Dålig Service på Kahrle's Mc I Norrköping

Klart jag är seriös, ska man verkligen såga ett företag som mitt i värsta vårruschen tar "hela" 2 månader på sej att reklamera ett par byxor?? Nej tycker jag och tydligen många med mej. //HogstaChopper

Jaa det ska man...vet inte hur länge du är beredd att vänta på en reklamation men 2 månader av en svensk mc säsong är faan i överkant..

Hade dom varit något seriösa i ärendet så hade killen knallat ut därifrån samma dag med ett par nya brallor så hade dom i sin tur fått lalla med sin reklamation mot leverantören..

Jag hade inte gått med på 2 månaders väntan, då hade jag tagit stålar och handlat hos ngn annan...

Ska de ha en chans att bättra sig tycker jag att du skulle dragit ärendet direkt med Peter Karhle. Det är ju i botten hans organisation som har brister i såna ärenden och det är hans ansvar att det blir en uppryckning!
Håller jag till viss del med om. I mitt fall så var det en kombination av att jag hade en hel del annat omkring mig då, ihop med en hel del irritation, som gjorde att jag inte förde det vidare.

Samtidigt har jag som sagt inte sågat dom än. Tycker väl iofs inte att det är kundens sak att springa till "chefen" och gnälla så att dom får ordning på problemen, men eftersom jag å andra sidan har varit med och diskuterat det öppet här nu, så kan jag väl ge Peter den chansen och ta diskussionen även med honom om det händer igen.

Vi ska väl heller inte glömma att det i Sverige finns något som heter konsumentköplagen. Den säger att du som kund i princip har 3 års garanti på allt du köpt i en affär. Under det första året är det dessutom upp till handlaren att bevisa att du själv hanterat varan felaktigt. Därefter måste du kunna visa att felet funnits där från början.

Däremot har inte alltid kunden rätt. Jag tycker dock att kunden alltid har rätt till ett trevligt bemötande. :)

Fel! En serviceinriktad ÅF går mellan kunden och tillverkaren och tar smällen istället för att kunden ska behöva ta den! Det finns faktiskt ÅF som förstår sånt.

Att publikt gå ut med problem kring ett visst företag brukar vara ett osedvanligt bra sätt att få företag att rycka upp sig. :fakta

Ja visserligen. Men att gå ut publikt är i min bok inte det första man gör. Snarare visar det att man är jävligt lat som sätter sej att gnälla på ett öppet forum det första man gör istället.

Ja visserligen. Men att gå ut publikt är i min bok inte det första man gör. Snarare visar det att man är jävligt lat som sätter sej att gnälla på ett öppet forum det första man gör istället.
Kan jag hålla med om på sätt och vis, samtidigt kan det ju vara ett sätt för konsumenterna att låta andra veta hur man upplever att man har blivit behandlad, och dessutom se om det finns fler som har upplevt något liknande med just den butiken/leverantören.

Köpte ett bar byxor förra sommaren som gick sönder i början av denna säsong. Lämnade in dem för reklamation i början på April och har efter påtryckningar fått klartecken att jag kan hämta ett par nya NU....
Ca två månader efter att jag lämnade in dem. riktigt risig service.

Sedan var det väl inte så i det här fallet att trådskaparen gick ut det första han gjorde, det har ju trots allt gått två månader efter inlämnandet av varan, vilket iaf jag tycker är för lång tid för att det ska anses som acceptabelt. Ok om det hade gällt en reklamation av något som bevisligen hade varit svårbedömt, men på en byxa kan det väl inte vara så svårt att fastställa om det är fel på varan, eller om det beror osedvanligt eller onormalt slitage....

Kan jag hålla med om på sätt och vis, samtidigt kan det ju vara ett sätt för konsumenterna att låta andra veta hur man upplever att man har blivit behandlad, och dessutom se om det finns fler som har upplevt något liknande med just den butiken/leverantören.

Sedan var det väl inte så i det här fallet att trådskaparen gick ut det första han gjorde, det har ju trots allt gått två månader efter inlämnandet av varan, vilket iaf jag tycker är för lång tid för att det ska anses som acceptabelt. Ok om det hade gällt en reklamation av något som bevisligen hade varit svårbedömt, men på en byxa kan det väl inte vara så svårt att fastställa om det är fel på varan, eller om det beror osedvanligt eller onormalt slitage....

Visst kan det det, fast det blir ändå lite onyanserat när man bara vräker ur sig vad man tycker är skit. Nåja vi får väl enas runt att vi inte är ense :)
Jag lider egentligen inte av att man skriver ner Karhle. Men nu är de relativt nya i stan och med tanke på tidigare butik (MC-Service AKA MC-Självservice) så kan det inte bli sämre i alla fall.

Hade min nya KTM inne för garantijobb i vintras, och när jag skulle hämta den i januari så hände detta:
1. Batteriet urladdat, fick sätta en startladdare på den
2. Tänkte att det var bäst att varmköra den ordentligt innan jag åkte därifrån för att se att allt var ok, då gick den varm. Ingen kylarvätska...
Peter såg mitt missnöje då jag har dåligt pokerface så han stod med hela tiden på gården medans verkstadspersonalen sprang skytteltrafik mellan hojen och verkstaden.
Alla kan göra fel, och dessutom var de mitt i en ombyggnad så jag har nästan förlåtit dem för detta.
Beställde några KTM prylar också, bl.a. några tröjor och mössor och de skulle ringa när de kom hem... :-) Just nu hoppas jag inte att de ringer, för det var inga sommarmössor...

Visst kan det det, fast det blir ändå lite onyanserat när man bara vräker ur sig vad man tycker är skit. Nåja vi får väl enas runt att vi inte är ense :)
Jag lider egentligen inte av att man skriver ner Karhle. Men nu är de relativt nya i stan och med tanke på tidigare butik (MC-Service AKA MC-Självservice) så kan det inte bli sämre i alla fall.
Vi är nog inte så oense egentligen, bortsett från att jag tycker att det kan vara ok att diskutera dom när man har väntat i 2 månader på en reklamation av en byxa. Sedan känner ju inte jag till byxaffären för övrigt, så om det var ett klart reklamationsfall eller ej tänker jag inte uttala mig om, utan jag avsåg bara dom två månaderna.

Jag tycker inte heller att det är konstigt om man bara skriver dom fel man anser dom har begått, eftersom det givetvis är själva syftet med tråden, däremot tycker jag man kan göra det med en viss stil (dvs, tänka på vad/hur man skriver).

Vad gäller mitt inlägg om bussningarna jag handlade så skrev jag tydligt att jag inte tänkte såga dom helt för det ännu, och att jag har en viss förståelse för att dom precis som du skrev, "är relativt nya". Men den ursäkten håller inte för många gånger heller, och hela personalen är ju inte direkt ny i gamet, utan har jobbat med det här tidigare.

Det som däremot var lite dumt av mig var att egentligen kommentera mina mellanhavanden med dom när jag inte har tagit diskussionen med dom lite tydligare först, men som jag skrev tidigare så berodde det på flera faktorer. Dels så var det körigt för övrigt, dels så lackade jag ihop när dom två gånger på raken inte hörde av sig fast bussningarna fanns där (och dåligt humör är ingen bra grund för en sund diskussion), och dels så tyckte jag väl inte värdet på dom var hela världen (x antal hundra).

Men som sagt, jag har handlat där även när det har fungerat bättre, även om det inte fanns med i minnesbanken när irritationen var som störst. Så gett upp hoppet om dom har jag inte, och det är bra om dom kommer tillrätta med sånt här onödigt strul, för butiken behövs på alla sätt och vis. Både för konkurensen och för utbudet, och med den samlade kompetens som finns där så borde det vara klockrent :tummenupp

Det är väl inget fel med det?

Han har skrivit om sitt problem. Sedan är det upp till dig och mig och alla andra vad vi vill göra med informationen.

Du kanske tycker att företaget inte gjort något fel. Så du kanske handlar där i alla fall.

Själv tycker jag dom gör fel och väljer då hellre att gå någon annanstans. Jag är tacksam för sådana här trådar. Dom tar upp ett problem som vi själva får ta ställning till. Sedan är det upp till var och en att avgöra om de vill handla där eller ej.

Öpöpöp
Dissa inte gamla MC Service :ajjabajja
När MC-Service låg på vulkangatan ( jaja det är fan hundra år sen å jaja man e gammal:huvet ) och Bella, Friite & Kenta mm rullade därinne så var det fasenimej en av de bästa kundserviceställena som jag varit med om. Nothin like oldtimes

Öpöpöp
Dissa inte gamla MC Service :ajjabajja
När MC-Service låg på vulkangatan ( jaja det är fan hundra år sen å jaja man e gammal:huvet ) och Bella, Friite & Kenta mm rullade därinne så var det fasenimej en av de bästa kundserviceställena som jag varit med om. Nothin like oldtimes

Haha blandade åsikter i tråden. Vi får enas omkring att vi inte är ense :D

MC-Service ja. Firman upphörde ju knappast för att de var så jävla servicevänliga direkt. Jag tänker inte skriva varför jag tycker som jag gör eftersom inte firman finns längre men jag har mina skäl.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT