Dålig Service på Kahrle's Mc I Norrköping

Dan_ne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Ducati Monster 9
Köpte ett bar byxor förra sommaren som gick sönder i början av denna säsong. Lämnade in dem för reklamation i början på April och har efter påtryckningar fått klartecken att jag kan hämta ett par nya NU....
Ca två månader efter att jag lämnade in dem. riktigt risig service.

Personalen känns ointresserad och likgilltig inför att ge bra service och få kunder att komma tillbaks och köpa andra prylar.

Jag har köpt min sista pryl på kahrles i alla fall...

// danne

Last edited:
Aldrig varit på denna butik, men gissar att det är en av de större firmorna i Norrköping. Verkar tyvärr som alla större butiker har denna nocare jargong...

Är du seriös nu?

Hur f*n kan du ens komma på tanken å reklamera ett par braller? Och sen hänga ut firman med namn och "varning"?? Du ska nog sats på en annan hobby än mc. Har firman t.o.m gått med på reklamation så ska du vara mer än nöjd. Att det sen tar ca 2 månader är smällar man får ta...//Janne

Tänkte bara höja ett varningens finger för att köpa grejer på Kahrles Mc.
Köpte ett bar byxor förra sommaren som gick sönder i början av denna säsong. Lämnade in dem för reklamation i början på April och har efter påtryckningar fått klartecken att jag kan hämta ett par nya NU....
Ca två månader efter att jag lämnade in dem. riktigt risig service.

Personalen känns ointresserad och likgilltig inför att ge bra service och få kunder att komma tillbaks och köpa andra prylar.

Jag har köpt min sista pryl på kahrles i alla fall...

// danne

Visst kan saker o ting gärna gå fort ibland, men i detta fallet måste man ju faktiskt veta om det är han själv som har gett dig nya på reklamation eller om det är tillverkaren, och om det är det senare så är det väl tyvärr så att det tar lite tid att skicka fram o tillbaka osv.

Så på bara de uppgifterna skulle jag inte låta bli att handla där.

Men det är alltid bra med feedback, så jaghoppas du sagt vad du tycker även till butiken?!

//Niklas

Hur f*n kan du ens komma på tanken å reklamera ett par braller? Och sen hänga ut firman med namn och "varning"?? Du ska nog sats på en annan hobby än mc. Har firman t.o.m gått med på reklamation så ska du vara mer än nöjd. Att det sen tar ca 2 månader är smällar man får ta...//Janne

Varför skulle han inte reklamera ett par brallor ???
Om du tex köper en hemmabio som pajjar kort efter att du köpt den vill du inte få den lagad eller utbytt då? Du är nog drömkunden i så fall för alla typer av butiker, som bara köper och accepterar att det går sönder.

Om du tex köper en hemmabio som pajjar kort efter att du köpt den vill du inte få den lagad eller utbytt då? Du är nog drömkunden i så fall för alla typer av butiker, som bara köper och accepterar att det går sönder.

word!

Kanske är gjord av pengar :cdevil

Är DU seriös nu??

Va fan tror du, om brallorna går sönder är det väl klart att jag reklamer dem, sen när jag blir bemött på ett otrevligt, oproffsigt sätt så delar jag med mig av det så att andra slipper göra samma mistag som jag.

Nu vet jag inte alla detaljer, men såå farligt var det väl inte.
Troligen var de tvungna att kolla med leverantören för att få reklamationen godkänd. Och att det kan ta lite längre tid förstår väl alla.

Jag har själv handlat där och blivit ganska bra bemött. Fick iofs en felleverans första gången, men misstag kan alla göra. Jag fick tom rabatt (utan att be om det) för att jag fick vänta extra...

Visst kan saker o ting gärna gå fort ibland, men i detta fallet måste man ju faktiskt veta om det är han själv som har gett dig nya på reklamation eller om det är tillverkaren, och om det är det senare så är det väl tyvärr så att det tar lite tid att skicka fram o tillbaka osv.

Så på bara de uppgifterna skulle jag inte låta bli att handla där.

Men det är alltid bra med feedback, så jaghoppas du sagt vad du tycker även till butiken?!

//Niklas

Fick reda på att Arlen Ness Godkänt reklamationen för över en månad sen... Efter det skulle byxorna skickas till butiken, i rätt storlek eftersom modellen redan finns. Vist kan det ta tid, men inte en månad. Och det som irriterar mest är nog ända bemötandet från personal och oförmågan att meddela vad som händer, de ringde inte en gång under dessa två månader för att meddela hur det gick eller vad som hände. Dåligt tycker jag.

Oki, då hade ja med reklamerat. För det bukar ju vara grejjer som håller.
Och kunden har alltid rätt! :tummenupp

Kunden har inte alltid rätt.
Kunden har otroligt fel aldeles för ofta tyvärr och sen gapar och skriker kunden om att dom minsann alltid har rätt vilket inte stämmer. Det finns rättigheter och det finns skyldigheter även för en kund vilket 90%av alla kunder inte förstår.

/En reklamatiosansvarig på ett av de mest generösa företagen.

Fick reda på att Arlen Ness Godkänt reklamationen för över en månad sen... Efter det skulle byxorna skickas till butiken, i rätt storlek eftersom modellen redan finns. Vist kan det ta tid, men inte en månad. Och det som irriterar mest är nog ända bemötandet från personal och oförmågan att meddela vad som händer, de ringde inte en gång under dessa två månader för att meddela hur det gick eller vad som hände. Dåligt tycker jag.

Du tycker inte att du tar i nu? Totalsåga en butik för 1 par byxor? Jag hade också blivit irriterad om det tagit 2 månader men någon balans får det väl ändå vara. Jag har själv blivit väldigt bra bemött de få gånger jag har varit inne på Karhles MC och tycker att det är bra, kunniga och intresserade grabbar som hålls där. Peter Karhle är inte svår att prata priser med heller!

(nej jag har ingen koppling till dem)

Du tycker inte att du tar i nu? Totalsåga en butik för 1 par byxor? Jag hade också blivit irriterad om det tagit 2 månader men någon balans får det väl ändå vara. Jag har själv blivit väldigt bra bemött de få gånger jag har varit inne på Karhles MC och tycker att det är bra, kunniga och intresserade grabbar som hålls där. Peter Karhle är inte svår att prata priser med heller!

(nej jag har ingen koppling till dem)

Bra, då vet vi ju va du tycker också o du tycker att de är bra, jag har blivit dåligt bemött så jag tycker inte att de är bra. Skulle jag totalsåga butiken skulle jag skrivit ännu mer av hur jag blev bemött men jag väljer att inte göra det.

Kunden har inte alltid rätt.
Kunden har otroligt fel aldeles för ofta tyvärr och sen gapar och skriker kunden om att dom minsann alltid har rätt vilket inte stämmer. Det finns rättigheter och det finns skyldigheter även för en kund vilket 90%av alla kunder inte förstår.

/En reklamatiosansvarig på ett av de mest generösa företagen.

Klart att inte kunden alltid har rätt, men man ska få kunden att TRO det. Kompensera o va generös, i längden så vinner du på det. Det borde du veta som är reklamationsANSVARIG.

Jag hanterar sådana här ärenden varje dag, senast idag var det en kund som var missnöjd med en ventil han hade köpt, lyssnade på problemt, insåg fort att det var han själv som kalkylerat på fel på luftflödet, erbjöd den större modellen, självklart fraktfritt, samt en returfraktsedel så att han kunnde skicka tillbaka godset, och en liten påse med godis.

Alla nöjda! Visst vi gick kanske lite back på frakten, men vi fick en nöjd kund som kommer att handla igen! :tummenupp

Vad jag vill ha sagt är att man alltid ska vara trevlig o bemöta alla kunder bra, oavsett om dom har fel eller inte. I längden vinner man på det.

Klart att inte kunden alltid har rätt, men man ska få kunden att TRO det. Kompensera o va generös, i längden så vinner du på det. Det borde du veta som är reklamationsANSVARIG.

Jag hanterar sådana här ärenden varje dag, senast idag var det en kund som var missnöjd med en ventil han hade köpt, lyssnade på problemt, insåg fort att det var han själv som kalkylerat på fel på luftflödet, erbjöd den större modellen, självklart fraktfritt, samt en returfraktsedel så att han kunnde skicka tillbaka godset, och en liten påse med godis.

Alla nöjda! Visst vi gick kanske lite back på frakten, men vi fick en nöjd kund som kommer att handla igen! :tummenupp

Vad jag vill ha sagt är att man alltid ska vara trevlig o bemöta alla kunder bra, oavsett om dom har fel eller inte. I längden vinner man på det.

Klart jag vet att det. Det är också därför företaget jag jobbar på är ett av de framgånsrikaste i Norden.

Talade bara om att kunden inte ALLTID HAR RÄTT.
Sen hur jag behandlar reklamationer är en annan sak. Tar dagligen emot en satans massa som jag byter utan minsta tjafs där kunden har antingen hanterat varan fel eller inte läst bruksanvisningen.

Mycket smart!

Har köpt både hoj, tillbehör och service där och alltid fått trevligt och proffisionellt bemötande.

Sedan tror jag det är väldigt svårt för en butik, verkstad etc med hyggligt stor verksamhet att själva hålla kontakten med alla kunder. Det är nog lätt att det emellanåt faller saker mellan stolarna.

Första budordet är: "kunden har alltid rätt" men ibland går det bara inte att vara trevlig mot alla. Man har själv kanske haft en riktigt pissig dag, personkemin kanske inte funkar alls, eller så kanske kunden inte har rätt och beter sig som en idiot. Ibland faller allt på plats samtidigt...

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back