då var stövlarna köpta ...

Pinky skrev:
Du kommer se ut som en stor grön slemboll (eller nåt) när du flänger runt i sommar :tungan

Blir svårt o hitta honom om han skulle trilla i gräsdiket.

Brinckis: Du har fina grejjor o va rädd om dem - så.

Fattar inte varför man inte kan få köpa nya fina grejer utan att folk börjar gnälla, anledningen till att jag kör hoj är:

Har längat efter det sen jag var en liten kladd, älskar det kommer aldrig sluta, även om jag aldrig nånsin kommer bli så bra som vissa andra här på SH (hoppas dom låter mig fortsätta köra hoj och köpa fin utrustning trots att jag inte är lika bra som dom på att hantera en hoj :va )

Sen njuter jag av uppmärksamheten man får av folk när man kör hoj, jag känner mig jättetuff när jag glider runt inne i stan i bland allt folk, trots att ingen vet vem jag är (antagligen kollar dom på min fina hoj och mitt nya skinnställ).

Visst jag gillar också att köra härliga kurviga vägar, men jag förstår inte varför folk gnäller på en om man glider runt inne i stan och posar.

Att säga att nån inte är en motorcyklist för att han/hon inte kör på ett visst sätt låter i mina öron helt sjukt.

Sak samma, jag älskar min hoj och den typ av körning jag sysslar med.
Kommer aldrig sluta köra hoj.

EDIT: Har för övrigt beställt ett nytt kåpglas och lite andra grejer till hojen som kommer nu i veckan :tummenupp

Last edited:
Pinky skrev:
Fattar inte ...
håller fullständigt med :tummenupp

om man köper hoj efter att den är den värsta på marknaden, passar plånboken eller är den snyggaste du sett borde inte spela någon roll tycker jag. Man borde inte vara mindre hojåkare bara för man vill ha en snygg hoj och glänsa lite extra. huvudanledningen borde dock vara att man tycker det är grymt kul att köra hojen och det tror jag alla som kör hoj tycker. Men det ena utesluter inte det andra :banana

Mavve skrev:
... men ni fattar ju inte (som det står) :tungan
vad förstår "vi" inte? vad du tycker är viktigt eller vad du tycker om oss? så länge vi inte använder oss av rätt och fel i generella sammanhang så bör vi vara överrens. Rätt för dig behöver inte vara rätt för mig ... men vad är fel då?

Jag tror inte vi är så olika ... vi gillar både att köra hoj.

brinckis skrev:
vad förstår "vi" inte? vad du tycker är viktigt eller vad du tycker om oss? så länge vi inte använder oss av rätt och fel i generella sammanhang så bör vi vara överrens. Rätt för dig behöver inte vara rätt för mig ... men vad är fel då?

Jag tror inte vi är så olika ... vi gillar både att köra hoj.

Jag gillar gröna kawor oxå. Gillar mitt gröna matchande skinn med.

Efter din tredje vurpa kommer du fatta att det inte spelar nån roll egentligen vad du har på dig i färger och utseende. Kan man trilla snyggt?

Är detta fult enligt dig då?

attachment.php

jag förstår inte varför jag skulle bry mig mindre efter min 3:de vurpa ... om jag inte skulle hitta ett grönt ställ så skulle jag kunna köra med ett svart ... men jag hade inte tyckt det va speciellt snyggt för det.

du dina skor passade verkligen inte ... inte för att vara elak men de drog ner intrycket till amatör nivå. Stället va det inget fel på men jag är tveksam till en blå hoj ... fult ... nej men inte passande. Det är vad jag tycker ....

Dessa har jag inte köpt på hurlängesomhelst och det kommer väl när de jag har gnisslar sönder eller retar mig till max så de åker ut.

attachment.php

Men är det fult med svarta Oxtar-stövlar under tiden?

De nikedojorna jag har på bilden ovan är väl oxå balla annars :hihi

brinckis skrev:
jag förstår inte varför jag skulle bry mig mindre efter min 3:de vurpa ... om jag inte skulle hitta ett grönt ställ så skulle jag kunna köra med ett svart ... men jag hade inte tyckt det va speciellt snyggt för det.

du dina skor passade verkligen inte ... inte för att vara elak men de drog ner intrycket till amatör nivå. Stället va det inget fel på men jag är tveksam till en blå hoj ... fult ... nej men inte passande. Det är vad jag tycker ....

Du kommer bry dig mindre om du inte är gjord av pengar o köper nytt hela tiden efter att det gamla har pajat.

Skorna hade jag för att stövlarna låg bakom papperskorgen under bordet och där letade jag aldrig förrens efter 2 veckor :D

Men visst matchade mina blåa snobben-strumpor?

Mavve skrev:
Jag gillar gröna kawor oxå. Gillar mitt gröna matchande skinn med.

Efter din tredje vurpa kommer du fatta att det inte spelar nån roll egentligen vad du har på dig i färger och utseende. Kan man trilla snyggt?

Är detta fult enligt dig då?

attachment.php

SÅ länge du inte trillar ser det ju bra ut, jag har hittils aldrig trillat, den dan jag gör det får jag väl köpa nytt ställ då, antagligen kommer jag bry mig mer om kroppen och knoppen.

Jag förstår dock vad det är du vill ha sagt.

Det där stället hade jag inte velat ha till nån hoj :hihi

EDIT: Trilla = Vurpa :D

Last edited:
Mavve skrev:
Men är det fult med svarta Oxtar-stövlar under tiden?
nu hoppas jag inte att du missuppfattar mig. jag säger inte vad som är fult eller inte .... jag är inte gud. Jag säger vad jag tycker. Och för min del så funkar svarta stövlar (jag har ju själv svarta).

De sidi ... säljs de fortfarande? vertebra tillverkas inte längre så om du skall hitta ett par i rätt storlek får du nog ha lite tur iallafall. själv har jag hittat vertebra race carbon i blå/grön i usa och vanliga vertebra 2 i helgröna här finns bra priser

men annars är det vertigo och vertigo corsa som tillverkas nu och inga gröna ... tyvärr

Pinky skrev:
SÅ länge du inte trillar ser det ju bra ut, jag har hittils aldrig trillat, den dan jag gör det får jag väl köpa nytt ställ då, antagligen kommer jag bry mig mer om kroppen och knoppen.

Jag förstår dock vad det är du vill ha sagt.

Det där stället hade jag inte velat ha till nån hoj :hihi

Jo, till denna hojen hade du velat det om du e lika gay som resten av folket i denna tråden :rolleyes:

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=54334

brinckis skrev:
nu hoppas jag inte att du missuppfattar mig. jag säger inte vad som är fult eller inte .... jag är inte gud. Jag säger vad jag tycker. Och för min del så funkar svarta stövlar (jag har ju själv svarta).

De sidi ... säljs de fortfarande? vertebra tillverkas inte längre så om du skall hitta ett par i rätt storlek får du nog ha lite tur iallafall. själv har jag hittat vertebra race carbon i blå/grön i usa och vanliga vertebra 2 i helgröna här finns bra priser

men annars är det vertigo och vertigo corsa som tillverkas nu och inga gröna ... tyvärr

Jag vill ha race carbon grön/vit. De på bilden var de gamla ja.

Kanske blir de jobbiga att komma över, men jag hittar dem nog.

Mavve skrev:
Jo, till denna hojen hade du velat det om du e lika gay som resten av folket i denna tråden :rolleyes:

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=54334

Jag gillar inte den färgkombinationen så jag hade aldrig köpt en sån hoj.

Jag har för övrigt svart/grått/vitt skinställ vilket gör att det matchar någorlunda med min hoj, hade ett röd/svart tidigare som dessutom började bli slitet, vilket gjorde att jag bytte. Svart/grått/vitt går bra ihop med det mesta, mer än såhär behöver jag inte matcha för att vara nöjd :tummenupp

Om du står i affären och ska köpa nytt ställ, tänker du inte ens lite grann på att det skulle vara fint om det matchade lite grann med hojens färger?

lycka till säger jag ... jag har letat utr i över ett år och jag vet att grönt inte är vanligt. har dock hjälpt lite att kawa kör i motogp. heja shinya :yoparty

men om färgmatchning är gay ... varför skall du matcha stövlarna med stället? eller du skall byta ställ när du köpt stövlarna? kanske till ett rött? Visst bryr du dig lite om hur det ser ut ... erkänn

brinckis skrev:
lycka till säger jag ... jag har letat utr i över ett år och jag vet att grönt inte är vanligt. har dock hjälpt lite att kawa kör i motogp. heja shinya :yoparty

men om färgmatchning är gay ... varför skall du matcha stövlarna med stället? eller du skall byta ställ när du köpt stövlarna? kanske till ett rött? Visst bryr du dig lite om hur det ser ut ... erkänn

Idag skiter jag i vilket eftersom jag har trillat kanske 7-8 gånger med sakerna. Det ser rätt okej ut fortfarande o jag e nöjd.

Skulle jag köpt nytt skinn idag hade det blivit det gröna från Alpinestar. Har ju 3 gröna hojar o den blåa(som har haft 4 olika färger under vurp-perioden :hihi )

Gillar grönt. Få som har det och folk retar sig på det o jag gillar o bråka ;)

Vi borde köra ihop i sommar - efter jag köpt stövlarna. O de hittar jag när jag vill. Kan man tyska har man en fördel då de är gröna gayfantaster där nere mer än nån annan på klotet.
Fan va ballt det kommer se ut om vi står där o äter korv o spanar på våra snygga hojar? :rofl

Tror du min nu snart 13 år gamla sunk750 drar din nya nollfemma?
Jag tror det o förloraren bjuder på korven :7peta

Mavve skrev:
Vi borde köra ihop i sommar - efter jag köpt stövlarna. O de hittar jag när jag vill. Kan man tyska har man en fördel då de är gröna gayfantaster där nere mer än nån annan på klotet.
Fan va ballt det kommer se ut om vi står där o äter korv o spanar på våra snygga hojar? :rofl

Tror du min nu snart 13 år gamla sunk750 drar din nya nollfemma?
Jag tror det o förloraren bjuder på korven :7peta

Jag lär ju inte vara snabbast iaf, kanske på rakorna då.
Alla polare påstår att jag kör som en fegis (jag kallar det sunt förnuft).

Men jag åker gärna med er, kan ju försöka hänga på iaf :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...