då var stövlarna köpta ...

brinckis skrev:
ja bara för att jag inte haft hoj innan så menas det inte att jag föddes igår. och eftersom många säger att färgmatchning är gay och att man skämmer ut sig så ville jag framföra vad jag tycker ser dumt ut. Det jag ville få fram med mitt inlägg var att vi alla har olika smak om hur det skall se ut eller betydelsen av det. Nu av tidigare trådar att döma så vet jag att du vill ha den brutalaste/snabbaste hojen och bryr dig mindre om hur den ser ut (sen har du lyckats välja en j*kligt snygg hoj också). Jag bryr mig mer om hur den ser ut för de hojar jag tittar på är alla brutala för mig.

Så, om du fick välja mellan en halvful hoj med helt underbar väghållning och en grymt fin motor, och en toksnygg hoj med halvtaskigt chassi och en slö motor, så hade du valt den senare?

Det finns alltid en majoritet. Konstigt att just en sådan tycker att det är gay va?

Du kan ju inte jämföra det med en bildörr fattar du väl(eller tydligen inte)...
Då skulle du hellre jämföra en vit olackerad höger kraschkåpa på en annars ny hoj - JA, det vore skandal, men inte om man har ett ballt neonlila ställ till sin rosa hoj.

När du kör bil - matchar du då med?
DET vore samma sorts jämföring.

Om några år när du fattar allt det här med hojkörning kommer du att begripa att du hade fel en gång i tiden. Det handlar verkligen inte om hur man ser ut - och det gäller den övriga tiden med när man inte sitter på hojen. Utseendet är inte allt och det sägs så av en anledning tror jag - vet jag!

McB skrev:
Så, om du fick välja mellan en halvful hoj med helt underbar väghållning och en grymt fin motor, och en toksnygg hoj med halvtaskigt chassi och en slö motor, så hade du valt den senare?
har svårt att se att de val kommer inträffa för jag vill antingen ha nya ninjor eller en mv och de är inte taskiga. Men om jag måste välja ngt så ... JA.

brinckis skrev:
har svårt att se att de val kommer inträffa för jag vill antingen ha nya ninjor eller en mv och de är inte taskiga. Men om jag måste välja ngt så ... JA.

Det där skrev makkbe för att få bekräftat ifall du var SH´s värsta posör.
Man får inte brudar med hoj och ännu mindre med helgrön färgmatchning.

//en som vet vad han pratar om :rolleyes:

brinckis skrev:

Okej, bra. Du är alltså ingen motorcyklist, du är en poser. I USA hade du blivit kallad Squid.

McB skrev:
Okej, bra. Du är alltså ingen motorcyklist, du är en poser. I USA hade du blivit kallad Squid.

:crash
Då var det genast värt att gå till jobbet idag :rofl :lol
:tummenupp

Mavve skrev:
Det finns alltid en majoritet. Konstigt att just en sådan tycker att det är gay va?

Du kan ju inte jämföra det med en bildörr fattar du väl(eller tydligen inte)...
Då skulle du hellre jämföra en vit olackerad höger kraschkåpa på en annars ny hoj - JA, det vore skandal, men inte om man har ett ballt neonlila ställ till sin rosa hoj.

När du kör bil - matchar du då med?
DET vore samma sorts jämföring.

Om några år när du fattar allt det här med hojkörning kommer du att begripa att du hade fel en gång i tiden. Det handlar verkligen inte om hur man ser ut - och det gäller den övriga tiden med när man inte sitter på hojen. Utseendet är inte allt och det sägs så av en anledning tror jag - vet jag!
blir lite smått irreterad på att du hela tiden påpekar vad som är rätt o fel. Det jag sagt innan är vad JAG tycker och det du säger borde DU våga stå för och inte använda majoriteten som ett sorts skydd. Om nu majoriteten tycker att färgmatchning är gay så får NI tycka det. Jag tycker inte det. Majoriteten i Sverige är bidrags älskare (S, VP, MP) men det menas väl inte att de andra har fel. Jag är iallafall inte b.ä. MAN KAN HA OLIKA UPPFATTNINGAR OM SAKER O TING. Och jag tycker min liknelse är korrekt med dörr på en bil. Det är så JAG ser det, tydligen inte du och det säger jag inget om.

brinckis skrev:
blir lite smått irreterad på att du hela tiden påpekar vad som är rätt o fel. Det jag sagt innan är vad JAG tycker och det du säger borde DU våga stå för och inte använda majoriteten som ett sorts skydd. Om nu majoriteten tycker att färgmatchning är gay så får NI tycka det. Jag tycker inte det. Majoriteten i Sverige är bidrags älskare (S, VP, MP) men det menas väl inte att de andra har fel. Jag är iallafall inte b.ä. MAN KAN HA OLIKA UPPFATTNINGAR OM SAKER O TING. Och jag tycker min liknelse är korrekt med dörr på en bil. Det är så JAG ser det, tydligen inte du och det säger jag inget om.

Det gör inget, jag var likadan en gång i tiden och ingenting bet på mig heller de första 2 åren fast sen blev jag klok(are).

Blir du irriterad så starta inte trådar om vilken hoj och vilka kläder du ska ha - folk kommer med sina åsikter och alla tycker inte som du.

Mavve skrev:
Det där skrev makkbe för att få bekräftat ifall du var SH´s värsta posör.
Man får inte brudar med hoj och ännu mindre med helgrön färgmatchning.

//en som vet vad han pratar om :rolleyes:
nu var det tydligen viktigt för dig att få brudar med din hoj, jag som trodde det viktigaste var hur bra den var ... men men. Jag köper inte hoj för att skaffa brudar ... jag köper hoj för det är en helt obeskrivlig känsla att köra båge. Sen att jag vill ha en snygg hoj borde inte ha med saken att göra. De val som makkbe gav mig är ju orealistiska det förstår väl du också hoppas jag.

brinckis skrev:
nu var det tydligen viktigt för dig att få brudar med din hoj, jag som trodde det viktigaste var hur bra den var ... men men. Jag köper inte hoj för att skaffa brudar ... jag köper hoj för det är en helt obeskrivlig känsla att köra båge. Sen att jag vill ha en snygg hoj borde inte ha med saken att göra. De val som makkbe gav mig är ju orealistiska det förstår väl du också hoppas jag.

Makkbe gav inga orealistiska val.
Att ha en underbar hoj som man trivs bäst med men ser ut som nåt hemmabygge slår ju alla gånger en kass hoj men som du tycker är snygg. Folk tycker att gamla feta BMW-hojear från -88 var skitsnygga och köpte dem med. Fast de var ju inte så praktiska.

Du märker ingen skillnad om du sitter på en CBR600 från -91 än din nya zätaexsexa. Du ser heller ingen skillnad när du kör i 150 och trivs på den kurviga 90-vägen.

Köp vad du vill och starta vilka trådar du vill om det. Det är ju bra att du gjort så för nu vet du vad vissa kommer fnittra åt. Avundsjuka? Kanske från nån...

McB skrev:
men av dina val att döma så tolkade jag det som att val 1 var typ en gsx1000r 05:a och val 2 Bimota DB5 05:a. Bimotan är ursnygg men hade inte haft en suck av en chans mot suzukin på bana. Är man inte hojåkare då för man inte vill ha den värsta utan en grymt bra (inte lika bra kanske) men sen en ursnygg hoj.
stackars de som köper mv:n ... den kommer inte vinna superbike

Mavve skrev:
Det gör inget, jag var likadan en gång i tiden och ingenting bet på mig heller de första 2 åren fast sen blev jag klok(are).

Blir du irriterad så starta inte trådar om vilken hoj och vilka kläder du ska ha - folk kommer med sina åsikter och alla tycker inte som du.
jag blir definitivt inte irriterad på andra åsikter ... det va därför jag är här på sh för jag vill veta vad andra tycker. det jag blir irriterad över är att DU säger att jag har FEL och inte kan acceptera att jag har en annan syn på saker och ting. Färgmatchning är ett måste för mig och utseendet är extremt viktigt ... varför tror du att jag beställt en ny zx6:a? jag har ju inte kört den så jag vet ju inte om den är bra ... f*n jag har ju inte ens sett den i verkligheten .... hoppas bara bilderna inte ljuger :huvet

Last edited:
brinckis skrev:
jag blir definitivt inte irriterad på andra åsikter ... det va därför jag är här på sh för jag vill veta vad andra tycker. det jag blir irriterad över är att DU säger att jag har FEL och inte kan acceptera att jag har en annan syn på saker och ting. Färgmatchning är ett måste för mig och utseendet är extremt viktigt ... varför tror du att jag beställt en ny zx6:a? jag har ju inte kört den så jag vet ju inte om den är bra ... f*n jag har ju inte ens sett den i verkligheten .... hoppas bara bilderna inte ljuger :huvet

Ytliga människor har oftast andra fler problem. Kanske att de blir lätt irriterade? :tungan

Nä, sorry, jag e snäll. Du kan kolla min tråd, den är nog nåt för dig: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=31448

Fast du verkar inte fatta de flesta skämten här, men det kommer väl det med - med tiden ;)

Mattias: Brinckis hade inte märkt skillnad....

Mavve skrev:
Ytliga människor har oftast andra fler problem. Kanske att de blir lätt irriterade? :tungan
jag skrev att "jag börjar SNART bli irriterad" och det är för att DU bl.a säger att jag har fel när det egentligen bara beror på olika uppfattningar ... inget annat. Är jag ytlig nu också (eller va det inte det du menar)? det för du stå för.

Mavve skrev:
Fast du verkar inte fatta de flesta skämten här, men det kommer väl det med - med tiden ;)
skämt ... många av mina svar låg på samma nivå som frågorna ... men det kanske du inser med tiden :hihi du har ju trotts allt ett par år upp till min ålder.

Fan vad glad jag är att jag kommit till insikt innan jag blivit så pass gammal som du.

När du lärt dig att köra hoj så fattar du kanske vad det hela handlar om.

Vad gör du om du trillar med nya hojen o skrapar stövlar, skinnställ o hjälm?
Ska du försöka tvinga bolaget o skaffa nytt till dig då? För efter vurpan är det kanske inte lika snyggt enligt dig?

brinckis skrev:
utrustningen måste matcha bågen annars ser det ju hur dumt ut som helst.

Du kommer se ut som en stor grön slemboll (eller nåt) när du flänger runt i sommar :tungan

EDIT: Jag färgmatchar också :tummenupp

Last edited:
Mavve skrev:
När du lärt dig att köra hoj så fattar du kanske vad det hela handlar om.
jag vet redan vad det handlar om ... faktiskt. Att ha roligt o må bra. Sen vad som krävs för att uppnå detta är väldigt individuellt.

Mavve skrev:
Vad gör du om du trillar med nya hojen o skrapar stövlar, skinnställ o hjälm?
Ska du försöka tvinga bolaget o skaffa nytt till dig då? För efter vurpan är det kanske inte lika snyggt enligt dig?
"tvinga bolaget o skaffa nytt"??? allt finns att köpa ... och jag hoppas verkligen inte att jag vurpar men om jag gör det så blir det ett sånt här ställ =0)

Bifogat

• arlenness.jpg
    arlenness.jpg
    52.3 KB · Visningar: 39
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup