Då var 125a tiden slut...

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
ja två sommrar har gått med 125a och idag så sålde jag iväg min Nsr oförskämt billigt (5000)
blir nog ett tag utan hoj nu skulle jag tro, köpte bil igår och har inte ekonomi att få både bil o mc att gå ihop.... :(

Messiah skrev:
ja två sommrar har gått med 125a och idag så sålde jag iväg min Nsr oförskämt billigt (5000)
blir nog ett tag utan hoj nu skulle jag tro, köpte bil igår och har inte ekonomi att få både bil o mc att gå ihop.... :(

205mi16 vad är det för bil?? :va

granath_ skrev:

en 205gti med mi16 motor på 150hk, jävligt pigg då bilen endast väger 900kg, smiskar även det mesta på en kurvig väg då det är grupp-b väghållningskit, inte direkt en komfortvagn dvs.

Messiah skrev:
5k.. som hittat ju. :3freak

Messiah skrev:
en 205gti med mi16 motor på 150hk, jävligt pigg då bilen endast väger 900kg, smiskar även det mesta på en kurvig väg då det är grupp-b väghållningskit, inte direkt en komfortvagn dvs.

En kompis har en peugot 306a 1994a som väger typ 980kg, med 155 kusar. Är det typ samma bil? :confused:

granath_ skrev:
Max en 205 som du alltid tjatat om..

Messiah: Vad är det för färg? Dom är såååå fina i den där blå metallicen :)

Hoj: peugeot 205mi16

eeeehhhh.... där ska man skriva vilken hoj man har :D :rofl :lol :hihi

Messiah skrev:

Härligt en till som har förstått det här med vikt/effektförhållanden :D

Små bilar med pigga motorer är ruskigt roliga!

Messiah skrev:
Trevlig bil! Lägger upp en bild på min "pärla", samt en bild på min förra bil, en 760 tic som tyvärr blev lite för dyr i drift :( Hoppas ni godtar lite bilsnack här på forumet :) Volvo for life :yoparty

Bifogat

• volvo 440.jpg
    volvo 440.jpg
    85.5 KB · Visningar: 57
  • Volvo 760 tic.jpg
    Volvo 760 tic.jpg
    30.4 KB · Visningar: 60
Superbee skrev:

Hur lite den än väger och hur många påsar den än har så är den felhjulsdriven! :huvet :7peta

Superbee skrev:

Jag vet inte det...
Jag hade en 306Gti och det ska ju föreställa pigg. Det var sådär kul, inte nått man kände att man kunde "busa" med. Man tar sig från A till B helt enkelt.

steffo skrev:
Max en 205 som du alltid tjatat om..

Messiah: Vad är det för färg? Dom är såååå fina i den där blå metallicen :)

men det var ju det där med mi16 som jag undra över, tänkte att det kanske hade skett ett motor byte men ville ju veta säkert :tungan

Nykan skrev:
Trevlig bil! Lägger upp en bild på min "pärla", samt en bild på min förra bil, en 760 tic som tyvärr blev lite för dyr i drift :( Hoppas ni godtar lite bilsnack här på forumet :) Volvo for life :yoparty

Volvo For Life, jo jag håller med men hur kan du då gå och köpa en halv Renault ? :va

Busgrabb skrev:
Volvo For Life, jo jag håller med men hur kan du då gå och köpa en halv Renault ? :va
jo, jag vet, men det är morsans gamla så det var lämpligt att överta den :) Har klarat sig bra från rost ändå :) dom kan ju rosta dom dära bilarna, billig i drift i alla fall.

Nykan skrev:
jo, jag vet, men det är morsans gamla så det var lämpligt att överta den :) Har klarat sig bra från rost ändå :) dom kan ju rosta dom dära bilarna, billig i drift i alla fall.

740:n verkade vara i ett oförskämt bra skick...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...