Då var 125a tiden slut...

H4 skrev:
Vad känns snabbare då? 125:an eller bilen?

bilen helt klart, om jag jämför med den rg125f-92 som jag hade, den gjorde väl ungf. 0-100 på 8sek...med 14" vinterdäck är väl 205an god för ca 7sek 0-100 och då spinner det ganska rejält på 1an, (har endast mätt 20-100 och det gick på 5sek)
skulle tro på 6.5 0-100 med bra sommardäck o väglag.
då är det ju lite gjort utöver orginaleffekten, bla extraktorgrenrör, ingen kat o sportluftfilter.
och nisse jag kan lova att mer körglädje kan du inte få, ligger som ett strykjärn och är riktigt varvvillig.

btw, bilen är blåmetallic :)
 
spectre skrev:
jo en bakhjulsdriven bil på halt underlag är ROLIGARE än en framhjulskraffsare!

mjo ifs, men det konstiga är att 205an överstyr jävligt mycket, viftar gärna på röven, kanske låter konstigt men den är en jävligt rolig busbil
 
Solid snake skrev:
Ja :7peta :fatta!

Vad tror du känns fortast?

Om jag inte minns fel så hade Messiah en DT 125, den går inte speciellt fort jämfört med en bil.

Vettefan, upplevelsen på mc känns oftast fortare enligt mig.
 
Nykan skrev:
jo, jag vet, men det är morsans gamla så det var lämpligt att överta den :) Har klarat sig bra från rost ändå :) dom kan ju rosta dom dära bilarna, billig i drift i alla fall.


Jo det är ju bra om den är rostfri....tänkte mera på motor, växellåda, ja allt där är ju Renalut :hoppskrat
 
Messiah skrev:
bilen helt klart, om jag jämför med den rg125f-92 som jag hade, den gjorde väl ungf. 0-100 på 8sek...med 14" vinterdäck är väl 205an god för ca 7sek 0-100 och då spinner det ganska rejält på 1an, (har endast mätt 20-100 och det gick på 5sek)
skulle tro på 6.5 0-100 med bra sommardäck o väglag.
då är det ju lite gjort utöver orginaleffekten, bla extraktorgrenrör, ingen kat o sportluftfilter.
och nisse jag kan lova att mer körglädje kan du inte få, ligger som ett strykjärn och är riktigt varvvillig.

btw, bilen är blåmetallic :)
Jo, jag menade inte alls att den var tråkig! :) Gillar bara inte FWD.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top