Då rök kortena

Status
Ej öppen för fler svar.
Har inte möjlighet att köra lastbilen i jobbet utan att konstant fastna i kontroller då jag ofta passerar utsatta kontrollplatser såsom armsjön. Men får väll se snart vad det gav... var skönt att lufta maskinen en sväng som sista grej idag.. dock sparade man bakhjulsåka till motorväg och 70-vägar typ... å en jäkla koll 360 runt om ;)

jag lägger väl in dagens "värsting" me.....:D

150km/h. på slangen på 30väg i sala centrum -08 me "blåljus-jag" efter mig....:yoparty :squid

greps 1 h efter detta och fick stryk av polisen....:näsblod

fick KK indraget i 2 år o sen fick jag 4 mån. fängelse.... sen totalt 10 mån. för våld mot tjänsteman o våldsamt motstånd då en brilliant snut skulle piska mig me batong...:huvet vid gripandet 1 h. senare vilket resulterade att jag vart lite våldsam tillbaka...:banana

gör som jag gjorde.... gå hem till dem....:tummenupp
fast jag fick ju 2 mån. för en sak jag skrivit här på SH. :(

sen om man vill så kan ma ju:machinegu på dem me :D fast det e ju lite överkurs :) (fast då får man ju gratis boende i 15-20 år som Jackie Arklöv :Bugar)

mvh.T

Last edited:

150km/h. på slangen på 30väg i sala centrum me "blåljus-jag" efter mig....:yoparty

fick KK indraget i 2 år o sen fick jag 4 mån. fängelse.... sen totalt 10 mån. för våld mot tjänsteman o våldsamt motstånd då en brilliant snut skulle piska mig me batong...:huvet vid gripandet 1 h. senare vilket resulterade att jag vart lite våldsam tillbaka...:banana

sen om man vill så kan ma ju:machinegu på dem me :D fast det e ju lite överkurs :) (fast då får man ju gratis boende i 15-20 år som Jackie Arklöv :Bugar)

mvh.T

Hahaha.. shit.... detta blir svårt att slå.... Då ligger man verkligen i lää!!
Var detta längesen???

150km/h. på slangen på 30väg i sala centrum -08 me "blåljus-jag" efter mig....:yoparty :squid

mvh.T

Du är fan en hjälte du borde ha guld medalj och diplom för exemplariskt uppförande! :Bugar :tummenupp
Synd bara att du fick kåken och kortet rök du skulle kört utan så kan du aldrig bli av med det! :D:yoparty

Att härja om att någon kör 84 på 50-väg känns onödigt, jag tror inte någon på Sporthoj inte gjort det och/eller kommer göra det. Acceleration fart och adrenalin är till stor del orsaken till att vi kör hoj, annars skulle vi åka moped.

Däremot kan man fundera på hur lämpligt det är att prova att köra ifrån polisen med passagerare för något så trivialt som 2 månader utan körkort.

Var i precis samma sits 2002, tjejen bakpå och kört 83 på 50-väg, stannade givetvis, hon var mycket viktigare än 2000 kronor och två månader på tåget.

Trist killen. Jobba på att få till avdrag med någon månad med anledning av ditt yrke. Borde absolut gå, om du har tur 2 månaders avdrag.

Till alla moralkakenissar:

84 km/h är inte med automatik "för fort" på en 50-sträcka. Kan var galet fort, kan vara motiverat om du frågar mig. Alla som lärt sig läsa vet förstås att det är över skyltat, men skyltar är som alla också vet ett trubbigt budskap om lämplig hastighet. Ibland kan man köra fortare utan ökad risk, ibland behöver man köra långsammare.

50% av svenskarna kör över skyltat. Ca 50 000 blir av med kortet varje år. Du är inte ensam.

/Olzki

84 på 50väg är dumt men kan nog hända de flesta beroende på hur det ser ut, ingen predikan om det.

Men om man nu är beroende av körkortet i jobbet...?
Jag tycker nog det är extra dumt om man är i den sitsen...medans de flesta tycker man borde få tillbaka kortet snabbare för att man behöver det i jobbet...?:va

Detta är praxis förkörkortsindragande, se nedan. Stämmde in när jag blev av med kortet och flera andra bekanta med.

FORTKÖRNING
Km/h Normalpåföljd Kommentar
På väg med hastighetsbegränsningen 30km/h
46-49 Varning Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen
50-59 2 månader
60-69 3 månader
70-79 4 månader
80-89 minst 5 månader
90-99 minst 6 månader
På väg med hastighetsbegränsningen 50 km/h
75-80 Varning Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen
81-90 2 månader Varning vid "särskilda skäl".
91-100 3 månader
101-110 4 månader
111-120 5 månader
121-130 6 månader
På väg med hastighetsbegränsningen 70 km/h
95-100 Varning Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen
101-110 2 månader Varning vid "särskilda skäl".
111-120 3 månader
121-130 4 månader
131-140 5 månader
141-150 6 månader
151-160 8 månader
På väg med hastighetsbegränsningen 90 km/h
115-120 Varning Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen
121-130 2 månader Varning vid "särskilda skäl".
131-140 3 månader
141-150 4 månader
151-160 5 månader
161-170 6 månader
171-180 8 månader
På väg med hastighetsbegränsningen 110 km/h
135-140 Varning Förutsatt att man inte fått varning eller haft körkortet återkallat inom en tvåårsperiod från den nya förseelsen
141-150 2 månader Varning vid "särskilda skäl".
151-160 3 månader
161-170 4 månader
171-180 5 månader
181-190 6 månader
191-200 8 månader

Beklagar din förlust om kortet. Gissar på att alla som hittills yttrat sig i denna tråden skulle kunna bli av med sina kort om de blivit stoppade vid fel tillfälle nån gång.

Synd att det händer så tidigt på säsongen bara. För att vara lite efterklok: 30- och 50- sträckor respekterar man ALLTID.

Ja. Visst är det så. Jag kör ibland så att jag skulle bli av med körkortet om jag blev stoppad. Men det finns några viktiga skillnader.
På 30 och 50 sträckor i stan där det är tätbebyggt så håller jag igen och ger fan i att köra på bakhjulet med skjuts samt håller mig någorlunda till hastighetsgränserna. Sådant skapar bara en massa negativ publicitet för motorcyklister och det vill jag inte ha. Sedan är det också så att jag är intensivt ointresserad av att hamna i grillen på en bil där föraren inte sett sig för utan kört ut.

Skulle jag bli stoppad och få böter eller bli av med körkortet så skulle jag aldrig i helvete få för mig att ens tänka tanken att hänga ut polismannen på nätet för det. Hänga ut någon för att denne gör sitt jobb liksom. Hur djävla pantad kan man bli. På riktigt. Hoppas dom behåller kortet i all evighet för människor med så liten insikt om sin egen roll i trafiken och sina egna skyldigheter ska fan inte finnas där ute enligt mig.

Det är en sak om man kör för fort ibland. Det gör vi alla. Men vi vet också att det finns risker med det. Dels pga att riskerna för olyckor faktiskt ökar när det går fort men också för att risken finns att man kan få böter ellerindraget körkort om polisen råkar befinna sig på plats. Är man inte medveten om dom riskerna så saknar man enligt min mening inikt i mycket grundläggande principer för fordonstrafik och då ska man inte ha något kort.

Kan hålla med om att det suger att bli av med körkortet. Bara att beklaga.
Lite dumt sätt att bli av med kortet bara....hoppas du lärde dig något.

broder

mvh.T
själv blåst i 180 på lundavägen i centrala malmö,för vissa är detta en 50 vägkänns skönt att vara lite busig:banana

Ja. Visst är det så. Jag kör ibland så att jag skulle bli av med körkortet om jag blev stoppad. Men det finns några viktiga skillnader.
På 30 och 50 sträckor i stan där det är tätbebyggt så håller jag igen och ger fan i att köra på bakhjulet med skjuts samt håller mig någorlunda till hastighetsgränserna. Sådant skapar bara en massa negativ publicitet för motorcyklister och det vill jag inte ha. Sedan är det också så att jag är intensivt ointresserad av att hamna i grillen på en bil där föraren inte sett sig för utan kört ut.

Skulle jag bli stoppad och få böter eller bli av med körkortet så skulle jag aldrig i helvete få för mig att ens tänka tanken att hänga ut polismannen på nätet för det. Hänga ut någon för att denne gör sitt jobb liksom. Hur djävla pantad kan man bli. På riktigt. Hoppas dom behåller kortet i all evighet för människor med så liten insikt om sin egen roll i trafiken och sina egna skyldigheter ska fan inte finnas där ute enligt mig.

Det är en sak om man kör för fort ibland. Det gör vi alla. Men vi vet också att det finns risker med det. Dels pga att riskerna för olyckor faktiskt ökar när det går fort men också för att risken finns att man kan få böter ellerindraget körkort om polisen råkar befinna sig på plats. Är man inte medveten om dom riskerna så saknar man enligt min mening inikt i mycket grundläggande principer för fordonstrafik och då ska man inte ha något kort.
han höllt sig för f.. under 200=ok:arsele

Last edited:
Trist killen. Jobba på att få till avdrag med någon månad med anledning av ditt yrke. Borde absolut gå, om du har tur 2 månaders avdrag.

Till alla moralkakenissar:

84 km/h är inte med automatik "för fort" på en 50-sträcka. Kan var galet fort, kan vara motiverat om du frågar mig. Alla som lärt sig läsa vet förstås att det är över skyltat, men skyltar är som alla också vet ett trubbigt budskap om lämplig hastighet. Ibland kan man köra fortare utan ökad risk, ibland behöver man köra långsammare.

50% av svenskarna kör över skyltat. Ca 50 000 blir av med kortet varje år. Du är inte ensam.

/Olzki

Det är faktiskt ännu värre. Dom senaste undersökningar visar att det är mindre än 10% som alltid följer hastighetsgränserna. Men det kanske är 50% som notoriskt ligger en liten bit över.

Och visst. Det finns gott om 50 sträckor där 50 kanske inte är riktigt motiverat men ganska många av 30 och 50 sträckorna är ändå motiverade för en ganska låg hastighet. Dessutom har polisen en förkärlek att ställa sig på sådana ställen. Bara det är ju en anledning att försöka se till att man håller igen lite. Men jag vet hur svårt det är.

Däremot kan man ju aldrig klandra polismannen för att denne sköter det jobb han/hon fått sig ålagt. Och när man väljer att överskrida hastighetsgränserna så ska man vara medveten om att det finns risker med det. Dels i form av risk för böter men också att man får mindre tid på sig att reagera om någon annan hittar på något oväntat vilket ökar risken att man blir en kylarprydnad som vi andra sedan får läsa om i olyckstråden och minneslunden. Ingetdera är särskilt eftersträvansvärt.

Det är faktiskt ännu värre. Dom senaste undersökningar visar att det är mindre än 10% som alltid följer hastighetsgränserna.

Är det? Hur ofta ser du någon som håller exakt hastighetsbegränsningen, 30, 50 osv.? det är inte få som kör under gällande hastighetsbegränsning också.

Någon studie visade ju att ifall ca 40% körde över gällande hastighetsbegränsning osv. så skulle man få optimalt flöde i trafiken.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul