Då rök kortena

Status
Ej öppen för fler svar.
Blir också så less på dessa moralkakor som direkt påpekar det ansvarslösa och farliga i det hela.

Ja, jag också! Helt otroligt, att folk inte har bättre för sig. Jag tycker att alla ska gasa satan precis överallt, det är ju bara spännande om det plötsligt dyker upp en hund, boll, rullator vinglig unge på cykel mitt på gatan, vafan, man kan väl svänga?

saknar den gamla goda tiden när dom stora grabbarna gasa satan (trots att man inte var medlem då, bara tjuvläste)

Halledudane då...
:rofl

Allvarligt talat, ni "Moralkärringskådare": Väx upp; kör som fan var fan som helst, men var JÄV-V-V-V-LIGT säkra på att det är fritt från ungar, djur och rullatorer, om ni råkade försova er den dagen vår herre delade ut stora kukar och måste kompensera denna ytterst penibla brist genom att leka tuffingar på 50 eller 30-vägar.

TS: beklagar, surt att vara utan lapp.

Nu är det vår minsann. Nu börjar de omdömeslösa hetsporrarna dyka upp på forumet igen. De brukar hålla sig borta härifrån under vinterhalvåret. Adrenalinet stiger nu dock i direkt korrelation till varvtalet och omdömet går i sommardvala.

Egentligen försöker jag för blodtryckets skull hålla mig borta från dylika trådar ... men detta måste bara kommenteras! Man tappar ju helt enkelt hakan p.g.a. vad som skrivs i detta tråd. Speciellt i TS första inlägg!

Igår skedde det man länge väntat på, popo the policia tog mina körkort.

För det första. Hur kan man överhuvudtaget bli det minsta upprörd över att förlora körkortet om man själv har insett att det sannolikt kommer att ske p.g.a. hur man kör? Polisen tog inget körkort. DU förlorade det!

Passerade rondellen vid Birsta "Sundsvall" upp mot Bergmans reklam, vart där intvingad... Hadde damsällskap bakpå så fly var ingen tanke..

Uppenbarligen dock ingen tanke på att den tilltänkta flyktvägen går ca 5 meter ifrån ett av Sundsvallsområdets större villaområden och du är på väg rakt mot centrala Sundsvall?

Kort sakt kom utskällningar om bakhjulsåkande med "flickvännen" , skulle tydligen åkt i 84kmh på 50väg...

Vaffan väntade du dig? Stilpoäng?

karln var väll alltifrån good cop, kunde absolut inte dra av 4kmh så man bara fick böterna och kunde fortsätta jobba "lastbilschaufför".
Så bara ringa transportstyrelsen imorrn å se hur stor skadan blir

Ok, så du menar alltså att du som yrkeschafför ger dig ut och skjutsar för fort på bakhjulet i ett av de allra mest tättrafikerade områdena norr om Sergels torg samma vecka som det pågår en nationell kampanj för att stävja trafikbrott och att din förlust av körkortet och inkomst delvis beror en "bad cop"? Ursäkta, men ... !?

Det vore trevligt att få ta del av din motivering till varför samhället överhuvudtaget ska ge tillbaka körkortet till någon med din uppenbart bristfälliga omdömesförmåga? Vad vi här på forumet tycker om lastbilschaffisar som tror sig äga vägen har många av oss redan ventilerat i denna tråd. Fascinerande att vi nu här finner en yrkeschaffis som indirekt erkänner sig tillhöra denna förarkategori som uppenbarligen skiter fullständigt i andras väl och ve. (Jag förstår för övrigt inte hur samhället resonerar när det anses vara en förmildrande omständighet att vara yrkeschafför när man diskuterar längd på körkortsindragningen. Det borde väl i rimlighetens namn snarare vara en försvårande omständighet om straffet i sig ska anses skydda samhället från framtida faror?)

ps. får man skriva ut polisens namn? han var juh trots allt i tjänst..fler som drabbats kanske

Nej, du får inte skriva ut namnet ... och det är verkligen synd. Polismannen i fråga förtjänar ju tamme f-n presentkort till något konditori!

I denna tråd har TS icke förvånande funnit visst stöd hos några individer som hävdar att "84 på 50-väg är ju inte så allvarligt". Vissa beklagar också t.o.m. TS förlust av lappen. Att detta tyder på dåligt omdöme är ju uppenbart, men det avslöjar också hur dåligt informerad många kommentatorer här måste vara. Hur många vet ens vad Birsta är?

Birsta är ett område mellan Timrå och Sundsvall som idag i princip bara är ett enda stort köpcentrum (Norrlands största). Det blev för bara någon månad sedan utsett till Sveriges populäraste köpcentrum av GFK. (Av de 150 testade.) Allt detta har gjort att trafiksituationen i Birsta i många år har varit katastrofal. Omfattande ombyggnationer av vägnätet har genomförts på senare tid men inget kan förändra det faktum att trafiken där ofta är vidrig p.g.a. det enorma antalet trafikanter. Området är t.ex. fullständigt nerlusat med barnvagnar och dylika väghinder. Om man bortser från motorvägen E4 som skär rakt igenom detta köpcentrum så skulle jag tro att den faktiska genomsnittliga hastigheten är < 20 km/h. I detta område får alltså nån stjärna för sig att köra på bakhjulet i minst 84 km/h med bruden bakpå! (Vilket gissningsvis ej heller var den faktiska topphastigheten.)

Med denna information redovisad så finns det väl ingen normalt funtat människa som kan tycka att det är synd att TS förlorade lappen? Vem här vill ha dylika trafikanter på vägarna? Gissa varför försäkringspremierna är som de är och varför motorcyklister som kollektiv får ta emot så mycket skit... Tacka TS o.co. vettja.

Personligen hoppas jag att detta kommer att hålla ovan nämna förare borta från vägarna under lång tid framöver! Det skulle innebära en stor vinst inte bara för mig och alla andra trafikanter utan även för MC-kollektivet i dess helhet.

Nedan är ett kort på en av den 5 större parkeringsplatserna i Birsta. Det finns långt över ett dussin mindre. Perfekt närområde att wheela med bruden bakpå va?

.

Bifogat

• birsta.jpg
    birsta.jpg
    76.1 KB · Visningar: 115
Då var moraltanten nr1 ifrån Onsdagsbus-tråden tillbaka.:krama

Saxat ifrån tråden : Snutten var lite för het, misstänkt för jakt på motorcyklist.
Sagt där av G-man:
Efteråt så kan man ju dock fundera över varför polisen inte reagerade över att bakdäcket var helt blankslitet - och att nummerplåten saknades!

quid,pro,qou Jag hadde nya däck och skylt iaf:D

Att du orkar lägga ut din sensmoral överallt. Vi gillar fart å fläkt och att vara uppe i 70-80 vid gles trafik sträckan från ballast-infart till bergmans reklam kan alldrig benämnas som farlig, bakhjulsåka vart direkt efter utfart av rondell då det är en raka uppåt där man har öppen sikt in till båda husen innan hjuöet släpptes ner.

Att du orkar :död

ds. du har visst fått denna bild förut, du förstog visst inte då... men denna gång kanske?
20080301190731_arguing_over_internet.jpg

Då var moraltanten nr1 ifrån Onsdagsbus-tråden tillbaka.:krama

Saxat ifrån tråden : Snutten var lite för het, misstänkt för jakt på motorcyklist.
Sagt där av G-man:
Efteråt så kan man ju dock fundera över varför polisen inte reagerade över att bakdäcket var helt blankslitet - och att nummerplåten saknades!

quid,pro,qou Jag hadde nya däck och skylt iaf:D

Att du orkar lägga ut din sensmoral överallt. Vi gillar fart å fläkt och att vara uppe i 70-80 vid gles trafik sträckan från ballast-infart till bergmans reklam kan alldrig benämnas som farlig, bakhjulsåka vart direkt efter utfart av rondell då det är en raka uppåt där man har öppen sikt in till båda husen innan hjuöet släpptes ner.

Att du orkar :död

ds. du har visst fått denna bild förut, du förstog visst inte då... men denna gång kanske?
20080301190731_arguing_over_internet.jpg

Vadå tillbaka? Jag har aldrig lämnat stället. Jag brukar dock ransonera mina kommentarer till de mest behjärtansvärda trådarna. Det var för övrigt CustomSkändaren som var nummer 1. (Du har bevisligen inte en siffra rätt!)

Även om det inte är en hållbar ursäkt så kan det vara intressant att veta att jag var 20 bast när detta med nummerplåten skedde. Precis som de flesta andra så var jag en väldigt okunnig 20-åring som inte insåg faran med att köra med ett blankt bakdäck! Jag utsatte dock ingen annan för fara.

Att nummerplåten saknades berodde på att en fästskruv släppt under färd och jag tvingats stoppa den löst sittande skylten i ryggsäcken. Jag har aldrig kört utan nummerplåt med flit. Anledningen till att jag överhuvudtaget nämnde detta berodde inte heller på att jag som du försökte spela balla Allan. Jag uttryckte vill jag minnas bara min förvåning över att polisen missade detta. (Det får väl dock ses som mycket intressant, ja imponerande faktiskt, att du kom ihåg den där kommentaren från ifjol! Bevisligen så måste du ju i alla fall läsa, och kanske även i viss mån ta till dig, vad jag skriver här ibland.)

Du ursäktar dock tydligen din egen idioti med att andra begått dumheter. Hur resonerar man då egentligen? "Min granne våldtog ett barn så då är det ok att jag gör det..." T.o.m. personer likt de på bilden ovan brukar förstå att det är ett felaktigt tankesätt. (Och nej. Det funkar inte med Quid pro quo i detta fall. Det kan knappast ens anses vara en relevant term.)

Att du överhuvudtaget använder den där bilden är ärligt talat ynkligt. Du är bevisligen en person som försöker göra dig lustig genom att förlöjliga de allra svagaste och mest utsatta i samhället. Snacka om såväl retorisk bottennapp som i detta fall intellektuellt självmål! Denna bild är mycket stötande och jag önskar att den kunde bannas från internet.

Du tycks ju t.ex. inte ens inse att du försöker förolämpa varenda en som skriver här på detta forum. Tycker du inte att du gjort dig tillräckligt impopulär i MC-kollektivet?

En sak till som du inte tycks förstå är att man deltar inte i dylika "grenar" för att vinna. Man deltar för att det i vissa fall är så hejdlöst kul.

Din bristande förmåga till respekt och omdömesfullt tänkande är redan skrämmande uppenbar. Sluta nu med att förlöjliga dig själv och inse att du i.o.m. dina i denna tråd dokumenterade aktiviteter redan skämt ut dig tillräckligt för lång tid framöver. Undrar om du ens besitter förmågan att inse den vrede du nu även väcker hos alla med funktionshindrade barn/familjemedlemmar.

(OBS. Det i sammanhanget så komiska sammanträffandet är att minst en av trafikpoliserna i Sundsvall har ett funktionshindrat barn...)

Den där bilden tycker jag summerar idioter på internet på ett rätt bra sätt.
Postar man den så hånar man utvecklingsstörda, folk som vill diskutera och i stort alla med egen tankeförmåga.
I ditt fall blir ironin total då du själv diskuterar i tråden.

att ni jävla moralkärringar orkar. logga ut för gott och logga in på aftonhoran och kommentera artiklar istället.

detta är SportHoj, vilket betyder att man kör SPORTHOJ, inte en jävla virago 535. om någon brassar helvete är det väl upp till honom? att ni sen skall säga att det är vårdslöst? spelar roll..

saknar den gamla goda tiden när dom stora grabbarna gasa satan (trots att man inte var medlem då, bara tjuvläste)

precis!!!:banana

här har vi en som fattat hur en gasrulle ska dras!!!:yoparty

Till trådskaparen, surt som fan att förlora lappen såhär i början av säsongen. Den största nackdelen med att vara utan körkort är för mig personligen inte att inte "kunna" köra mc. Men snarare att det sätter käppar i hjulet för bilåkande, t ex semester. (eller om man blir av med det längre än 3 månader så får man ju sitta och åka kommunalt med det vanliga folket i höst/vinter) :S

Till "Crash rider".
Har inte du dragit hela den här storyn i minst en annan tråd redan?
Så jävla ballt var det väl inte?

Om man nu har oturen att bli stoppad så vore det väl smartare att försöka minimera skadan genom att inte bete sig som ett totalt retard?

Och "stackars staten" är jag och alla andra skattebetalare, så eftersom du tycker att det var så bra så att det är värt hela 2 st smileys så tycker jag att du borde betala tillbaka kostnaden för de månaderna som du var inlåst totalt i onödan till oss här på sporthoj.

CRASH RIDER!!!!!!

jag har berättat om det tidigare JA!!!

ballt vet jag inte om det var... men polisen beter sig åt som idioter...sen kan de inte förstå varför man gör hembesök o skit hos dem...:huvet

minimera skadan???? ja blir man påflygen av Västmanlands egna lilla självutnämnda "SWAT-TEAM" ********* som e de största idioter i hela polismyndigheten som bara älskar att slå folk me batong o OCspraya folk i nyllet så då blir det slagsmål... nån liten snuthora ska då inte spöa mig o komma undan me det utan konsekvenser...:D

ok... så du tycker att du borde få mina pengar.... ja ja!!! så jag ska inte ha nån ersättning för tiden som vårat kära rättssystem burat in mig "helt oskyldigt":D:D....????

mvh.T

Du framstår som en riktig vinnare här i livet :crash
Hellre dö 1 månad tidigare än att pissa bort livet på kåken 1 månad.

bra för moralen o psyket me lite "jail-time":D:D

finns vissa saker som gör en pojke till en man:

1.VÄRNPLIKT!

2.ANSTALTVISTELSE!

3.SPORTHOJ!

mvh.T

Last edited by a moderator:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...