Då rök kortena

Status
Ej öppen för fler svar.
själv blåst i 180 på lundavägen i centrala malmö,för vissa är detta en 50 vägkänns skönt att vara lite busig:banana

han höllt sig för f.. under 200=ok:arsele

Varför är det så att alla "tuffa" särskriver hela tiden? too cool for school antar jag :rolleyes:. Sedan är alla "tuffa" bröder av någon anledning med :va

Last edited:
Det finns en sak som jag tycker är mycket värre än att köra för fort.. Folk kan helt enkelt inte köra i trafiken och så kommer det alltid att vara!
Det där med körkort är väldigt överskattat för folk kör inte ett dugg bättre för det, och det om något är ju värre än att köra för fort!

blir så jävla trött...

att ni jävla moralkärringar orkar. logga ut för gott och logga in på aftonhoran och kommentera artiklar istället.

detta är SportHoj, vilket betyder att man kör SPORTHOJ, inte en jävla virago 535. om någon brassar helvete är det väl upp till honom? att ni sen skall säga att det är vårdslöst? spelar roll..

saknar den gamla goda tiden när dom stora grabbarna gasa satan (trots att man inte var medlem då, bara tjuvläste)

Samma mönster varje vår/försommar om man kollar runt lite motorsajter. Folk som blir av med kortet lagom tills det roliga ska till att börja. Take it facking care första månaderna av säsongen! :hördu Inte nödvändigtvis körmässigt utan med uppmärksamheten omkring er, som ska fan va i högsta beredskap.

Hade själv en vända ifjol utan i kort i två månader, sög duktigt. Lärdomen är väl man leker på rätt platser. Sen har man utvecklat en nästan paranoid spaning efter den civila ordningsmakten, "räddat" en flertalet gånger.

Blir också så less på dessa moralkakor som direkt påpekar det ansvarslösa och farliga i det hela. På Zatzy.com och familjeliv.se kan ni säkert få bättre gehör för era åsikter. Inse vilket forum ni är inloggade på. Att ni ens orkar bry er :galen

stig

Vilket jävla dagis....är det verkligen häftigt att skryta på ett forum hur man blir av med körkortet?
Jag skulle skämmas & knipa....men jag är väl en trist typ.

jag hörde att du-Biltmore- och Stig Helmer(sällskapsresan) jobbar sida vid sida på löpande band i brödrostfabriken.:Bugar

välkommen till internet
här är allt sant

det hela var ju tyvärr sant....:tummenupp

om lilla mig nu när jag satt häktad i feb-mars -10 på kronobergs häkte AVDELN. 7:5 SÄK. :D

http://salaallehanda.com/nyheter/sal...d-for-polishot

http://salaallehanda.com/nyheter/sal...s-ut-ur-haktet

blir stackars staten tvungen att ersätta mig för 25 dygns "oskyldig häktning":D:D

länkarna verkar ju inte funka...gör så här...

http://www.vsc.nu/showthread.php?p=593533#post593533

Last edited:
det hela var ju tyvärr sant....:tummenupp

om lilla mig nu när jag satt häktad i feb-mars -10 på kronobergs häkte AVDELN. 7:5 SÄK. :D

http://salaallehanda.com/nyheter/sal...d-for-polishot

http://salaallehanda.com/nyheter/sal...s-ut-ur-haktet

blir stackars staten tvungen att ersätta mig för 25 dygns "oskyldig häktning":D:D

länkarna verkar ju inte funka...gör så här...

http://www.vsc.nu/showthread.php?p=593533#post593533

Till trådskaparen, surt som fan att förlora lappen såhär i början av säsongen. Den största nackdelen med att vara utan körkort är för mig personligen inte att inte "kunna" köra mc. Men snarare att det sätter käppar i hjulet för bilåkande, t ex semester. (eller om man blir av med det längre än 3 månader så får man ju sitta och åka kommunalt med det vanliga folket i höst/vinter) :S

Till "Crash rider".
Har inte du dragit hela den här storyn i minst en annan tråd redan?
Så jävla ballt var det väl inte?

Om man nu har oturen att bli stoppad så vore det väl smartare att försöka minimera skadan genom att inte bete sig som ett totalt retard?

Och "stackars staten" är jag och alla andra skattebetalare, så eftersom du tycker att det var så bra så att det är värt hela 2 st smileys så tycker jag att du borde betala tillbaka kostnaden för de månaderna som du var inlåst totalt i onödan till oss här på sporthoj.

Last edited:
Håller delvis med, varför i helvete skulle du lägga ut namnet på polisen?
Skulle det spela nån roll? Har han gjort nåt fel? Han gjorde sitt jobb för fan! :huvet

Gestapo folket gjorde "bara" sitt jobb också!

Var inte grinig på polismannen, som andra redan påpekat. Det är ett jävligt otacksamt yrke att vara polis, men de gör vad som krävs av yrket. Jag känner ett par, och jag kan lova att de blir lika lite glada av att stå i ett dike med laserpistol, som att gå in i en lägenhet med flera tjackpundare, som sitter där med hagelgevär och knivar och har fått för sig att poliserna är Marsianer, som kommit för att äta upp deras hjärnor.

Det är bara att bita i det sura äpplet och ta det som det är, och försöka få chefen att ge dig något administrativt att göra på kontoret. Surt, men det var du själv som vred på rullen. Jag har själv varit av med lappen ett par gånger. Men slår man ut det på alla gånger jag kört som ett svin så kan jag jävlar i mig ha det.

Gestapo folket gjorde "bara" sitt jobb också!
Menar du att du inte vill ha några poliser i Sverige, eftersom du jämför dem med gestapo? Eller jag kanske missuppfattar dig. Förlåt i så fall...

Last edited:
Någon studie visade ju att ifall ca 40% körde över gällande hastighetsbegränsning osv. så skulle man få optimalt flöde i trafiken.

Nä va. Undersökningen visade att om ca 40% har en lite liberal inställning till trafikregler så flyter det bäst. Det handlar nog väldigt lite om hastighet då, utan mer om saker som högerregler, körning i cirkulationsplats, filkörning o s v. Kort sagt, de som är lite fräcka ser till att det inte blir totalstopp där alla står och väntar på alla.

I den mån det ändå rör sig om hastighet så grötar det väl ihop sig mindre på motorväg med lite spridning i hastigheterna.

Klart grötigast blir det om det är gott om "Sören, 85, som kört prickfritt sedan 1854 och som vet att följer man bara den vita linjen i mitten riktigt nära så har man alltid Rätt och vem sjutton har byggt in flera växlar när man ändå bara behöver tvåan så skulle det inte varit på min tid för det var bättre förr och dagens ungdomar har ingen hyfs som ligger nära bakom och tutar och har sig"... :rolleyes:

På bana behöver man inget körkort och trådstartaren har en bana 20min bort. Problemet löst.

Jag har jäkligt svårt att förstå vad som är häftigt med att sitta på kåken för att man betett sig jävligt korkat. Låter snarare lite som vad man som unge på mellanstadiet kunde tycka var "häftigt". När man är förbi den åldern så trodde jag att man såg fördelar i att vara en fri man med bostad, fordon, brud och arbete.

Detta säger jag förresten som kille strax över 20. Är jävligt nöjd med att ha arbete, egen bostad, bil och hoj och annat kul på fredagkvällen. ;)

Skulle suga att ha mitt namn i tidningen och bli igenkänd som riksmongo nummer ett, och sitta häktad och inlåst om vart annat. Det är väl per definition att vara en loser när man inte är betrodd att vistas ute i samhället?

På bana behöver man inget körkort och trådstartaren har en bana 20min bort. Problemet löst.

Funderat på saken själv, men hur fungerar det med försäkringar då... körkortslös och på bana.. måste hojen vara påställd då osv... mittsverigebanan kanske :)

Självklart tar jag straffet som kommer och håller med om att gasa lite på 50 är onödigt.. men för fan..vi kör maskiner som gör 0-100 på under 3sek... går fort att komma iväg då ibland:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey