Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
men att köra på bakan med skjuts kanske är lite dumt?
För att få lite balans på denna tråden kan jag berätta att jag har mitt kort kvar iaf!
Blir du ofta stoppad när du kör med lastbilen? Har jobbet kontakt med körkortsregistret? Jag hade inte berättat att jag blivit av med kortet.
Nu har jag lyckats behålla mitt ett antal år men eftersom jag bor 4 mil från mitt arbete och det inte finns lokaltrafik så har jag kört varenda gång jag varit av med kortet. Inget jag tycker är tufft eller så men jag har inget val. Jobbar jag inte så går jag under. Det gäller bara att välja rätt bil eller mc att köra med som inte väcker uppmärksamhet och som är tillräckligt snabb ifall att man skulle köra in i en kontroll. Ni som gnäller, vad har ni för motorcyklar? EU mopeder eller? Jag tror inte att det finns någon som inte har kört för fort någon gång. Erland.
Enklare att bara åka igenom kontroller, de brukar bara vinka lite glatt. Dock inget ser för jag har säkerligen fått en fluga i ögat eller att solen var besvärlig.
De kanske blir irriterade men inte ofta de väljer att slänga munkarna för att hoppa in/på deras fordon.Du menar att dom inte bryr sig om man struntar i polismans tecken och puttrar vidare?![]()
Hehe intressant läsning, är ni ett gäng pensionärer? Tycker inte att runda 80 med fz1:n känns som "fort"... damen ifråga var viktigare än kortet så valde att stanna...
Summan som är lärd är att tjejer bara förstör*ironi*
Jag gjorde också så när jag blev av med kortet, men körde "uppkörningsmässigt".
Man bör dock vara medveten om att körning under spärrtiden definitionsmässigt är GROV olovlig körning - inte bra att åka fast alltså.
Det är värre än att tex köra bil med A-kort eller MC med B-kort.
Det verkar vara värre att köra bil än mc utan behörighet?![]()
![]()
Sporthoj.com är inte som förr....
.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|