Då rök körkortet

Summan av kardemumman i den här tråden ..E ju att man ska inte stanna.. Snacket hur fort snuttens bilar/hojar går e inte intressant.. Tar man ett tokspår i g-rider hastighet mellan bilarna så hinner inte snutten med.. Vare sej man e i innerstan eller på landsvägen.. Sen om det beror på att man e en vass förarare eller att snutten håller igen för att undvika en olycka ska va osagt:rolleyes: :D :tummenupp Rappes 2 Cent:D

men hur var det frågan om man kan vinna mot en police pilot

Utav 10 fall i trafikmål så går en fri och jag tycker att det är vansinne att slösa på skattebetalarnas pengar att ens driva det i Domstol, sen gnäller folk att det tar evigheter innan deras misshandlade barn/släkting/kompis fall tas upp i Domstol....Trafikmålen är en av dessa onödiga rättegångar som finns och som tar sån plats.

MEN.....är du helt övertygad om att du inte har gjort fel så ska man såklart överklaga men mot polisman så har man sällan chans tyvärr :fakta

Vad vinner man på att inte erkänna på plats?
då hinner man åka hem och fundera på om det verkligen gick så fort som polisen sa eller om de ens mätte rätt.

För många kan det vara rätt stressigt att ifrågasätta en polis på plats så det kan vara bättre att åka hem och ta reda på ifall de polisen vill bötfälla dig för stämmer eller ej.

Om man blir av med körkortet typ i en sån 5 månader ska man ta om det helt eller hur funkar med med tiden? Jag känner inte så bra till dom reglarna!
Har du fortfarande prövotid så måste du ta om det annars gäller det att man måste ta om kortet ifall spärrtiden är längre än 12 månader.

Last edited:
Lider med dig mannen. Surt, kunde hänt vilket sporthoj som helst på E4:an.

Kör där ofta men har aldrig råkar ut för just MC poliser i nordlig riktning. Var mer exakt var det han stod när du passerade Arlanda? Skulle förstås vara kanon att känna till.

Du nämnde att han kom ifatt efter att du slagit av på tempot. Om du fortsatt i runt 180 mot Uppsala, är din uppfattning att han hade åkt ifatt dig då? Vore kul att veta.

Som sagt, kan inte annat än att känna medlidande med dig och önskar nästan att han hamnat efter mig istället ;)

/Olzki

Han stod ca. 1km norr om Arlanda på en överfart mellan norr och södrer gående.
Och hade man fortsatt i samma tempo så tror jag inte han skulle komit ikapp för det tog ett tag innan han komm ikapp när det gick 110 men man vet ju aldrig.

Han stod ca. 1km norr om Arlanda på en överfart mellan norr och södrer gående.
Och hade man fortsatt i samma tempo så tror jag inte han skulle komit ikapp för det tog ett tag innan han komm ikapp när det gick 110 men man vet ju aldrig.

Är det denna plats, ca 1 km norr om arlandaavfarten i nordlig riktning? Tycker man borde se honom där när man kommer och därmed slå av på farten och klara sig. Eftersom det inte är laser han använder utan han måste åka efter med sin hoj för att kunna mäta.

/O

http://maps.google.se/maps?f=d&sadd...26146,17.90484&spn=0.015797,0.038452&t=h&z=15

Är det denna plats, ca 1 km norr om arlandaavfarten i nordlig riktning? Tycker man borde se honom där när man kommer och därmed slå av på farten och klara sig. Eftersom det inte är laser han använder utan han måste åka efter med sin hoj för att kunna mäta.

/O

mm kan tyckas jag såg han inte :(
Ingen av dom andra som åkte med mig såg han.
Men dom startar nog mätningen när man åkerförbi där av den långa mätsträckan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT