Då har Jerez MotoGp dragit igång

Chris Ash skrev:
Hög 46 betyder att det varit upptorkande bana. Alltså säger lördagens kval absolut ingenting. Synd...

Jo, så är det förstås. Hoppas det fortsätter torka och blir solsken imorgon.

Spanjorerna på läktarna kommer vara helt galna och Gibernau och Checa sätta allt på ett kort för att vinna. Vore kul som fan med en hysterisk uppgörelse dessa emellan.

Bra fight i täten, synd att det inte blev nn sistavarvsuppgörelse.Gibernau är alltid stark i regn, Melandri är dagens klantarsel och Biaggi går från klarhet till klarhet. Kejsaren av Rom är ute efter att ta tillbaka tronen från spolingen! :banana

Chris Ash skrev:
Bra fight i täten, synd att det inte blev nn sistavarvsuppgörelse.Gibernau är alltid stark i regn, Melandri är dagens klantarsel och Biaggi går från klarhet till klarhet. Kejsaren av Rom är ute efter att ta tillbaka tronen från spolingen! :banana

Hur gick det då? Var upptagen med egna hojen och missade loppet. Eursports text-tv har ingen info. MotoGPs hemsida funkar f-n inte :huvet

Edit: Hittade på Eurosports site. Sete tog sig alltså i mål på hemma plan och i regn. Yamaha verkar vara på G, Checa inte långt efter Rossi. Valmers är väl glad nu när Kenny kom åtta. Det är väl länge sedan han placerade sig? Vad hände med Bayliss?

Last edited:
Nyteknik skrev:
Visst regnar det. Knäppte just på TV:n. Trist. Då vill jag ändra mitt tips. Tror inte Rossi vinner i regnet. Utan:

1. Roberts
2. Byrne
3. Bayliss

:tummenupp

Klockren gissning.... :hihi

Regnrace är aldrig särskilt kul och idag var inget större undantag. Synd för Melandri som verkligen körde bra.

Hoppas på torrt i fortsättningen.

Det som sitter kvar efter dagens race är ändå ilskan mot Fonsi Nieto. Jag satt och svor över honom hela 250-loppet. Det hjälper väl för fan inte att vinka urskuldrande när man hela tiden håller på att pötta av folk! :mad: Usch, på smörgossen Nieto. Synd att inte Antz klämde av honom någonstans som hämnd.

Roligast var väl ändå Fabrizios körning. Tia och trots att han var av så var han före en drös med folk. :tummenupp
Men varför fortsätter kommentatorerna kalla hojen för Harris WCM Yamaha. Det är väl ingen Yamahamotor i den eller är det nytt för i år?

FireSalle skrev:
Vad hände med Bayliss?

Bayliss vorpa från en sjätteplats eller så har jag för mig, liksom Xaus. Hodge bröt å Capirex gillar regn ungefär lika mycket som katter i allmänhet..

/B

hehehe, jag va iväg och kollade på brittiska eurosport, underbart att slippa svenska svamlet.
Fabrizio kommer att gå lång.

Nyteknik skrev:
Lade ni märke till hur man talade om Biaggis "250-stil" som något negativt – samtidigt som han leder. :dummer

Fullt förståeligt om han retat upp någon. Han har antagligen väckt någon tidigt som fan när han skulle köra in kolvar, du vet "250-stilen"!

Nyteknik skrev:
Eeh, du menar nog Björn Brander eller Kent W. för ur Dahlboms mun hoppar inte många grodor.

Tycker Kent W håller hygglig nivå. Fast Peter Dahlbom är MYCKET bra. Han kanske inte gallskriker som en exstatisk fjortonårsbrud när Abe kör om Hoffmann i kampen om 18:e men han är jäkligt kunnig och påläst och en sann roadracingentusiast.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026