hannuse
När resan är målet
Se där, branchen reglerade det där helt själv utan att alla skoterägare betalade till en organisation...
Med idiotmodeller menar jag alla ensitsiga skotrar med tre meter lång matta och kammar som garanterat räfsar sönder mossan även en snörik vinter.
Såna där med ett tillslagsvarv på variatorn som garanterar att man gräver fram ett dinosauriskelett varje gång man startar, som endast är byggda för att köra sönder hängdrivor på fjälltoppar och inte har något annat vettigt användningsområde.... typ...
Men som med allt annat är det ju främst ägarna det är fel på, skotrarna skulle ju inte säljas om det inte fanns puckon som köper dom.
Ja, dom blir ju inte bättre än sina ägare precis så.
Och puckon tycker jag väl är ett hårt ordval, snöskoter är ju som att åka hoj, ett meningslöst nöje, för de allra flesta.
Jag tror att du som tillverkare skulle ha svårt att sälja en snöskoter som har samma design som för 20 år sedan.
Dom som vill ha en retro-maskin, dom köper en riktigt, ingen efterkonstruktion.
Men det kanske kommer vem vet?
Jag tycker alla dom där argumenten kvalar in på motorcykel också, det finns inte många som har ett "vettigt användningsområde", man åker ju för att det är kul.
Så länge det finns puckon som drar på sig ett skinnöverdrag mitt i sommaren, byter ut hjärnan mot hjälmen, och sätter sig på en fruktansvärt övermotoriserad sporthoj...så kommer ju också dom att säljas...eller..