Vi i LMS har en pressansvarig som inför vårat SM skickar ut info och fribiljetter till flera tidningar samt radio- och tv kanaler. Hittills har vi lyckats få ut radio två gånger och tv en gång. Corren brukar göra ett reportage om Fredde Watz varje år.
Vi brukar försöka hinna med att stå på något torg eller köpcenter inför varje tävling, problemet är att hitta folk och hojar som har tid att ställa ut.
Till i år kommer vi även göra ett försök med publikvärdar, man får en guidad tur genom depån, snacka lite med förarna, kolla närmre på hojarna. Förhoppningsvis gör det att man lättare hänger med i racen när man vet att han där har jag snackat lite med, han va trevlig!
Vi hoppas på att detta ska ge lite fler besökare till vår tävling!![]()
Huvet på spiken!
Kan man "identifiera" sig med föraren så följer man och blir intresserad av hur det går för han... så där är A och O och vad jag anser är poängen med att stå på torget och visa hojen.
Förra året (eller om det var året innan) så var det ett jippo på Kungsträdgården (Sthlm) där många av teamen stod och visade upp sig och pratade om sporten osv, TV4 var där och körde lite inslag i morgontv. Kommer inte ihåg vem det var men Backlund eller Pappunen hade en hoj i ställning som visade nedläggningsvinkeln som man fick provsitta/ligga för att få lite känsla också.
Just sånt är vad många vill se och det gör att man sedan försöker se det på TV eller komma och se det live.
Själv har jag varit en dålig besökare men det kommer öka ju äldre grabbarna blir (2,5år respektive 1år). Som det är nu så blir det ca 3h enkel resa i bil för att stå och höra "pappa, jag vill hem" efter 30min.