Därför älskar poliser SH

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
DisqoBizkit skrev:
Ok, och ja, man kan väl be om leg, men i situtionen som talas om här är väl det knappast aktuellt..

/Hultan, I all välmening

när anser du att det är aktuellt då?

anja skrev:
När de INTE kommer i en målad bil och INTE har uniform på sig.

Att be civilia poliser om legitimation är väl helt okej.

Goodstuff skrev:
Jag tror att upphovsmakaren känner någon av poliserna eftersom han tidigare berättat oms in kompis som är polis.

Okej, av någon anledning tänkte jag inte på den möjligheten :confused:

Jag har blivit stoppad mitt på gatan (även om det var på natten) för att jag hade en halsduk över munnen (det var jävligt kallt) och var tvungen att legitimera mig… Jag slapp undan att åka till station iaf för detta farliga brott!

anja skrev:

Whatever, jag lämnar denna diskution nu, jag ser inte meningen med att diskutera om man skall vara vänlig mot sina medmänniskor eller inte..
Fattar man inte det tror jag inte jag kan ha ett givande utbyte...

triple skrev:
Jag har blivit stoppad mitt på gatan (även om det var på natten) för att jag hade en halsduk över munnen (det var jävligt kallt) och var tvungen att legitimera mig… Jag slapp undan att åka till station iaf för detta farliga brott!
Men du har mått både fysiskt och psykiskt dåligt sedan dess? ;)

Jag säger så här!

Så länge polisen inte är dryg & otrevlig mot mej är jag ganska medgörlig :tummenupp

Men är man som en "viss" mcpolis här i STHLM då blir jag dryg X 10 & då bryr jag mig inte ens om dom skulle ta med mig till stationen & köra moralpredikan i x antal tim...

& nej det har inte med tuffhet att göra utan mer att jag behandlar andra som jag själv blir behandlad :tummenupp

//Simon

DisqoBizkit skrev:
Whatever, jag lämnar denna diskution nu, jag ser inte meningen med att diskutera om man skall vara vänlig mot sina medmänniskor eller inte..
Fattar man inte det tror jag inte jag kan ha ett givande utbyte...
:tummenupp

Silwer skrev:
Det står dock ofta på tröjan, så man vet vem man ska akta sig för att ta kontakt med:lol
Namnet stod på tröjan men jag vet som sagt inte vem det var.
Sen ska man i ärlighetens namn veta att det jag berättar kommer från ena sidan och hur SH-killen upplevde det är ju en helt annan sak. Vem vet, polisen kanske började med att sparka på hans bakdäck för att sedan fråga om han hade traktorkort eller nåt sånt :hihi

Varför inte behandla människor som man själv vill bli behandlad, oavsett yrke? Är det dryga snutar så var dryg, men tills de har bevisat det är de väl oskyldiga? fattar inte riktigt den här hata-snuten mentaliteten, många är dj-kligt justa, och det finns nog situationer när de som "hatar snutar" blir rätt glada över att de finns...

anja skrev:
jag visste iofs inte att man hade nån skyldighet att visa körkort för polisen när man står och tankar.
Jag har för mig att polisen har rätt att fråga efter det utan "anledning"

HansJ skrev:
och det finns nog situationer när de som "hatar snutar" blir rätt glada över att de finns...
När deras hoj blir snodd tex, eller kanske när deras 3 åriga son försvunnit osv osv.

Visst finns det dryga snutar men min erfarenhet är att så länge man har någorlunda rent mjöl i påsen är det aldrig några problem. Sen håller jag inte alltid med om hur de prioriterar sitt jobb, trafikpoliser borde tex avskaffas och alla ordningspoliser kunde ägna sig åt alla typer av brott.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2