Däckval (bana/ slicks) för oss med mindre...

Verkar som nån glömt berätta för den här hojen att den inte är ändamålsenlig...

Mmmm... nästan original också, eller inte. :tungan

http://www.fastbikesmag.com/2013/02/15/for-sale-fagans-jhs-racing-sv650-supertwin/

JHS Racing Supertwin motor:
Carrillo custom rods
Kent cams
CP pistons
JHS Racing valves and valve springs
JHS Racing bespoke exhaust system
JHS Racing carbon air intake
JHS Racing airbox
AIM dash and datalogging sensors
Power Commander V Bespoke JHS power map
NGK Iridium spark plugs
Talon 520 sprockets
Translogic quickshifter
Samco hose kit
Active quick action throttle
JHS Racing rad and oil cooler

Chassis:
Triumph 675R wheels
Triumph 675R Öhlins fork
Triumph 675R yokes
Öhlins TTX shock
Brembo Monobloc calipers
Brembo radial front brake master cylinder
Bridgestone R10s
JHS Racing subframe
GPR steering damper
SES rearsets
SES clipons
HEL brake lines MX-style rear caliper
JHS Racing rear disc

Aesthetics:
Triumph 675R main fairing
Kawasaki ZX-10R seat unit
Renthal race grips
Skidmarx double bubble screen
TechSpec tank grips
JHS Racing seat pad
Carbon front mudguard
R&G front axle bungs
R&G swingarm bobbins
R&G exhaust hanger
R&G bar ends
JHS Racing generator & clutch covers

;)

Något som också skall med i beräkningarna är väl:
Skall du pendla på samma däck?
Kör du till bsnan med samma däck?
Eller skall dom ligga på extrafälgar/krängas om inför bandag och trailas till banan?

Klibbdäckenntrivs ju sådär på gatan...

Byter om på SVetlana strax innan hon lastas i det kungliga hästsläpet för transport till banan. Pendling sker på Dunlop Roadsmart. :)

Gå på d212 innan du går på rena slicks av värsta sorten

Tyvärr verkar D212 inte finnas i 160-bredd :(

Nja D211 finns väl inte längre, men D212 är utmärkta däck som du även kan köra gata med. Om du vill fortsätta med Dunlop.
Jag kör bara med Dunlops sedan flera år, har kört på D211 och nu gått över på D212 och även KR108 brukar välja medium fram o endurance bak, de håller hyfsat många varv.
Lycka till i valet ute i däckdjungeln

Tackar! Kan du tipsa om någon bra sajt eller butik som kränger KR106/108 till vettiga priser?

Tackar! Kan du tipsa om någon bra sajt eller butik som kränger KR106/108 till vettiga priser?
Dom här både säljer och lägger om däcken www.mcgruppen.se och www.hojdack.se, andra ideer om försäljare har jag inte just nu, själv brukar jag köpa ett lager som räcker en säsong och lägger om själv
Lycka till

Tja, jag kör en aprilia rs250 med 160-däck på gr.
Har hela tiden kört på gatdäck med 1.34.00 som bäst.
Testade ett par pirelli superbike sc2 i somras och då sjönk varvtiderna till 1.31.43 som bäst, men då funkade inte bakre värmaren som den skulle, fick bara ca60gr, så bakdäcket kallruggades bort. Annars så var fästet helt brutalt, kändes som hojjen gick på räls!

Imponerande tider, verkligen!

Om man bortser från kallruggningen, hur upplevde du hållbarheten? Klarar man sig med två bakdäck och ett framdäck under fyra dagars körning?

Om man bortser från kallruggningen, hur upplevde du hållbarheten? Klarar man sig med två bakdäck och ett framdäck under fyra dagars körning?

Eh, det gör inte jag av med och då har jag mer än hundra hästar mer än dig och är rätt jädra osmidig på gasen... SC1 fram och SC2 bak på en GSXR1000, vänder bakdäcket en gång.

Lyckas du elda upp dem tidigare än så med 72 hästar så har du min beundran! :tummenupp

Pirelli Superbike eller Dunlop KR106/ 108 kanske då?

Efter en snabbkoll verkar det som Pirelli-alternativet är lite lättare att hitta och en femhundring billigare.

Jo det gör man nog, om man vänder ett par ggr, körde två dagar på mitt bakdäck och har vänt det två ggr, men de e helt slut. Men jag körde inte så många pass dessa dar, inte heller så många varv/pass då bakdäcket sa upp sig efter ca 8 varv. Allt blir såklart bättre med schyssta värmare.:tummenupp

Jag hakar på med frågorna: Pirelli Diablo Pro, Metzeler CompK, duger alldeles utmärkt för mig som precis upptäckt den underbara banåkar-världen, men inte har några tävlingsambitioner och mest vill lära mig ordentligt (banhoj och nada gatåkning såklart) Livslängden på dessa är (generellt) lite längre än på värsting-racing-slicks?

När jag sen börjar hitta runt på banor kan man satsa på typ Pirelli Diablo Superbike och ge sig in i djungeln med däckblandningar?

Superbike PRO och CompK Har betydligt bättre livslängd än racegummina. Med betydligt snackar vi bortåt 400-500 % bättre livslängd men såklart på bekostnad av grepp/Feedback.

Är man i startskedet av sin bankarriär så duger dom alldelles utmärkt, Går att köra utan däckvärmare och bygger värmre fort ute på banan. Dock ingen nackdel att köra med värmare ska tilläggas.

Eh, det gör inte jag av med och då har jag mer än hundra hästar mer än dig och är rätt jädra osmidig på gasen... SC1 fram och SC2 bak på en GSXR1000, vänder bakdäcket en gång.

Lyckas du elda upp dem tidigare än så med 72 hästar så har du min beundran! :tummenupp

Kan du köra 4 dagar på ett sc2 bak på Gotland? Riktigt bra ju :tummenupp

Kan du köra 4 dagar på ett sc2 bak på Gotland? Riktigt bra ju :tummenupp

Naee, TVÅ var det ju frågan om! Jag kan köra på ett SC2 bakdäck 2 dagar, och då är det inte totalt sopslut (men ganska trist). Fast jag tror om jag kommer iväg dit nästa år så kommer det gå fortare än det gjorde sist, å andra sidan. Så min kalkyl kanske inte håller för det, men för mina 34-tider jag körde på så...

FAST, jag kör inte varenda möjligt varv på varenda pass heller... Kanske mellan 50-65 varv per dag, beroende på.

Fjädringen hänger med hyggligt än så länge. Bytte bakdämparen till ZX10 -06 med lite bättre justeringsmöjligheter och egenskaper. Fram sitter anpassade fjädrar och bättre ventiler. 2500:- totalt och funkar faktiskt bättre än man tror.

Vad har du stoppat i för ventiler fram? Har en ninjadämpare som ligger och väntar på montering och har nyss stoppat i hårdare fjädrar. Kommer bli SVinkul i vår :hihi

Superbike PRO och CompK Har betydligt bättre livslängd än racegummina. Med betydligt snackar vi bortåt 400-500 % bättre livslängd men såklart på bekostnad av grepp/Feedback.

Är man i startskedet av sin bankarriär så duger dom alldelles utmärkt, Går att köra utan däckvärmare och bygger värmre fort ute på banan. Dock ingen nackdel att köra med värmare ska tilläggas.

Precis vad jag skulle vilja köra på, men inget av dem verkar finnas i 160-165 bredd. Återstår racegummi eller fortsatt harvande på gatdäck. :gråta

Precis vad jag skulle vilja köra på, men inget av dem verkar finnas i 160-165 bredd. Återstår racegummi eller fortsatt harvande på gatdäck. :gråta

Ett Pirelli SC2 håller tillräckligt bra !! Det handlar även om rätt inställd fjädring och att värma däcken första varvet - det går att rugga sönder däcken på ett par tre pass men det håller många dagar när allt lirar

/M

Ett Pirelli SC2 håller tillräckligt bra !! Det handlar även om rätt inställd fjädring och att värma däcken första varvet - det går att rugga sönder däcken på ett par tre pass men det håller många dagar när allt lirar

/M

Jag får ut 1 dag på ett sc2 Supercorsa V2 Det tål inte att vändas på heller då det slaktas enormt fort för min del.

Det som är lite synd är att endast supercorsa erbjuds i dimensionen 180.60-17

Nästa säsong tänkte jag prova Suberbike slicksen dessa kommer i dimensionen 180.55-17 och fanns inte i den nya gummiblandningen V2 men borde fungera utmärkt att vändas då Superbike slicksen inte är mönstrade.

Vet inte om andra har upplevt samma sak som mig när dom vänt på Supercorsorna eller om det är inbillning från min sida men det räcker med ett par pass efter vändning för att dom ska vara nere på slitagevarnarna.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman