Old Badger
SportHojsentusiast
Verkar som nån glömt berätta för den här hojen att den inte är ändamålsenlig...
http://www.youtube.com/watch?v=lPRHoxY6048
Mmmm... Cadwell...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://www.youtube.com/watch?v=lPRHoxY6048
Något som också skall med i beräkningarna är väl:
Skall du pendla på samma däck?
Kör du till bsnan med samma däck?
Eller skall dom ligga på extrafälgar/krängas om inför bandag och trailas till banan?
Klibbdäckenntrivs ju sådär på gatan...
Gå på d212 innan du går på rena slicks av värsta sorten
Nja D211 finns väl inte längre, men D212 är utmärkta däck som du även kan köra gata med. Om du vill fortsätta med Dunlop.
Jag kör bara med Dunlops sedan flera år, har kört på D211 och nu gått över på D212 och även KR108 brukar välja medium fram o endurance bak, de håller hyfsat många varv.
Lycka till i valet ute i däckdjungeln
Dom här både säljer och lägger om däcken www.mcgruppen.se och www.hojdack.se, andra ideer om försäljare har jag inte just nu, själv brukar jag köpa ett lager som räcker en säsong och lägger om självTackar! Kan du tipsa om någon bra sajt eller butik som kränger KR106/108 till vettiga priser?
Imponerande tider, verkligen!
Om man bortser från kallruggningen, hur upplevde du hållbarheten? Klarar man sig med två bakdäck och ett framdäck under fyra dagars körning?
Imponerande tider, verkligen!
Om man bortser från kallruggningen, hur upplevde du hållbarheten? Klarar man sig med två bakdäck och ett framdäck under fyra dagars körning?
Eh, det gör inte jag av med och då har jag mer än hundra hästar mer än dig och är rätt jädra osmidig på gasen... SC1 fram och SC2 bak på en GSXR1000, vänder bakdäcket en gång.
Lyckas du elda upp dem tidigare än så med 72 hästar så har du min beundran!![]()
Kan du köra 4 dagar på ett sc2 bak på Gotland? Riktigt bra ju![]()
Fjädringen hänger med hyggligt än så länge. Bytte bakdämparen till ZX10 -06 med lite bättre justeringsmöjligheter och egenskaper. Fram sitter anpassade fjädrar och bättre ventiler. 2500:- totalt och funkar faktiskt bättre än man tror.
Superbike PRO och CompK Har betydligt bättre livslängd än racegummina. Med betydligt snackar vi bortåt 400-500 % bättre livslängd men såklart på bekostnad av grepp/Feedback.
Är man i startskedet av sin bankarriär så duger dom alldelles utmärkt, Går att köra utan däckvärmare och bygger värmre fort ute på banan. Dock ingen nackdel att köra med värmare ska tilläggas.
Precis vad jag skulle vilja köra på, men inget av dem verkar finnas i 160-165 bredd. Återstår racegummi eller fortsatt harvande på gatdäck.![]()
Ett Pirelli SC2 håller tillräckligt bra !! Det handlar även om rätt inställd fjädring och att värma däcken första varvet - det går att rugga sönder däcken på ett par tre pass men det håller många dagar när allt lirar
/M
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT