Däckvärmare modell bättre vilka?

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
Behöver nya däckvärmare men vilka ska man ha?
har kollat lite och funderar på dessa
chicken hawk,capit och irc.
åsikter på det och alternativ till dessa.

tack på förhand.
-peter

D-värmare

Alla som du nämnde är topp of the line grejer:tummenupp.

Jag har chicken hawk o är grymt nöjd.

Kan bara hålla med. Har ChickenHawks poleposition modell och tycker de funkar kanon! Väl värda pengarna!

/A

Jag har ett par Capit (sport tror jag) och är grymt nöjd att jag köpte lite dyrare när jag köpte för 4-5 år sedan. Värmer fort och bra, samt är slitstarka. Rekomenderas :tummenupp

Köpte ett par IRC inför säsongen! Funkar kanon och täcker bra över fälgkanterna!:tummenupp

\m/

IRC! Har bara använt dem en gång men satan vad varmt det blev fort. Mycket nöjd med det köpet. Dubbelt så dyra som skitvärmarna BikeTech, MotoGP mfl men värt det hundra gånger om. Tror jag pröjsade mellan 2500 och 3000 på brittiska Ebay. Enligt uppgift ska de hålla mycket längre också.

Men de andra du nämner är säkert också bra.

Funderar på irc men två kompisar köpte nya och redan efter en dag var dom brunbrända efter slingorna!Dom funkar dock bra men jag vart lite osäker.
jag har ett par som heter fast lap,dom köpte jag av alexander lundh dom är det bra drag i men dom täcker inte ett 195 dunlop:( (går dom att få tag på?)
Annars får nog bli irc eller vet nån vart man får tag på chicken hawk till bra peng 240v?

en till fråga: suzuka=chicken hawk---->http://www.tirewarmer.com/

Last edited:
Jag funderar också på att köpa kvalitetsvärmare denna gången.
Mina Biketek höll i 14 månader sen brände framvärmaren.

Har Capit, ChickenHawks och IRC nån funktion/egenskap som är bättre (eller sämre) än de andra?
Skiljer det något i hur slingan är insydd/dragen/material?

Vilken ska man köpa och var :)

Har Capit, ChickenHawks och IRC nån funktion/egenskap som är bättre (eller sämre) än de andra?
Skiljer det något i hur slingan är insydd/dragen/material?

Vilken ska man köpa och var :)

IRC/TT har kolfibertråd till värmeslingan. Ska typ vara omöjliga att bränna av. Har själv provat omedvetet, tråden höll men resten av värmarna "smälte". (Glöm aldrig att stänga av värmarna när du åker ut på pass) :)

I denna prisklassen tror jag inte det spelar så stor roll vilka man köper. Själv har jag bara testat IRC och TT av dessa, med mycket gott resultat.

Last edited:
Har just fått hem ett par Tyrex med temperaturen steglöst justerbar mellan 40 (regndäck) och 80graderC. De eldar på snabbt och har bra med kardborrfästen. Jag har inte testat dem skarpt ännu, men de känns gedigna. Rimlig peng direkt från Tjeckien.

Har just fått hem ett par Tyrex med temperaturen steglöst justerbar mellan 40 (regndäck) och 80graderC. De eldar på snabbt och har bra med kardborrfästen. Jag har inte testat dem skarpt ännu, men de känns gedigna. Rimlig peng direkt från Tjeckien.
Vad fick du ge för dom?
vad beställde du från?
www.tyrex.cz funkar inte så bra på min dator men finns dom sbk storlek? ser bara supersport av det lilla jag kan se.

Dom såg seriösa ut iallafall

Last edited:
Har kört med IRC värmare med ställbar temp i två år nu. Gick att ställa mellan 35-95 grader nånstans. Har funkat klockrent men nu har jag lyckats spräcka displayen så att det inte går att ställa in gradtalet längre :huvet
Så jag kan absolut rekommendera dom men se till att skydda displayen bättre än vad jag gjorde.
Jag köpte från italienska e-bay för under 3000:-

/S

Har just fått hem ett par Tyrex med temperaturen steglöst justerbar mellan 40 (regndäck)...
Lite OT men, ger det verkligen någon effekt att värma regndäck?
Efter bara några meter i depån borde tempen börja sjunka rejält och i princip vara helt borta när man väl rullar ut på banan, eller?

Lite OT men, ger det verkligen någon effekt att värma regndäck?
Efter bara några meter i depån borde tempen börja sjunka rejält och i princip vara helt borta när man väl rullar ut på banan, eller?

Klart det gör, det är ju inte yt-tempen som eftersträvas.
Det primära är att få en värme som finns i hela däcket.
1 timmes regel'n ger dessutom en varm fälg.

Summan blir att det tar inte lång tid för däcket att komma upp i arbetstemp.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna