alma
#94 i någon klass...
Vart kan man köpa en däcktrycksmätare? Inte Biltema, vill ha en riktig....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
stavgren skrev:Personligen tycker jag den här för 109:- från Biltema funkar OK. Dom har ju även en lite lyxigare variant för 298:- här.
Annars finns det en tuff mätare hos www.nioelva.se som kompenserar för luftfuktighet mm, 4388:- inkl moms![]()
![]()
alma skrev:Nu börjar det likna nått.... Kanske lite dyr, men nått åt det hållet skulle va perfekt. Har en från Biltema för 298:-.......
Det är väl inge fel på den, men jag vill ha en som är bättre.......Chris Ash skrev:Och vad är det för fel på den?
alma skrev:Det är väl inge fel på den, men jag vill ha en som är bättre.......
Om du tänker på bättre som i noggrannare så är det väl så mycket annat som sätter käppar i hjulen. Vad har luften i däcket för temp/luftfuktighet när du mäter? Hur mycket stiger tempen (och då även trycket) när du kör? Vad "ska" du ha för däcktryck vid viss temp i luft/bana?alma skrev:Det är väl inge fel på den, men jag vill ha en som är bättre.......
stavgren skrev:Om du tänker på bättre som i noggrannare så är det väl så mycket annat som sätter käppar i hjulen. Vad har luften i däcket för temp/luftfuktighet när du mäter? Hur mycket stiger tempen (och då även trycket) när du kör? Vad "ska" du ha för däcktryck vid viss temp i luft/bana?
Goodstuff skrev:Vet att #11 gjort empiriska A-B tester mellan Biltemas modell och andra dyrare och "bättre" modeller. Skillnaden var obefintlig, förutom priserna då.
Japp, Biltema! Men å andra sidan, klimatologisk/geologiskforskningsutr. kombinerat med däcktemp.mätare, med ett otal givare, erbjuder sannolikt en
tillförlitligare inadatamängd att utvärdera för den som har obegränsat med mantimmar/sponsormedel.

Jag köpte biltemas digitala för några år sedan. Den visade 0,6 bar mer än verkligt värde. 2,1 var 1,6 i faktiskt tryck! Inte konstigt att hojen svajade på bana...
Antar att jag hade otur, men kvalite´n på biltemas grejor är klart skiftande.
Har haft denna i flera år, alltid funkat utan problem.
http://www.biketrollhattan.se/oljor-underhall-verktyg-specialverktyg-tire-gauge-p-2479.html
View attachment 404204

|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |