Däcktryck Intruder 1500

Paramedic76

Ny medlem
Gick med
11 May 2025
Hoj
Suzuki Intruder VL1500 LC 2003
Funderar över däcktrycket i min Suzuki Intruder VL1500. Enl instr.bok ska det vara 2,0 fram och 2,5 bak. Känns lite tycker jag. Kör nu 2,9 både fram och bak. Kan det vara för mkt ?
Någon med tankar/ideer ?
 
Hittade det här för
Suzuki Intruder VL1500
1747082103608.png
Om det gäller för din hoj vet jag inte, det kanske är fel manual.
Men det står ju 2,25 bar fram och 2,5 till 2,8 bar bak

Men till Suzuki GSX1300R Hayabusa rekommenderas 2,9 Bar fram och bak.
Jag kör med 2,5 bar fram och bak för jag tycker den svänger lättare då .....
Med 2,9 bar fram och bak blir det mer åka rakt fram. Och det är kanske det du vill ?
 
Tillverkarna brukar ju ha koll på vad deras hojar skall ha i däcktryck. Så säger Suzuki att det skall vara 2,0 och 2,5 så är det det som gäller.
Nu är det ju det både med passagerare och när man kör solo när jag kollar.
1747102259440.png

2,9 kan leda till felaktigt däckslitage och minskad komfort.
 
Tack för svar. Jag drar ner lite på trycket. Kanske blir en helt ny körupplevelse 😁
 
Däcktrycket måste ökas om vikten ökar, kolla på angiven maxvikt på ekipaget och om förare (förare+pax+last) överstiger angivet värde så är det bara att öka några hg.

(blyslädar brukar juh ha feta förare) :brynad
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top