Kanske lite sent svarat men jag har varit på jobb
2,3 och 2,5 som jag fått förklarat ska vara bäst för gata och dom är hala kalla vilket dom verkar bli väldigt fort om man stannar till.
Skulle som swedie skriver tidigare göra ett litet bakhjulslyft i ungefär 50 efter att ha stått ett tag men absolut 0 grepp,ritade streck istället.
Dock som jag skrev innan så återkom greppet efter ytterligare 2 inbromsningar på 300 meter ungefär så greppet kommer tillbaka snabbt.
Det som känns lite oroande är att däcksidorna känns kalla efter lugn körning hem,verkar kylas fort utan belastning och frågan är om greppet är lika risigt som när man stått ett tag,då blir ju första kurvan lite spännande efter lugn körning mellan 2 kurviga vägar,BTB verkar ju fått erfara det.
Jävligt bra däck när man håller tempot uppe iaf,inte antydan till konstigheter då så jag klagar inte på däcket som sådant men man kanske ska se upp lite extra innan man fått riktig temp och hålla tempot uppe när man kör och börja nästa roliga väg med att värma lite innan man ger fullt,iaf innan den riktiga sommarvärmen infunnit sig.
Henrik
ok. visserligen startar jag hojen och kör iväg innan motorn är varm. därför tar jag det lugnt ett tag innan motorn har kommit upp i rätt temp, så däcken hinner väl värma lite.
Jag kan hålla med om att däcken inte är stekheta när man kört lugnt. men det finns värme i alla fall.
ta det lugnt där ute...