Däcktest; Dansk artikel

som sagt jag hoppas det - men jag skulle inte bli förvånad om dom är klåpare som har spons och bara vill säga fina saker om ett märke dom är sponsrade av :näsblod
Sånt ser man ju hela tiden överallt, bloggar, tidningar - även här på SH tex...

hahaha, då förstår jag vad du menade :tummenupp

Sammantaget med hans personliga negativa tyckande och nedlåtande åsikter om konkurrenter och andra däcktillverkare för att kunna kränga mer däck.
Detta gör att jag inte kan ta han på allvar.

Ärligt tror jag att de flesta större däcktillverkare erbjuder mycket bra däck till allmänheten för gata och bandagar.

Benägen att hålla med!

Pratar du nu av egen erfarenhet rörande QUALIFIER el rörande QUALIFIER RR då just deras profil vart deras signum & som gjort deras Qualifier däck så fruktansvärt populärt hos mc folk, testförare mm pga sin lättkördhet... :va :va :va :va :va

Absolut egen erfarenhet av hur hala dom är när dom är kalla, det bör ha varit RR-varianten. Pladask sa det i 15km/h. Toppigare däck har jag inte varit med om. Under 300 mil rördes inte ens 1.5cm av sidorna (chicken strips kvar alltså) även fast det kördes myyycket kurvigt och knäskrapande... samt vid försök till rullande stoppies så ville framdäcket hellre kasa än o skicka upp hojen. så sent som 3 veckor sedan i ett test för motorrad. :) <-- notera en (1, singularis) smilie

Jag tycker mig inte ha fått denna upplevelse på de många många tusentals mil jag kört på gata med andra däck som är i mellanskiktet. RR-qualifiers må ha "bäst" grepp när dom är varma, men innan dess... nedu

Last edited:
Nån som kan tyska??
Nyfiken, vill gärna veta varför å på vad som Dunlop Qualifier RR fått så lite poäng....ja jag har ett set såna ligger i garaget:rolleyes:

Bookmark denna länken. Den kan översätta texter på massa olika språk till engelska. Ingen perfekt engelska men ändå lättare att förstå än tyskan. :D
http://uk.babelfish.yahoo.com/

Dunlop Qualifier RR

...

Last year Primus, this year problem child: In the cold new condition the Qualifier convinced not, gave a heavy fall and some unexpected sanders: In carefully and run hot! Also it ran after some rounds in the back extremely hot. On 2,1 bar reduced air pressure made everything better, yet the tire worked with brisk everyday life speed nervously and spongelike. The surprise: Above a speed threshold ging's suddenly arrow fast and with good feeling forward. The Qualifier behaves thus nearly like a running tire, needs pressure and very much quick pace, then he races with the best ones, as the measured values occupy. Obtain the leaving of the fast competition not completely it in addition, then. A tire for aggressive drivers.

Bookmark denna länken. Den kan översätta texter på massa olika språk till engelska. Ingen perfekt engelska men ändå lättare att förstå än tyskan:D
http://uk.babelfish.yahoo.com/

Dunlop Qualifier RR

Last year Primus, this year problem child: In the cold new condition the Qualifier convinced not, gave a heavy fall and some unexpected sanders: In carefully and run hot! Also it ran after some rounds in the back extremely hot. On 2,1 bar reduced air pressure made everything better, yet the tire worked with brisk everyday life speed nervously and spongelike. The surprise: Above a speed threshold ging's suddenly arrow fast and with good feeling forward. The Qualifier behaves thus nearly like a running tire, needs pressure and very much quick pace, then he races with the best ones, as the measured values occupy. Obtain the leaving of the fast competition not completely it in addition, then. A tire for aggressive drivers.

Tack:tummenupp Men det här är redan postat i tråden, men visst...ingen rolig läsning med såna däck i garaget:D
Hur handskas man med dom här om man inte är RR-förare??

Det finns egentligen inga dåliga sportdäck idag för gatåkare och amatörer.

För att verkligen kunna utvärdera vad däcken går för borde motogpeliten få testköra alla nya mönstrade gatdäck.

Svårt o säga att det ena däcket är bättre än det andra.
Utvecklingen verkar gå mot att dom värsta gatdäcken ska användas endast på bana i std klasserna (tex ss600 mdfl) dvs däckvärmare, plötsliga släpp med kalla däck kan då va en faktor som man får räkna med.

Last edited:
Jag menar, hur mkt av däckens potential används av konsumenterna.
Sen vilket märke o modell spelar mindre roll.

Sen att du Fursten trycker på lite extra för Dunlop har väll ingen missat.

jag läser det du skriver, jag försöker att på bästa möjliga sätt ta in det du försöker få fram men slutar tyvärr endast med att jag först brister ut i ett svagt leende, sen ett klart större leende för att sedan inse att jag ligger på rygg - trotts sjuk smärta i mina armbrott - och faktiskt asgarvar!! :D :D :D

Jag har kört slut på säkert 30 set Q RR sedan dom kom på marknaden, både på gata och bana, med kalla som varma däck och har ALDRIG upplevt det du beskriver - inte ens på en überkall och svårkörd bana som Nürburgring, i hällregn på kalla däck!! :rolleyes:

Citerar dig "det bör ha varit RR-varianten" :rolleyes: :pannkyss :D :tungan :arsele :tummenupp :tungan :D :arsele :pannkyss :rolleyes: (har jag glömt någon smile gubbe Swedie)
Sättet du försöker förstärka vad du säger genom kladdiga inlägg liknande barns lek med färgkritor på papper gör ju inte vad du säger mer intressant eller läsvärt. :rolleyes:

Att du sedan säljer däcken och förlitar dig ekonomiskt på att ryktet runt däcken är att dom är skitbra, gör ju att ta dina referensuppgifter och åsikter blir aningen skeva.

Jag berättar dock av egen erfarenhet en annan historia än vad du gör. Och du bör kunna respektera det utan att använda dig av hån eller annan låg taktik att framföra en åsikt.

Sedan bör du sluta söka på ordet Dunlop på SH för att kommentera varje inlägg som gjorts i ämnet. Så sponsorad är du väl ändå inte att du måste hora som du gör för dom? :tungan

artikeln har iaf rätt gällande dunlop qualifiers.. framdäcket är totalt värdelöst då det är alldeles för toppigt och när dom är kalla eller stått i 5-10 minuter utan körning så finns det noll grepp på sidorna.

Jo tack...bytte ut min R1-08 till en R6-08:a och kasade av vägen då framhjulet hade noll grepp. Körde först aktivt sedan lugnt i ca 5 minuter och skulle lägga ner den i en skarp men långsam kurva då framdäcket inte alls ville vara med. Kasade ut i diket med 30 mil på mätaren.. men dom tur var klarade hojen sig fruktansvärt bra eftersom den gled på mig och puckarna:rolleyes: .

Jag har alltid kört med M3 och Pilot power och de häringa snorhala däcken skall av direkt! Någon som vill köpa ett par Sportmax Qualifier som gått 50 mil för 1000 spänn?

/D.

I slutänden det som är viktigast för mig som mc-gubbe på gatan är hur bra de är när de är kalla och i regnet samt hur länge de håller. Allt annat skiter jag i (förutom mönstret kanske :tuttar ).

Men vad vet jag: jag byter hoj oftare än däck! :huvet

Nån som visste skillnaden på vanliga Qualifier & Qualifier RR??:va

Sättet du försöker förstärka vad du säger genom kladdiga inlägg liknande barns lek med färgkritor på papper gör ju inte vad du säger mer intressant eller läsvärt. :rolleyes:

Att du sedan säljer däcken och förlitar dig ekonomiskt på att ryktet runt däcken är att dom är skitbra, gör ju att ta dina referensuppgifter och åsikter blir aningen skeva.

Jag berättar dock av egen erfarenhet en annan historia än vad du gör. Och du bör kunna respektera det utan att använda dig av hån eller annan låg taktik att framföra en åsikt.

Sedan bör du sluta söka på ordet Dunlop på SH för att kommentera varje inlägg som gjorts i ämnet. Så sponsorad är du väl ändå inte att du måste hora som du gör för dom? :tungan

Yes! Klockrent svar på tal Swedie! Du skriver precis vad jag tänkte.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT