Däcktest; Dansk artikel

Nån som kan tyska??
Nyfiken, vill gärna veta varför å på vad som Dunlop Qualifier RR fått så lite poäng....ja jag har ett set såna ligger i garaget:rolleyes:
Hmm, jag som var inne på Qualifier RR också. :va :confused:

Sammanfattat står det att det är snor-halt kallt och liknar ett race-däck i att det behöver och köras med attack/aggresivt å då är det väldigt stabilt å funkar då också väldigt bra.
 
tester är ett lotteri på högsta nivå vilket alla som är insatta vet varför jag med glädje ser fram emot PS magazine i Tysklands kommentar rörande tex Bridgestone 016 däcket (som jag hoppas på :pannkyss ) då dom har precis vad som behövs i en seriös test!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Se bara resultatet på det Danska testet kontra PS magazines test på Conti däcket!! :rolleyes:

/Fürstenhoff.



Du kanske missade att det här faktiskt var tyska PS test?
Danskarna citerade det bara.
 
Vad missade jag?? :va

Engelsmännen kör på fel sida och Danskarna skriver "baklänges" eller nått!! :D

Se bifogad bild i från PS MAGAZINES senaste stortest!! :pannkyss

Jo men den bilden visar väll på förra årets test?

Texten om Qualifier RR från årets PS-test börjar ju:
Letztes Jahr Primus, dieses Jahr Sorgenkind: .....
å det blir ungefär:
Förra året kung och detta året sorgebarnet: ......
 
Last edited:
Är en omöjlighet i mina ögon då jag fram tills nu aldrig kört på ett par säkrare däck än just Q RR inkl dom som tillverkats i år - eller vad sägs om tider långt under 7.40 på ringen på ett och samma set däck under flertalet varv!! :pannkyss
Det är väll å andra sidan å köra rätt hårt.....:rolleyes: :tungan :tummenupp
Det var ju när dom gick hårt de funkade bra men som kalla å i lugnare tempo var dom hala å svajiga enligt texten från PS-testet. :tungan

Hmm, jag som var inne på Qualifier RR också. :va :confused:

Sammanfattat står det att det är snor-halt kallt och liknar ett race-däck i att det behöver och köras med attack/aggresivt å då är det väldigt stabilt å funkar då också väldigt bra.
 
Last edited:
Hmm, jag som var inne på Qualifier RR också. :va :confused:

Sammanfattat står det att det är snor-halt kallt och liknar ett race-däck i att det behöver och köras med attack/aggresivt å då är det väldigt stabilt å funkar då också väldigt bra.

Kan ju inte uttala mig om Q rr,har sportec qualifier(utan rr) på -08an men en sak som stämmer in på de däcken är att de är snorhala kalla,absolut inget grepp alls iaf fram.

Verkar även tappa värmen om man inte håller tempot uppe,körde lite lugnt hem efter jag varit ute och kört lite och när jag kände på däcken så kändes dom endast varma i mitten,ingen värme alls ut mot kanterna till skillnad från pp som jag har på -05an,dom känns varmare ut mot kanterna efter ungefär samma körning.

Dock till deras försvar så behövs det inte många 100 meter innan greppet infinner sig i tillräcklig mån så man håller sig på hjulen tills man kan bygga upp ett bra grepp så än så länge så har jag inget att klaga på utom just när dom är kalla men man kanske ska ge tusan i att elda järnet i första kurvan efter transporten till ss.

Om detta är överensstämmande med rr oxå låter jag vara osagt men finns väl en liten möjlighet iaf.

Henrik
 

Vad menar du då:va


Ok, tillbaka till testet!! Enligt det så kan man ju nästan klassa Qualifier RR som direkt farligt, om man inte kör dom hårt vill säga!!! Skulle gärna vilja få en förklaring på det här..............
 
Självklart blev årets resultat precis tvärt om gentemot "förra årets" test - se listan!! :pannkyss

Näe, vi fortsätter nog till trotts detta med att sälja Q RR parralelt med Pilot serien då dom i dom flesta tester runt om i världen - förutom i Danskarnas annorlunda tolkning - vinner!! :tummenupp

Skall även under morgondagen kontakta en person vid PS och höra vad han har att säga om detta!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

/Fürstenhoff.
Men det är ju inte alls danskarna som tolkar - de redovisar ju resultatet från PS-test, samma PS som ifjol hade Dunlop som 1:a.
Kan det vara så att utvecklingen har sprungit förbi och Bridgestone tack vare sin teknik med flera gummiblandningar nu har ledningen?!
Jag har testat BT-016 och det är mycket trevliga däck. Tyvärr har jag inte testat Qualifier RR så jag kan inte jämföra. Skulle dock bli förvånad om BT016 höll för en topptid på Ringen men det är de ju inte heller gjorda för. För normal gatåka och bana i vettigt tempo är de dock jäkligt bra - enligt mig.
 
Pust, vilket jobb att översätta :D

Bridgestone BT-021
Cold operating attitude: *****
Handling: *****
Aiming accuracy: ***
Feedback: ****
Driving stability: *****
Curve stability: ***
Brake stability: ****
Setting up moment when braking: *****
Setting up moment with accelerating: ***
Grip: ***
Measured values Width v./h.: 120/195 millimeter Weight v./h.: 4210/6740 gram Max. transverse acceleration: 11.04 m/s ² Max. brake delay: 10.9 m/s ² Round/section time: 1:34,99 /43.37 minutes Entirely: 40 points 2007 fantastisch, 2008 only average? Now, first of all a GSX-R 1000 tears more violently than the speed tripolarizes in the previous year. On the racing course even - secondly - too violently for the rear BT-021. The Bridgestone did not lose, drives nothing marvelously handily, precisely, everyday life-suited and with no operating temperature insidiously. It loses points, because the level of these route sport tires puts measuring poles beyond the highway performance, also with nothing for me because I drive yes fast philosophers. Forget it! Who will not experience its 1000er in the evening also times to work, into which city, for daily completions, drives in the everyday life evenly, with the BT-021 with gas buddy on the house distance bad surprises. Only on the racing course, there he is in the back overtaxed.

Dunlop Roadsmart (test winner)
Cold operating attitude: ****
Handling: ****
Aiming accuracy: *****
Feedback: *****
Driving stability: ****
Curve stability: *****
Brake stability: *****
Setting up moment when braking: ****
Setting up moment with accelerating: *****
Grip: *****
Measured values Width (v./h.): 120/190 millimeter Weight (v./h.): 4350/7740 gram Max. transverse acceleration: 11.41 m/s ² Max. brake delay: 11.53 m/s ² Round/section time: 1:33,81 /41.7 minutes Entirely: 46 points An extremely pleasant surprise: The heavy Roadsmart actually heimst the test victory. Why? Because there is simply little to suspend at it. Well beautifully, he could drive still more harmlessly coldly, away-swallow to still a little handy circles, still gentle vibrations. Much better it does not go in addition, in these disciplines. Also the 2D issues the Dunlop best notes, occupied by good measured values and diagrams the excellent feeling, which the Roadsmart obtained during the test trips. A fine tire in the everyday life, which does not disappoint also if overshot on the cable pulls: truthfully fat, never insidious reserves. A good friend for each day with some Assen in the sleeve: There HP congratulates to a beginning extremely succeeded!

Metzeler Roadtec Z6 (test winner)
Cold operating attitude: ****
Handling: ****
Aiming accuracy: ****
Feedback: *****
Driving stability: *****
Curve stability: *****
Brake stability: *****
Setting up moment when braking: ****
Setting up moment with accelerating: *****
Grip: *****
Measured values Width (v./h.): 120/190 millimeter Weight (v./h.): 4180/6730 gram Max. transverse acceleration: 11.46 m/s ² Max. brake delay: 11.88 m/s ² Round/section time: 1:33,32 /42,2 Entirely: 46 points Still another good friend - in the field of the route sportsmen 2008 cavorts some buddy. For example a certain author thought with first opposite with the tire that so much negative profile can probably hardly be suited for sporty driving. Take everything back: Unbelievably, which goes today with actual tourists. And in front: During the everyday life valuations the Metzeler gives itself no Blöße, swings already when new, leave loosely flößt with gentle voice confidence into its abilities, lets hecticness never arise, is always there, if it is asked. And the thing is fast! Not only times briefly and then continues to overheat, no, ever further, ever. Ob's at the Micro Kohlenstoffen in the mixture or „the multi-outline “lies? No matter, anyhow funktioniert's. mad Pelle.

Michelin pilot Road II
Cold operating attitude: *****
Handling: *****
Aiming accuracy: ****
Feedback: ****
Driving stability: ****
Curve stability: ****
Brake stability: ****
Setting up moment when braking: ****
Setting up moment with accelerating: *****
Grip: ****
Measured values Width (v./h.): 120/190 millimeter Weight (v./h.): 4520/6230 gram Max. transverse acceleration: 11.34 m/s ² Max. brake delay: 10.97 m/s ² Round/section time: 1:34,34 /42,34 Entirely: 43 points There one sounds times not completely with the music, and the own melody under all the Top hits already goes down. The pilot Road plays a beautiful, above all obliging/pleasing song. A Evergreen, because bad memories arise here none. Michelin like, does not know its behavior on Fies conditions - speak cold or well-known measures also wet - any weaknesses. It would concern only, that hit would be guaranteed. If one takes it, he must subordinate himself the remainder of the orchestra. Not for it made, one could say, in order to then state a further mark that the performance of all honours done is worth. Why the Road II also anywhere a bad note does not einheimst. How also, with so a nice melody? Whistles under helmet in the everyday life guarantees.

Pirelli Diablo Strada (test winner)
Cold operating attitude: ****
Handling: ****
Aiming accuracy: ****
Feedback: *****
Driving stability: *****
Curve stability: ***** Brake stability: *****
Setting up moment when braking: ****
Setting up moment with accelerating: *****
Grip: *****
Measured values Width (v./h.): 120/195 millimeter Weight (v./h.): 4170/6220 gram Max. transverse acceleration: 11.51 m/s ² Max. brake delay: 11.88 m/s ² Round/section time: 1:33,64 /42.03 minutes Entirely: 46 points Connoisseurs would assume due to history that Metzeler and Pirelli build very similar zero-degree steel belted tires under different Labeln. The performance gives them right, the weight of the rear tires - the Strada weighs here almost a Pound less than the Metzeler - appeases however. However, in a character and handling characteristics the tires resemble each other extraordinary. Both without genuine weaknesses, both in the driving feeling without outstanding characteristics: nothing pointed nose, rather broad Grinsen. The Diablo Strada underlines the enormous range of modern route sport tires on high level, exceeds in transverse acceleration and braking such as Angasvermögen - from this the Kamm' circle forms as well known - even over the general level. A super tire.





Bridgestone BT-016 (test winner)
Cold operating attitude: ***
Handling: ****
Aiming accuracy: ****
Feedback: *****
Driving stability: *****
Curve stability: *****
Brake stability: *****
Setting up moment when braking: *****
Setting up moment with accelerating: *****
Grip: *****
Measured values Width (v./h.): 119/193 millimeter Weight (v./h.): 4100/6470 gram Max. transverse acceleration: 12.45 m/s ² Max. brake delay: 12.43 m/s ² Round/section time: 1:30,78 /40.1 minutes Entirely: 46 points One of two test winners! Only small weakness: The new Bridgestone BT-016 takes completely prima, but evenly not as outstanding as the sport Attack away in the cold condition for such a fast tire or the pilot power. However is cold or also only cooling run in the everyday life now times everyday - point departure. For the fact this Pelle runs that one the breath comes to a hold. Ob's at the zero-degree technology, because of which to three rubber zones in front or in the back is to the full five: The BT-016 shines by mad Grip with wonderful feedback and fantastischen manners. There otherwise none hands it the water, not only by feel, in the field but also at the Recording. The BT-016 is not the fastest tire here, raises questions, has however on everything an answer. Chapeau!

Conti sport Attack (test winner)
Cold operating attitude: *****
Handling: *****
Aiming accuracy: *****
Feedback: *****
Driving stability: ****
Curve stability: *****
Brake stability: *****
Setting up moment when braking: ****
Setting up moment with accelerating: ****
Grip: ****
Measured values Width (v./h.): 120/190 millimeter Weight (v./h.): 4130/6390 gram Max. transverse acceleration: 11.98 m/s ² Max. brake delay: 12.61 m/s ² Round/section time: 1:31,51 /40.4 minutes Entirely: 46 points Wow. Already the first meters charms content Grinsfalten, because the sport Attack even again and coldly rolls with to more amazingly, almost already bored security. And it comes better: The longer the trip lasts, so much the better the tire; no remarkablenesses with steering, to down into the completely deep inclinations co-operates front and rear outline fantastisch. And at all: when giving in marvelously handily, but evenly straight not nervously. When braking wonderful stably, left against vibration. By the force of a 1000er the Conti super harmoniert, only with completely fiesem course from large inclination begins it to agitate easily however within a range, which never occurs in the everyday life or on the highway. A mad tire. A test winner.

Dunlop Qualifier RR
Cold operating attitude: *
Handling: ****
Aiming accuracy: ***
Feedback: ***
Driving stability: ***
Curve stability: ***
Brake stability: ****
Setting up moment when braking: *****
Setting up moment with accelerating: ***
Grip: ***
Measured values Width (v./h.): 119/188 millimeter Weight (v./h.): 4300/5870 gram Max. transverse acceleration: 12.39 m/s ² Max. brake delay: 12.85 m/s ² Round/section time: 1:31,40 /40.0 minutes Entirely: 32 points Last year Primus, this year problem child: In the cold new condition the Qualifier convinced not, gave a heavy fall and some unexpected sanders: In carefully and run hot! Also it ran after some rounds in the back extremely hot. On 2,1 bar reduced air pressure made everything better, yet the tire worked with brisk everyday life speed nervously and spongelike. The surprise: Above a speed threshold ging's suddenly arrow fast and with good feeling forward. The Qualifier behaves thus nearly like a running tire, needs pressure and very much quick pace, then he races with the best ones, as the measured values occupy. Obtain the leaving of the fast competition not completely it in addition, then. A tire for aggressive drivers.

Metzeler Sportec M3 Cold operating attitude: *****
Handling: *****
Aiming accuracy: ***
Feedback: ****
Driving stability: ***
Curve stability: ***
Brake stability: ****
Setting up moment when braking: ****
Setting up moment with accelerating: *****
Grip: ****
Measured values Width (v./h.): 118/188 millimeter Weight (v./h.): 4310/6250 gram Max. transverse acceleration: 11.96 m/s ² Max. brake delay: 12.22 m/s ² Round/section time: 1:31,99 /40.7 minutes Entirely: 40 points One marks large experience with zero-degree steel belted tires to the Sportec M3 Metzelers: The tire does always good everything that the driver requires; no matter, ob's around cosy or around rough Angasen goes to therefore roles. With the latter above all its rear tire of the competition must give itself easily struck, works hard at the gas in large inclination somewhat doughy as sport Attack and BT-016. Completely surely a good tire with broad area of application. When highway driving the Metzeler rolls marvelously, only beyond of legal becomes it a little imprecisely. HP lends the descriptor to the M3 full respect „good workhorse “. A faithful companion, that carries one without Murren everywhere and gives under spores gas if necessary properly. What does one want actually more?

Michelin pilot power 2CT
Cold operating attitude: *****
Handling: *****
Aiming accuracy: ***
Feedback: ****
Driving stability: ***
Curve stability: ***
Brake stability: ****
Setting up moment when braking: ****
Setting up moment with accelerating: ***
Grip: ***
Measured values Width (v./h.): 118/193 millimeter Weight (v./h.): 4210/5940 gram Max. transverse acceleration: 11.7 m/s ² Max. brake delay: 12.5 m/s ² Round/section time: 1:32,25 /40.9 minutes Entirely: 37 2CT stands for two rubber mixtures: A hard and a durable centrically, yield laterally for Grip and reserves. Nothing special more, because Bridgestone works e.g. with three, Conti with continuously changing rubber. Perhaps it becomes simply time for a successor of the power pilot: That would have to remain only in the everyday life disciplines as well as the 2CT, coldly and wet sensationally flu, is enough to hold, finely steer and keep in track. Only more reserve with heating, wär the prima. The current 2CT does not say starting from a certain speed clearly that it is enough, breaks in the back away, obtains a beautiful feeling in very large inclinations - 2.5 bar pressure in the back brought improvement, but not the connection to the remainder. Thus the 2CT remains above all one: a Top Alltagsreifen.

Pirelli Diablo Rosso
Cold operating attitude: ****
Handling: ****
Aiming accuracy: ***
Feedback: ****
Driving stability: ****
Curve stability: ****
Brake stability: *****
Setting up moment when braking: ****
Setting up moment with accelerating: ****
Grip: ****
Measured values Width (v./h.): 120/190 millimeter Weight (v./h.): 4320/6260 gram Max. transverse acceleration: 12.4 m/s ² Max. brake delay: 12.3 m/s ² Round/section time: 1:31,27 /40.4 minutes Entirely: 40 points For an everyday life sportsman the Diablo Rosso behaves completely beautifully super+sportily. „The tire needs a firm hand “, announces the test notes, and indeed the Rosso would like to be a little kneaded, in order circling in as - to follow exit of the angedachten line. If one does not touch firmly enough, he becomes easily imprecise; if one swings against it carefully the whip, everything goes to plan. Amazingly, which unfolds Gripreserven of the tires then. Amazingly also that it gives in with slower, ergo highway trip almost already over-handily, with faster against it easily indignantly. A problem? By no means, only evenly in the direct comparison of the high-carat test field ascertainable. The Diablo Rosso is a sow-fast, very good tire with high everyday life utilizable value.
 
Bra översättning, tänkte citera ditt inlägg men sket i det:D

Dunlop Qualifier RR går alltså från flipp till total flopp!!!
Känns lite konstigt men utvecklingen kanske sprungit ifrån dom på ett år som sagt:va
 
Bra översättning, tänkte citera ditt inlägg men sket i det:D

Dunlop Qualifier RR går alltså från flipp till total flopp!!!
Känns lite konstigt men utvecklingen kanske sprungit ifrån dom på ett år som sagt:va

Näe, det kanske var lite långt att citera. Själv kör jag redan med testvinnaren så jag är glad endå :)
 
Kör med PP 2CT nu och måste ärligt erkänna att de är riktigt bra däck. Har dock inte kört med några av de övriga däcken men förvånas över hur långt ner PP-däcket kommer, har själv köpt däcken efter rekomendationer av många kunniga.
 
I sportstouring klassen hvor duellanterne er mere lige, ser resultatet således ud.:

* 1, 46 point, Dunlop Roadsmart
* 1, 46 point, Metzeler Roadtec Z6
* 1, 46 point, Pirelli Diablo Strada
* 4, 43 point, Michelin Pilot Road II
* 5, 40 point, Bridgestone BT21

Det gillar jag då jag precis innhandlat ett metzeler roadtec Z6:tummenupp
 
Vi som kommer köra på Dunlop Qualifier RR får väl ändra körstil till mera attack/aggressivt då:mad: :D
 
artikeln har iaf rätt gällande dunlop qualifiers.. framdäcket är totalt värdelöst då det är alldeles för toppigt och när dom är kalla eller stått i 5-10 minuter utan körning så finns det noll grepp på sidorna.
 
artikeln har iaf rätt gällande dunlop qualifiers.. framdäcket är totalt värdelöst då det är alldeles för toppigt och när dom är kalla eller stått i 5-10 minuter utan körning så finns det noll grepp på sidorna.

Fan säg inte sådär, inte satt på mina än!!!
Börjar undra om jag ens vågar göra det nu:va
 
Kan ju inte uttala mig om Q rr,har sportec qualifier(utan rr) på -08an men en sak som stämmer in på de däcken är att de är snorhala kalla,absolut inget grepp alls iaf fram.

Verkar även tappa värmen om man inte håller tempot uppe,körde lite lugnt hem efter jag varit ute och kört lite och när jag kände på däcken så kändes dom endast varma i mitten,ingen värme alls ut mot kanterna till skillnad från pp som jag har på -05an,dom känns varmare ut mot kanterna efter ungefär samma körning.

Dock till deras försvar så behövs det inte många 100 meter innan greppet infinner sig i tillräcklig mån så man håller sig på hjulen tills man kan bygga upp ett bra grepp så än så länge så har jag inget att klaga på utom just när dom är kalla men man kanske ska ge tusan i att elda järnet i första kurvan efter transporten till ss.



.....
Henrik

Jag har samma däck men inte känt att de är så jävla hala .
Funkar bra. Vad kör du med för däcktryck? Det kan ju spela stor roll oxå.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top