Däckets tyngsta punkt ?

Status
Ej öppen för fler svar.
Bennybåge skrev:
Ohh jävlar, han snålade inte med diskmedlet iallafall :) (han som byter däcken
alltså)
(... vilket man inte skall använda, konstigt de rekomenderar det)
Så sant så,de där med såpa ja de e nog en personlig grej,jag är rätt glad för mycket såpa själv.går lättare att kränga på.men man får f..se till att tvätta av det noga efteråt,eller att ta en runda på en grusväg innan man ger sig ut på asfalten...OM man inte gillar drifting... :D
 
E22 skrev:
Så sant så,de där med såpa ja de e nog en personlig grej,jag är rätt glad för mycket såpa själv.går lättare att kränga på.men man får f..se till att tvätta an det nog efter,eller att ta en runda på en grusväg innan man ger sig ut på asfalten...
Blir ju ändå inte av med den såpa som ligger mellan däck och fälg och som gör att däcken kan rotera på fälgen vid t.ex. kraftig inbromsning för att sen bli obalanserade. Att det kommer såpa på utsidan spelar nog mindre roll efter några hundra meter.
 
Däcknissen i stan här sa att man inte ska använda såpa då det inte försvinner och sedan kan få däcket att vrida sig. O då är ju inte pricken vid ventilen längre :D
 
Nu märker man ju vilka de e som INTE har någon erfarenhet av att krenga & balansera däck själv..
 
valmers skrev:
Du menar pungten.
Jag tror att han menar att man i sin iver att såra andra vanligen bara förnedrar sig själv.

Jag kan dock ha fel.
 
E22 skrev:
Nu märker man ju vilka de e som INTE har någon erfarenhet av att krenga & balansera däck själv..
I princip ALLA på racingforumet vet hur man kränger däck, din något onödigt stöddiga attityd gör att folk retar sig på dig, fortsätt gärna med det för det gillar vi.

:confused:
 
E22 skrev:
Nu märker man ju vilka de e som INTE har någon erfarenhet av att krenga & balansera däck själv..
Om det var det jag skrev du menade, så var det en däckkrängarfirma här i stan som påstod detta. De kränger säkert 200 däck om dagen. Så erfarenhet bör de väl ha. Hur många däck om dan kränger du?
 
E22 bör korrigera sin undertext:Våga vägra kubikbögeri...med andra ord, AVSKYR folk som "hällre kör stort än bra.

Vem kan hjälpa honom med detta?
 
GSXR1100R skrev:
E22 bör korrigera sin undertext:Våga vägra kubikbögeri...med andra ord, AVSKYR folk som "hällre kör stort än bra.

Vem kan hjälpa honom med detta?

Avskyr är ett ganska starkt ord, så det borde han kanske ändra för annars avskyr han väldigt många på forumet! Stavningen är en småsak...
 
Hrmm.... allt som står på internet är inte alltid sant E22. Precis som ägaren till hemsidan du länkade till begripigt och varför han oxå lagt till dena text på första sidan:

The information contained in this document is provided for entertainment purposes only, and is not intended as advice on how to service a motorcycle. The instructions contained on this page merely document how the author changes his tires. Any use of the information contained in this document is done solely at your own risk.

Så några expertutlåtande kan du inte riktigt hänvisa till med den länken.
 
Från en tråd med ett bra huvodämne, däckpåläggning. till en tråd med massa småbarn som måste avreagera sig för att dom inte förstår sig på bättre,de ju fan sorglikt!!!!
Att vissa har olika uppfattningar om hur däckpåläggningen skall ske e ju en sak,men detta som ni nu håller på med...*suck*
 
GSXR1100R skrev:
I princip ALLA på racingforumet vet hur man kränger däck, din något onödigt stöddiga attityd gör att folk retar sig på dig, fortsätt gärna med det för det gillar vi.

:confused:
Till och med jag. Fast det tar en halv dag att få av och på skiten. Värre är det med Apstruts. Pungt.
 
E22 skrev:
Från en tråd med ett bra huvodämne, däckpåläggning. till en tråd med massa småbarn som måste avreagera sig för att dom inte förstår sig på bättre,de ju fan sorglikt!!!!
Att vissa har olika uppfattningar om hur däckpåläggningen skall ske e ju en sak,men detta som ni nu håller på med...*suck*
Berätta vilka det var som inte förstod hur man krängde däck.
Är din uppfattning att samtliga i tråden är så jävla dumma o fattar trögt så att dom ger sig på dig för att du kan så mycket bättre?
 
Paroxyst skrev:
Hrmm.... allt som står på internet är inte alltid sant E22. Precis som ägaren till hemsidan du länkade till begripigt och varför han oxå lagt till dena text på första sidan:

The information contained in this document is provided for entertainment purposes only, and is not intended as advice on how to service a motorcycle. The instructions contained on this page merely document how the author changes his tires. Any use of the information contained in this document is done solely at your own risk.

Så några expertutlåtande kan du inte riktigt hänvisa till med den länken.
de e sant,men det är alltid något..eller hur? :tummenupp
hur man än vänder & vrider på det så,om du balanserar ditt däck efter ha lagt "pungten" fel på fälgen så kommer det ändå bli rätt i slutändan,bara det att du kommer till att ha behöft ha lagt på på olika vikter i dom olika teorierna som diskuteras här :)
 
Nu har det slagit över, den enkla frågan var ju den var punkten skulle vara på mot fälgen, det reddes ganska snart ut.
Nu snackas det hur man överhuvudtaget byter däcken, på en forumdel angående RR, där jag tror i princip alla kränger däcken själva.

SÅ det handlar inte om hur man byter däck, för det vet alla.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top