Däckbyte - var däckjärnen problemet?

• Thread starter Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date Start date
Jag har funderat på att snickra ihop en sån där till bildäcken, men för en tusing köper jag den nog hellre om man kan lita på att den funkar?

Är den komplett med hjulhållare eller bara stången?

Funderar på samma sak. Om inte hjulhållaren ingår, har man någon nytta av själva stången då? Känns väl som att man behöver den där pinnen i mitten att rotera kring?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Funderar på samma sak. Om inte hjulhållaren ingår, har man någon nytta av själva stången då? Känns väl som att man behöver den där pinnen i mitten att rotera kring?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ser att det finns fler modeller på ebay, så det borde väl med lite research gå att hitta nån komplett som funkar. Har inte tid att söka nu och det är ett tag till jag behöver kränga däck. Så jag vänta och hoppas någon av er andra reder ut ämnet bättre. :)

Ser att det finns fler modeller på ebay, så det borde väl med lite research gå att hitta nån komplett som funkar. Har inte tid att söka nu och det är ett tag till jag behöver kränga däck. Så jag vänta och hoppas någon av er andra reder ut ämnet bättre. :)

Det är bara stången. Jag har löst det genom att spänna fast fälgen på ett stabilt bord med spännband så den inte kan rotera samt kört en stång genom centrum på hjulet för att få den fasta punkten att rotera verktyget kring.

Back