däck

GSX-R Micke

ADHD member
Gick med
28 Oct 2003
Hoj
GSX-R 1000 -03 TRE
vad ska man gå på när man köper däck?? de kompisar säger eller va snål å ta de billigaste?? e ute efter ett "många mil däck" har fått ruskigt bra priser på AVON men e de nåt å ha??

Köp ett med bra grepp i första hand, jag skulle kört med något av de klibbiga gatdäcken. Skall du ha riktigt billigt köper du beggade rejsdäck.

/F

jag håller med felix

du kan få ett helt SET med mycke mönster kvar som håller 200-400 mil.
1300-1500 kr.

jag lovar att du inte kommer ångra dig.

vem kan fixa race däck så?? e dom DOT märkta?? om nu farbror blå skulle stoppa en å va petig!!

Ducatiracer skrev:
Avon??? Har du en glidare...

va e de för fel på dom då????? funderar faan på å köpa de bara för å jävlas me alla andra å lovorda dom där däcken fruktansvärt mycke!!! bergmans i borås kunde bara göra bra priser på avon däcken å sen där ja tänkt köpa däck e de ju flera mils väntetider på michellin osv...

GSX-R Micke skrev:
va e de för fel på dom då????? funderar faan på å köpa de bara för å jävlas me alla andra å lovorda dom där däcken fruktansvärt mycke!!! bergmans i borås kunde bara göra bra priser på avon däcken å sen där ja tänkt köpa däck e de ju flera mils väntetider på michellin osv...

Felet med Avon-däcken är att de har en mycket svag stomme, vilket gör att däcket rör sig mer när det pressas hårt. Gummit är det inget fel på, men stommen är som sagt vek. Passar väl okej för gatåkning på en hoj med moderat effekt, fast på en GSX-R 1000 hade jag valt något annat.

Lyssna på Chille och köp begagnade racesulor. Billigare och bättre däck kan du aldrig få tag på. Och ja, de är godkända för gatbruk. Leta efter Metzeler Rennsport och Pirelli Supercorsa, de däck som ska vara bäst.

äntligen fick ja svar på min fråga!! då ska ja tänka om lite då!! :rolleyes:

McB skrev:
Felet med Avon-däcken är att de har en mycket svag stomme, vilket gör att däcket rör sig mer när det pressas hårt. Gummit är det inget fel på, men stommen är som sagt vek. Passar väl okej för gatåkning på en hoj med moderat effekt, fast på en GSX-R 1000 hade jag valt något annat.

Lyssna på Chille och köp begagnade racesulor. Billigare och bättre däck kan du aldrig få tag på. Och ja, de är godkända för gatbruk. Leta efter Metzeler Rennsport och Pirelli Supercorsa, de däck som ska vara bäst.

Hur går det med däck?
Nån som lyckats hitta bra priser på något bra däck än?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back