Däck hjälp

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Det är så att jag får 2 set med däck från en handlare i HBG, tanken var att jag skulle ha likadana som sitter på nu(Pirelli Diablo) dock så tar han bara hem Michelin o Metzler däck så nu undrar jag om ni har något bra tips om vad jag ska beställa, ska mest köra gata men även någon sväng på bana...

Tänk på att med 5" bakfälg så tuggar kedjan på ett 160 däck när det gäller Pilot Power (man får skära lite).

Billson skrev:
Tänk på att med 5" bakfälg så tuggar kedjan på ett 160 däck när det gäller Pilot Power (man får skära lite).

Finns det 150 då eller fungerar det lika bra om man bara skär av lite??? eller borde jag välja en annan modell?

metzler sportec m-1 är bra. blir varma snabbt som tusan o har bra fäste på våt väg. sen att det är ganska smalt är ju bara ett pluss så slipper du skära i det.ett 160 borde du kunna få på.

Helgon26 skrev:
Finns det 150 då eller fungerar det lika bra om man bara skär av lite??? eller borde jag välja en annan modell?
Finns i 150 också men det är inga problem att skära i ett 160 det är bara några mm som ska bort.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back