Däck hjälp

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Det är så att jag får 2 set med däck från en handlare i HBG, tanken var att jag skulle ha likadana som sitter på nu(Pirelli Diablo) dock så tar han bara hem Michelin o Metzler däck så nu undrar jag om ni har något bra tips om vad jag ska beställa, ska mest köra gata men även någon sväng på bana...

Tänk på att med 5" bakfälg så tuggar kedjan på ett 160 däck när det gäller Pilot Power (man får skära lite).

Billson skrev:
Tänk på att med 5" bakfälg så tuggar kedjan på ett 160 däck när det gäller Pilot Power (man får skära lite).

Finns det 150 då eller fungerar det lika bra om man bara skär av lite??? eller borde jag välja en annan modell?

metzler sportec m-1 är bra. blir varma snabbt som tusan o har bra fäste på våt väg. sen att det är ganska smalt är ju bara ett pluss så slipper du skära i det.ett 160 borde du kunna få på.

Helgon26 skrev:
Finns det 150 då eller fungerar det lika bra om man bara skär av lite??? eller borde jag välja en annan modell?
Finns i 150 också men det är inga problem att skära i ett 160 det är bara några mm som ska bort.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...