pinku91
Schysst!
Som rubriken lyder. Hojen är Kawasaki zx6r/ zzr 600 från 91.
Var kan felet ligga, om tändningen är som den ska?
Var kan felet ligga, om tändningen är som den ska?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte för att vara dryg men "cylinder 3 och 4 står stilla", måste innebära att deras vevtakar är "av" eller att vevaxeln är av.
Hoppas det inte är det som är felet då... Men rören från just cylinder 3 och 4 är kalla medan de andra 2 kokar. Dessutom låter lite som en galopperande häst på tomgången.
Till Viktor så ser stiften bra ut (eller gnistan är ju skitliten, men lika skitliten på alla stiften). Och jag har dessutom för mig att jag bytte alla stiften för runt en månad sedan. Men jag ska fortsätta utforska stiften lite till.
Be right back...
Hoppas det inte är det som är felet då... Men rören från just cylinder 3 och 4 är kalla medan de andra 2 kokar. Dessutom låter lite som en galopperande häst på tomgången.
Till Viktor så ser stiften bra ut (eller gnistan är ju skitliten, men lika skitliten på alla stiften). Och jag har dessutom för mig att jag bytte alla stiften för runt en månad sedan. Men jag ska fortsätta utforska stiften lite till.
Be right back...
Är stiften blöta ?
Japp det är dom. Så bensinen kommer iallafall fram..
Japp det är dom. Så bensinen kommer iallafall fram..
När vi ändå är dryga så är det väl ett större problem ifall cylle 1 o 2 rör på sig![]()
När vi ändå är dryga så är det väl ett större problem ifall cylle 1 o 2 rör på sig![]()
Jo men det är ju just för att vevaxeln är av... Mitt misstag, skulle ändra rubriken om det gick.
Jo men det är ju just för att vevaxeln är av... Mitt misstag, skulle ändra rubriken om det gick.
True-True
Om du jämför gnistan på 1&2 med den på 3&4 är det ungefär lika ?
Om det är det håller jag med VictorL. Kolla flottörerna/flottörnålarna. Är det vacuum förgasare kolla membranen.
Vi fattar ändå![]()
Alltså, kolvarna åker upp och ner, cylindrarna ska sitta still, relativt vevaxeln. Det var det jag menade
Hoppas du hittar felet!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden