Smokey__88
Ny medlem
vart kan man kan man köpa cyl till honda ns125f, min har skurit. det sitter nån metal bit inhuggen i kolven och såklart har den repat cylindern
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Smokey__88 skrev:vart kan man kan man köpa cyl till honda ns125f, min har skurit. det sitter nån metal bit inhuggen i kolven och såklart har den repat cylindern
flexbert skrev:Du kan kolla på www.addemoto.com eller se kommer inte ihåg vad det är just nu. Dom kanske har orginal cylindrar för dom har ialla fall 180cc![]()
helt original 125cc.. 180 finns inte längre att få tag på nya.Smokey__88 skrev:vad är de för cc på dom?
jag vet inte om det går att borra den till 180cc. är det någon som har gjort det?Killawife skrev:Kan du inte bara borra cylindern till öd och köpa en ny kolv?
det går inte borra i nicasilfodret då det är mycket lite nicasil. Det går säkert borra till någon större dimension och sen nicasilera om men detta måste göras utomlands.. sen är jag mycket tveksam att det går att borra till 180cc.. mycket tveksam.. annars har jag en 125cc cylle hemma.. något repig dock du kan få den funkar åtminstonde.. du har fortfarande inte beskrivit felet på din.. vad har hänt?. är de inte så att du bara behöver horna den typ efter värmenypning.. kan mycket väl tänka mig.Smokey__88 skrev:jag vet inte om det går att borra den till 180cc. är det någon som har gjort det?
de va billigt må jag säga.. synd bara att man hört så mycket skit från lelles..Smokey__88 skrev:jag tyckte jag beskrev vad som hade hänt, jag var ute och helt plötsligt kom det ett "poff" och så dog motorn, när jag kom hem och löft på toppen så sitter en metal bit inhuggen i kolven och det är en stor jävla repa i cylindern. den går fortfarande runt men motorn går ej pga att repan i cylindern. nu har jag hittat cylinder och kolv för 2400kr på lellesmc och det är honda orginal. det är väll inte så farligt pris?
philsson skrev:det går inte borra i nicasilfodret då det är mycket lite nicasil. Det går säkert borra till någon större dimension och sen nicasilera om men detta måste göras utomlands.. sen är jag mycket tveksam att det går att borra till 180cc.. mycket tveksam.. annars har jag en 125cc cylle hemma.. något repig dock du kan få den funkar åtminstonde.. du har fortfarande inte beskrivit felet på din.. vad har hänt?. är de inte så att du bara behöver horna den typ efter värmenypning.. kan mycket väl tänka mig.
för att framställa nicasil måste man använda sig utav kemikalier som inte är lagliga att använda i sverige.. därför.Killawife skrev:Jag tänkte mest på en vanlig borrning till öd 0,25. Varför måste den nicaliseras om utomlands? Det finns ju gott om firmor som gör här?
Men Lelles kit lät ju mest prisvärt i vilket fall. Under dom pengarna är svårt att hamna vid omborrning, nicasilering och ny kolv.
tyvärr, jag köpte en motor av honom när växellådan pajade, men han har inga cylindrarbossjan skrev:
, vet bara inte exakt hur din ser ut.
http://www40.brinkster.com/smokey666/05300017.jpg|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”