Cykeltråden

Swedie: Har hört från knepiga källor att du är en klyfta på bakhjulscykling, finnes filmer eller bilder på detta? Vore kul.

haha, jodå. Jag diggar att "stunta" på cykel. Gör inte så oerhört ont att krascha.
Cykla i cirklar var jag bättre på förr, har testat lite nu o får inte in dom ordentligt tajt. Tror det har med att cykelns bakhjul sitter på lite snett.

Swedie skrev:
haha, jodå. Jag diggar att "stunta" på cykel. Gör inte så oerhört ont att krascha.
Cykla i cirklar var jag bättre på förr, har testat lite nu o får inte in dom ordentligt tajt. Tror det har med att cykelns bakhjul sitter på lite snett.

gör inte ont att krascha :va :va
jag kraschade med dh-cykeln och fick 2 spruckna revben :yoparty :yoparty :yoparty

Har ni nånsin testat att sälja en cykel?
25 nissar från dagis addar mig varje dag och frågar om cyklen, men de har inga pengar. Blir galen!!

Edit: när jag söker efter cykeltråden, hittas den aldrig, varför?

morecore skrev:
25 nissar från dagis addar mig varje dag och frågar om cyklen, men de har inga pengar. Blir galen!!

Den ligget i OT,sökmotorn tar inte där.

Edit:
Enklaste borde ju vara att leta upp tok-muppen chrilla och leta bland dom trådarna han har startat,eller så prenemurerar du på den.

:)

Last edited:
Långa farbron skrev:
tok-muppen chrilla

Tuppjucksgubbe! Gå en SMC-kurs eller nåt... :fatta!

:pannkyss

morecore skrev:

Har en del grejer som ligger ute på annons (trialram, stel framgaffel vevparti mm), hittills har ca femton personer hört av sig varav fem skrivit att de köper direkt. Ingen affär så här långt dock...

Folk är snabba att lova, och så håller man grejer åt dem, och så ångrar de sig. Skitfolk! :3freak

morecore skrev:

har samma j*vla problem :mad:
dom som hör av sig (eller adda mig på msn) e ju inte äldre än 14år.
En snubbe addade mig och började jiddra om att hojen e för dyr, att jag
köpte den för så mycket pengar, och bjöd 9000spänn...
jag sa till honom att det står klart o tydligt i annonserna >>Inga pengar,
inga samtal<<

Blev så förbannand så jag tog bort honom helt o hållet från min
lista. Vi får väl se vad som händer. Lite småsur på www.swebikers.se faktiskt.

Panos skrev:
Blev så förbannand så jag tog bort honom helt o hållet från min
lista. Vi får väl se vad som händer. Lite småsur på www.swebikers.se faktiskt.
jag har nog "blockat" 5 personer redan från min msn. Har en seriös kille men han verkar bo söderut, så jag vet inte om han vill betala frakt. Ska byta hojjen mot bmx + 6-7000kr...

Senast var det en 10åring! som tjötade om att han hade rika föräldrar... Han bjöd tillomed på cykeln. Sen bara "Nä jag är inte intresserad".

Swebikers bara avlar fram småglin, kaxit folk där också....

chrilla skrev:
Har en del grejer som ligger ute på annons (trialram, stel framgaffel vevparti mm), hittills har ca femton personer hört av sig varav fem skrivit att de köper direkt. Ingen affär så här långt dock...

Folk är snabba att lova, och så håller man grejer åt dem, och så ångrar de sig. Skitfolk! :3freak
Egentligen borde man inte lägga ut email, men å andra sida så kanske folk inte pallar ringa om de e halvintresserade, utan bara slänger iväg ett mail... vilket kan leda till affär... hoppas du får saker sålt iaf...

Ska även passa på att säga grattis...eller...yääh... till "valentinic" som fick sin cykel-unbelieveble-film på GR4 filmen på extra materialet!
Ett antal tusen som komer att se det nu....

Ingen som behöver dämpare, skivbroms, hjul, däck, styre-styrstam m.m.?
Troligen sålt ramen och vevpartiet.Kolla länken på signaturen

Halleluja, nu är det en som verkligen ska köpa min cykel! Hela hojj-skapelsen...

Jag vet vart han bor och har skrivit köpe-kontrakt, så tror nog att det löser sig.

Kanske man änltigen kan köpa en bil :banana

morecore skrev:
Halleluja, nu är det en som verkligen ska köpa min cykel! Hela hojj-skapelsen...

Jag vet vart han bor och har skrivit köpe-kontrakt, så tror nog att det löser sig.

Kanske man änltigen kan köpa en bil :banana

f*n va najs, man får väl gratulera då :tummenupp
själv så fajtas jag bland 13-14åringar, dom jiddrar som faen :huvet
men det verkar vara en som verkligen vill ha hojen :)

nåja, skickar upp ett par bilder på mig in action :yoparty

Bifogat

• panos hoppar.JPG
    panos hoppar.JPG
    42.6 KB · Visningar: 85
  • panos hoppar 1.JPG
    panos hoppar 1.JPG
    29.6 KB · Visningar: 85
Panos skrev:
f*n va najs, man får väl gratulera då :tummenupp
själv så fajtas jag bland 13-14åringar, dom jiddrar som faen :huvet
men det verkar vara en som verkligen vill ha hojen :)

nåja, skickar upp ett par bilder på mig in action :yoparty

Sköna bilder!!
Jo igår skulle vi göra upp affären, lite yngre kille men han hade snackat med sin mor o far m.m. så det var ok. Då ringer UNGJÄVLEEN och lägger lögnen: "du det har hänt en grej, som jag måste betala, så jag kan inte köpa cykeln"

Ytterligare 20 friska puckar till blocket....

:kulspruta och allt vad det innebär...

morecore skrev:
Sköna bilder!!
Jo igår skulle vi göra upp affären, lite yngre kille men han hade snackat med sin mor o far m.m. så det var ok. Då ringer UNGJÄVLEEN och lägger lögnen: "du det har hänt en grej, som jag måste betala, så jag kan inte köpa cykeln"

Ytterligare 20 friska puckar till blocket....

:kulspruta och allt vad det innebär...

faen :mad:
Drygt som fan med ungjävlar :huvet
Jag hade tur, jag fick min såld idag.
Det ringde en man i 40 års åldern och började fråga ut om hojen o så.
Men fattade till slut att hojen skulle hans 14-åriga son ha. Jag e riktigt glad
och nöjd med affären alltså :tummenupp
Med andra ord så var det pappan som skötte allt med hojen :yoparty

Så nu e man helt hojlös :(
men ska hämta en hoj i göteborg under veckan tror jag :yoparty

Ja nu fick man syn på den här tråden. Stuntar en del på bakhjulet och tycker det är hur skojj som helst. Har en helt vanlig cykel å cyklar på. Sitter Nokian-AWS-däck som man får mycket bra ballans och känsla med och som inte väger så mycket. Har ingen kamera men ska skaffa framöver så det kanske blir nån film framöver.

Får väl meddela SH-folket att jag kommer uppträda på MC och Cykelmässan i Göteborg 26-29 Januari. Ni får hemsk gärna komma och morsa på mig. Ska stå i Icemans monter mellan uppvisningarna. Nervös? Nej då! :rolleyes:

supermoppe skrev:
Ja nu fick man syn på den här tråden. Stuntar en del på bakhjulet och tycker det är hur skojj som helst. Har en helt vanlig cykel å cyklar på. Sitter Nokian-AWS-däck som man får mycket bra ballans och känsla med och som inte väger så mycket. Har ingen kamera men ska skaffa framöver så det kanske blir nån film framöver.

coolt med cykelfolk :yoparty men vad är en helt vanlig cykel :va :)

Valentinic skrev:
Får väl meddela SH-folket att jag kommer uppträda på MC och Cykelmässan i Göteborg 26-29 Januari. Ni får hemsk gärna komma och morsa på mig. Ska stå i Icemans monter mellan uppvisningarna. Nervös? Nej då! :rolleyes:

grymt, då e de bara o hålla tummarna :tummenupp :)
ska givetvis komma o titta om jag kommer till GBG :yoparty

Panos skrev:
coolt med cykelfolk :yoparty men vad är en helt vanlig cykel :va :)

Jag skerv lite odetaljerat. En helt vanlig cykel är en TREK 4000 med acera-växlar och styrstam som går ner i gaffelröret, dvs snik. Har iof en crescent brimer också med lx-växlar, DX-bromsar och stx-rc-nav, alltså allt som satt på från affären och inge speciell den heller. Huvudsaken är att man har rätt däck och bromsar med känsla i.

Enda bilden jag har på ett "trick" är när jag tränade lite höga wheelies (hade precis mekat med en kawasaki, därav klädseln). Kanske skulle kunna bli en riktig tolva med sadeln i botten och om jag lutade mig lite mer frammåt. En cykel med hydrauliska skivbromsar skulle också underlätta en del

Bifogat

• brimer.jpg
    brimer.jpg
    118.5 KB · Visningar: 108
Back