Cykeltråden

Valentinic skrev:
Det funkade kanon! Ser ut att vara ett skönt hopp! Men landningen kan ni snart ställa längre fram. :tungan

den är skön :tummenupp
snart flyttar man hela guppet så man kan ha roligare :yoparty

Kan inte se klippet, men det kan bero på min dator.

Nu ska jag ut o cykla! :banana

Cyklar oxå, kör en Fixie som funkar som transportmedel och tävlingshoj.
Frihjul och bromsar finns inte på cyklen och behövs inte heller om man kan hantera den! nån annan här som kör en sådan!?

Mcbudet skrev:
Cyklar oxå, kör en Fixie som funkar som transportmedel och tävlingshoj.
Frihjul och bromsar finns inte på cyklen och behövs inte heller om man kan hantera den! nån annan här som kör en sådan!?

jag vill också ha, mannen :banana

Det här klarade jag galant...nästan :gnissla

Bifogat

• kona7.jpg
    kona7.jpg
    90.4 KB · Visningar: 139
När jag cyklar på bakhjulet efter däcksbyt så drar cykeln snett hela tiden :( Tror nått är skevt. Justerar bromsen fram o tebax men blir aldrig rätt. bah

Swedie skrev:
När jag cyklar på bakhjulet efter däcksbyt så drar cykeln snett hela tiden :( Tror nått är skevt. Justerar bromsen fram o tebax men blir aldrig rätt. bah

En del däck är helt omöjliga att wheela med, brukar bli bättre med 3-4bars tryck i.

rejser skrev:
En del däck är helt omöjliga att wheela med, brukar bli bättre med 3-4bars tryck i.
jo, har dragit upp trycket lite så det är bättre nu.

Men vad är 3-4 bar? Jag kör just nu iaf med 1.8kg ungefär.

Swedie skrev:
jo, har dragit upp trycket lite så det är bättre nu.

Men vad är 3-4 bar? Jag kör just nu iaf med 1.8kg ungefär.

Samma som kg ungefär, släng i 3 så blir det kanon.

rejser skrev:
Samma som kg ungefär, släng i 3 så blir det kanon.

Allt under 8 är fegt :fakta
testa att wheela utan bakbroms och frihjul det är jävligt spänande spec då man kör med korgar på delarerna och fötterna är fastspända.... jävlar vad on i ryggen man fått ibland..

Mcbudet skrev:
Allt under 8 är fegt :fakta
testa att wheela utan bakbroms och frihjul det är jävligt spänande spec då man kör med korgar på delarerna och fötterna är fastspända.... jävlar vad on i ryggen man fått ibland..

Fattar inte hur ni/du kan köra omkring på fixiehojar, det måste ju va livsfarligt :D
Speciellt den där tävlingen tvärnita-från-högsta-fart-och-slajda-tills-det-stannar låter himla intressant :gnissla

Min nya självihopplockadeochihopbyggdahoj:

XT-växlar, frambroms och vevparti. Santa Cruz Chemeleon ram. Marzzochi MX comp gaffel. Endast mellanklinga fram (ingen framväxel).

12,49 kg väger hon (lite tyngre än jag tänkt mig). Nån som har bra ideer till att lätta henne lite?

Trial och all-mountain skall hon duga till, är mycket nöjd hittills. Förutom vikten...

Bifogat

• Bild 2603.jpg
    Bild 2603.jpg
    81.6 KB · Visningar: 85
rejser skrev:
Fattar inte hur ni/du kan köra omkring på fixiehojar, det måste ju va livsfarligt :D
Speciellt den där tävlingen tvärnita-från-högsta-fart-och-slajda-tills-det-stannar låter himla intressant :gnissla

fixiehoj är det samma som ratbike? :confused:

Back