Panos
Advrider
jaha...då har man knäckt revben
var i rödebybacken o körde stenhårt...så jävla grymt o kul de var
fast det gör ont

var i rödebybacken o körde stenhårt...så jävla grymt o kul de var


fast det gör ont

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
chrilla skrev:Sorry men tål inte såna hojar... Inte meningen att vara otrevlig...
chrilla skrev:Ja vad innebär fixiehoj egentligen? Bild nån?![]()
chrilla skrev:XT-växlar, frambroms och vevparti. Santa Cruz Chemeleon ram. Marzzochi MX comp gaffel. Endast mellanklinga fram (ingen framväxel).
12,49 kg väger hon (lite tyngre än jag tänkt mig). Nån som har bra ideer till att lätta henne lite?
rejser skrev:12,5kg är inte så tungt för en lekhoj.
Däcken brukar va lättast att tjäna vikt på men dina sulor ser inte såå feta ut.
rejser skrev:Fattar inte hur ni/du kan köra omkring på fixiehojar, det måste ju va livsfarligt![]()
Speciellt den där tävlingen tvärnita-från-högsta-fart-och-slajda-tills-det-stannar låter himla intressant![]()
chrilla skrev:Min ram är inte anpassad för att något hudrauliskt där bak, därför sitter det endast vajeranpassade stöd på ramen. Eftersom jag kör med hydraulisk bakbroms vill jag dock ha slanghållare vad tror ni om att borra upp dessa hållare? (de är alltså bara slutna i ena änden)
Ojojoj, du har övat! Är verkligen imponerad!Valentinic skrev:
John_Doe skrev:Finns speciella adapters för sådana där som gör att man kan ha hydraul skivor...
Borrar du sönder dem så kan du ha svårt att avyttra den nån vacker dag..
Annars drar du en vajer mellan de är två och buntar fast slangen i den eller så på med lite krympslang och så värmer du fast den..![]()
chrilla skrev:Jo, vet att det finns skivbromsadapter till den, men de kostar 800:- och så har jag fått rådet att inte skaffa pga bristande hållfasthet vid trialande. Så jag vet inte.
Tänkte behålla ramen länge så andrahandsvärdet bryr jag mig inte om, skulle det funka att borra utan risk för ramen i övrigt tror du?
Förstår inte vad du menar med den sista meningen riktigt, det gäller hydraulslang alltså.
Just nu har jag buntbandat fast slangen till HS33'an längs ramen...
Tack för svar iaf![]()
GuW skrev:Det finns färdiga adapters som du sätter i vårtorna på bildensom du sedan klamrar hydraulslangen i.
Jag gjorde egna av cykelekrar, som faktiskt såg smutta ut.
(jag har god tillgång på den varan)
Annars funkar ju eltape om man inte är rädd för ratbike stuket.
chrilla skrev:Min nya självihopplockadeochihopbyggdahoj:
XT-växlar, frambroms och vevparti. Santa Cruz Chemeleon ram. Marzzochi MX comp gaffel. Endast mellanklinga fram (ingen framväxel).
12,49 kg väger hon (lite tyngre än jag tänkt mig). Nån som har bra ideer till att lätta henne lite?
Trial och all-mountain skall hon duga till, är mycket nöjd hittills. Förutom vikten...
Valentinic skrev:Vet inte vad jag ska kalla denna.
Biturbo skrev:Mitt förslag är Jens!
Panos skrev:ingen som vet vad man kan köpa denna SafetyWest närheten utav
Blekinge![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |