Cykeltråden

Agent Apelsin skrev:
Ni som skadar får ju skylla er själva när ni inte har skinnstället på er, fattar inte hur man kan åka hoj ens till korvmojen utan ordentlig skyddsutrustning! :kocko

:tungan

Syftar du på min vackra lårkaka? :)

Den är ännu vackrare nu. Fler färger...:banana

Jag har hört att om blåmärket når hjärtat så dör man, så är det för jag har hört det!

Bifogat

• Bild 2486liten.JPG
    Bild 2486liten.JPG
    31.5 KB · Visningar: 75
mattsson skrev:
Och endast det bästa är gott nog för en värstingcykel, annars är den ju inte värst. (I för sig har Chrilla en Scott med hydrauliska skivor fram och bak, men den är lååångt ifrån någon värsting, snarare värsta fjoll-cykeln... fast det beror nog mest på han som sitter på cykeln :rolleyes: :tungan )

Men okej, vi kan väl komma överens om att cykeln på bilden ÄR en värstingcykel då, så slipper vi gnabbas om det.

Kan vi inte komma överens om att den här killen är en värsting, så slipper han hävda sig hela tiden. :7peta

Bifogat

• Bild 2465liten.JPG
    Bild 2465liten.JPG
    43.6 KB · Visningar: 98
Cayles server e skum... John som har den där Years2.com ftp:n kanske e sugen på att ha den på sin istället? filmen e jäkligt bra! (valentinics film)

Cyklar är ju livsfarliga..cyklade omkull förra veckan pga. att trampan gick sönder. :(
Säkrare att åka hoj :tummenupp

chrilla skrev:
Har tänkt bygga ihop en kompromiss mellan cross-country och trial.

Har tittat på denna gaffeln:

http://www.mtbr.com/reviews/2005_Front_Shocks/product_124513.shtml

Och denna ramen:

http://www.bike-mailorder.de/shop/Bike/Rahmen/Dual/Dirt-Rah/Santa-Cruz-Chameleon-Rahmen::3576.html

Både ramen och gaffeln är betydligt billigare i USA. Måste man vid en beställning därifrin betala någon skatt (moms), eller är det bara frakten som tillkommer?

Vad tror ni om prylarna?

Ringde skatteverket och tullverket: Först läggs en tullavgift om 4,7 % på fakturabeloppet (alltså varupriset+frakten), sedan läggs 25% moms uppe på det! Tullavgift och moms beräknas alltså inte enbart utifrån varans värde, utan även på frakt och på varandra.

Totalt läggs ca 31% på fakturabeloppet.

Detta gäller för gaffeln (olika prylar ger olika tullavgift).

-PLASTMISSIL- skrev:
Cyklar är ju livsfarliga..cyklade omkull förra veckan pga. att trampan gick sönder. :(
Säkrare att åka hoj :tummenupp

Njae, totalt sett har cyklingen orsakat mig mer smärta. Beror väl på att jag aldrig klotat mc'n, men slår mig alltid lite när jag är ute och cyklar. :)

Valentinic skrev:

Haha, gött å se! :tummenupp

Planerar som sagt för att bygga ihop ett värstingbygge för att kompensera för min bristande cykelförmåga.

Kan slänga upp en spec. om ni är intresserade. Och det är ni väl?

:fatta! Måste ni vara.

Valentinic skrev:
Ja fö sjuttan! Upp me't bara :D.

Kommer imorgon då jag konsulterat vår lokale trialguru. :)

Men lutar åt Chameleon -04, Marzocchi MX Comp och lite XT.

Är som sagt tänkt att funka både till XC och trial. Och allt där emellan...

Längtar fortfarande efter att få se din film Valentinic.

chrilla skrev:
Kommer imorgon då jag konsulterat vår lokale trialguru. :)

Men lutar åt Chameleon -04, Marzocchi MX Comp och lite XT.

Är som sagt tänkt att funka både till XC och trial. Och allt där emellan...

Längtar fortfarande efter att få se din film Valentinic.

Kan nog bli ett schysst bygge! :tummenupp

Jag ska försöka pilla in "surfingen" i filmen också, sen ska jag ta ett snack med han "John" om jag kan lägga upp filmen på hans server.

EDIT: Observera att trampan gått av på bilden. Bulten som håller den gick av. Men det går att leka iaf. :hihi

Valentinic skrev:
Kan nog bli ett schysst bygge! :tummenupp

Jag ska försöka pilla in "surfingen" i filmen också, sen ska jag ta ett snack med han "John" om jag kan lägga upp filmen på hans server.

EDIT: Observera att trampan gått av på bilden. Bulten som håller den gick av. Men det går att leka iaf. :hihi

Styr du med foten?

Valentinic skrev:
Ja. Fotstyrd cykel är det senaste :hihi

Måste säga att jag är väldigt impad av dina bilder. Ska bli väldigt kul att se din film.

Jag och mattsson funderar på att klippa ihop en film. Båda har trialat sen i våras och kört lite blandat xc/street ett halvår innan dess. Vi är inga klippor, men det är viljan som räknas.

Får väl köra in mig på min nya cykel lite först...

Fick förresten tilbaka min videokamera som varit på lagning i åtta månader hos de klåparna som utger sig för att vara experter.

Valentinic skrev:

Kollade på det själv, tänkte vaffan... :)

Skön wheelievinkel på sadeln också... Hehe...

Bytte till hookwormz igår, fick punka, passade på att byta däcken också... Regningt ute annars skulle jag garanterat inte sitta här... :p

Bifogat

• bikehookwormz1.jpg
    bikehookwormz1.jpg
    57.6 KB · Visningar: 102
  • bikehookwormz2.jpg
    bikehookwormz2.jpg
    53.2 KB · Visningar: 92
Idag har jag köpt denna gobiten:

Santacruz Chameleon.

Bifogat

• Bild 2504.jpg
    Bild 2504.jpg