Custom Caféracer bygge

Lite


Nytt ninjastyre som fimpade mina ryggproblem. Kan varmt rekomenderas till den som vill ha justeringsmöjligheter!
IMAGE_046.jpg


Sorry för de MEGA stora bilderna.. får bättra mig nästa gång

Snyggt styre ;-)
 
Danke für die hilfe! :tummenupp
 
Danke für die hilfe! :tummenupp

Funtar på en Öhlinare bak efter gårdagens kurvpiskare, priset är dock minst sagt avskräckande!

Någon som har koll på om det kan finnas någon annan fjäder än den speciellt anpassad för XVS1100 som kan passa?
 
jag kan ordna fram IKON dämpare till dig , bytte själv mina orginal till IKON och det blev som natt och dag. pm:a mig för priser mm eller slå en signal på 0735-105280
 
ISR-godis ligger hemma på hyllan, samt nya gaffelben.
Jag kommer ha häcken full i vinter igen.

Tänke dock besiktiga helvetet i vinter så man slipper det i vår.
Håller på att leta upp allt originalskräp, vilket jävla jobb!

Får uppdatera lite bilder sen hur jävla ful del blir ;)

Lagom motiverande att lägga en massa tid på att göra en hoj sämre.
 
ISR-godis ligger hemma på hyllan, samt nya gaffelben.
Jag kommer ha häcken full i vinter igen.

Tänke dock besiktiga helvetet i vinter så man slipper det i vår.
Håller på att leta upp allt originalskräp, vilket jävla jobb!

Får uppdatera lite bilder sen hur jävla ful del blir ;)

Lagom motiverande att lägga en massa tid på att göra en hoj sämre.

chansa o bes ändå?? tror den går igenom med en bra ljuddämpare bara. :)
 
Kruxet är att det inte går att hänga på original avgassystem p.g.a. fotpinnarna sitter ivägen. Detta i sin tur för med sig en massa grejjor.

Det gamla avgaset som flög iväg ut på en åker hade jag kunnat modda så att den hade funkat i en besiktning, med de nya finns det inte en chans..

Sen har jag sidmonterad plåt = går inte igenom heller.
Det ena föder det andra tyvärr :(

Kommer bli ett par dagars jobb.
 
Sen har jag sidmonterad plåt = går inte igenom heller.
Det ena föder det andra tyvärr :(

Kommer bli ett par dagars jobb.

Sidmonterad plåt kan du besikiga med även med bakljuset där om du kompletterar med ett bak/bromsljus på andra sidan.

kan ju vara lättare att bara sätta nåt enkelt ljus på andra sidan hojen, går säkert att dra fast med axelmuttern el liknande.

Ang ljud och besiktning. Har du provat med mellan 5-10 diskbollar / pipa?
 
Frågan är om den går igenom med bakåtflyttade fotpinnar, fimpad ram, annan framgaffel och bromseri etc.

Tror inte att det finns en chans att jag klarar mig?

Appropå det om man bortser från framgaffeln, är det ok med förändrar intrumentering, clip-on styre och bar-end backspeglar?

Dumt att göra mer än nödvändigt
 
Last edited:
Frågan är om den går igenom med bakåtflyttade fotpinnar, fimpad ram, annan framgaffel och bromseri etc.

Tror inte att det finns en chans att jag klarar mig?

Appropå det om man bortser från framgaffeln, är det ok med förändrar intrumentering, clip-on styre och bar-end backspeglar?

Dumt att göra mer än nödvändigt

Du har väl inte varit inne och kapat/svetsat i de rör som omsluter motorn eller i svingen?
Har du ändrat bromssytem, gaffellängd eller storlek på hjulen?

Om du inte gjort dessa ändringar så skall det inte vara några problem då det bara räknas som styling.
 
Alla ovanstående....
Försöker komma undan ändock :(
 
Slakten redan påbörjan :)

Kändes som att sätta kniven i sin flickvän.
Kruxet är att jag inte kan besiktiga med mina "ljuddämpare", spelar ingen roll hur mkt bös jag pular in i dem kommer ändå inte funka. Detta medför i sig självt att hela hojjen måste byggas om då originaldämparen tar i fotpinnarna.

Sidmonterad plåt = IG vilket gör att hela röven måste på.

Det ena föder det andra.

Är nästan halvvägs dock :)

Skickar en update på hur "snygg" hon blir
 
Slakten redan påbörjan :)



Sidmonterad plåt = IG vilket gör att hela röven måste på.

Det finns bara synbarhetskrav på plåten, måste kunna ses ifrån 20m avstånd
och ifrån vissa vinklar. Skall vara belyst med vitt ljus e-godkännt.

I praktiken betyder detta att det är OK att köra med sidmonterat om plåten sitter bakom hjulaxeln och inte inne i hjulet och har en e-godkännd skyltlykta.
 
Känns bättre att satsa på att få igenom skiten direkt, jag tror aldrig den hade passerat såsom den såg ut. Som sagt så hade piporna aldrig funkat, inte ens om jasg hade fyllt dem med en hel grävlig var.. Skall ju ändå riva allt i vinter så det gör inte så jävla möe.
Kan köra med den som den är nu tills det är dags att riva.

Många lystna blickar efter en haha :)
 
Bildupdate

Jävlarimej vad trångt det är i nya garaget!
Bilfan måste få plats bakom (tills jag hinner få en ny jävla parkeringsplats).
Finns det hjärterum.... :yoparty
 

Bifogat

  • IMAGE_173.jpg
    IMAGE_173.jpg
    187.7 KB · Visningar: 200
  • IMAGE_174.jpg
    IMAGE_174.jpg
    134 KB · Visningar: 160
  • IMAGE_175.jpg
    IMAGE_175.jpg
    232.8 KB · Visningar: 164
  • IMAGE_176.jpg
    IMAGE_176.jpg
    136.9 KB · Visningar: 142
Erkänn du vill ligga med den?
:näsblod
 

Bifogat

  • panzaa_2.05.JPG
    panzaa_2.05.JPG
    61.5 KB · Visningar: 139
är en lysande oljetryckslampa hinder för godkännande vid besiktning?
Får ge upp efter 4 timmars felsökning, diodfan vill inte slockna. går inte att koppla ur den heller då den sitter på ett kretskort.. :(
 
Det finns bara synbarhetskrav på plåten, måste kunna ses ifrån 20m avstånd
och ifrån vissa vinklar. Skall vara belyst med vitt ljus e-godkännt.

I praktiken betyder detta att det är OK att köra med sidmonterat om plåten sitter bakom hjulaxeln och inte inne i hjulet och har en e-godkännd skyltlykta.

:mattias

Nänänä...
Finns väldigt tydliga regler om vad som gäller.
Allt går att läsa i EU direktiv 1993L0094
 
Back
Top