Custom Caféracer bygge

- Kammar
- Kolvar
- Ny tryckplatta
- Andra ventilfjädrar

Funderar på att komhöja lite till, men vi får se.
Kommer att bli 10,6 när detta sitter i.

Jösses! Då har du att göra iaf! :D Helt noob på denna typ av trim. Hur stor effektskillkand kan du räkna med?
 
56 på svålen original, satsar i slutändan på runt 100, men då handlar det om betydligt mycket mer än bara kammar och kolvar ;)

Sugen på att komphöja än mer i vinter, uppåt 12
 
Photoshopppat lite..
Gaffeln blir ju som bekant denna sässon, så jag måste få lite färg på tillvaron.

Vad sägs om mattsvart, med 2 stripes klarlackade?
Har ni andra tips så är detta välkommet!

Fälgarna skall pulverlackas, ev. kopparfärgade, eller guldfärgade.
Funkar det?
Lyktan är utbytt mot en singelvariant snodd från en bild på en gammal BSA, funkar det?
 

Bifogat

  • bettyI copy.jpg
    bettyI copy.jpg
    171.1 KB · Visningar: 223
  • bettyI copy2.jpg
    bettyI copy2.jpg
    171 KB · Visningar: 182
  • bettyI front.jpg
    bettyI front.jpg
    93.9 KB · Visningar: 158
  • bettyI fron2t.jpg
    bettyI fron2t.jpg
    93.4 KB · Visningar: 159
Koppar / rostbrunt såg läckert ut tycker jag. :tummenupp

Lampan är helrätt precis nåt sånt jag menade:tummenupp
Lacken däremot så nja kan du inte ha några fält som gamla 30-talare istället & stripes på fälgarna....Fan jag klurar med på lack till min....
 
Lampan är helrätt precis nåt sånt jag menade:tummenupp
Lacken däremot så nja kan du inte ha några fält som gamla 30-talare istället & stripes på fälgarna....Fan jag klurar med på lack till min....

Hmmm har du ngt exempel? :confused:
 

Bifogat

  • 1939RoyalEnfield2.jpg
    1939RoyalEnfield2.jpg
    70.9 KB · Visningar: 103
  • OK-Supreme-Lighthouse-1932.jpg
    OK-Supreme-Lighthouse-1932.jpg
    126.1 KB · Visningar: 86
Menar du stora 2 delade fält på tanken?
Blir inte det lite "gubbigt"?

Kom ju på att både bakskärm och framskärm skall göras i kolfiber så de kommer endast att klarlackas. Blir lite missvisande på ena bilden´.

Sen funtar jag på att sätta sånt där galler som du har för lyktan på en av dina hojjar, jävligt metal!

Skulle passa gött in i den råa bilden tillsammans med de nya dämparna i koppar som jag hoppas få till i vinter.
 
Menar du stora 2 delade fält på tanken?
Blir inte det lite "gubbigt"?

Kom ju på att både bakskärm och framskärm skall göras i kolfiber så de kommer endast att klarlackas. Blir lite missvisande på ena bilden´.

Sen funtar jag på att sätta sånt där galler som du har för lyktan på en av dina hojjar, jävligt metal!

Skulle passa gött in i den råa bilden tillsammans med de nya dämparna i koppar som jag hoppas få till i vinter.

Javetinte om det blir gubbigt då måste du ju ha en gubbcykel, nädå det är klassiskt & det kan man blanda bra med råa hojar blir inte gubbigt enligt mig iallafall Lampan på tejens hoj är från en Atlas Copco gruvmaskin med galler & allt man får bara köpa ny insats då det är nån USA traktor skit i (det andra på min är bara lite svetsad rostfritt galler med en ring runt).
 
Coolers!

Får funta på hur jag skall göra!
Har inte hunnit med lacken, men här kommer en till lite med "kopprig" färg.
Passade även på att testa på hur det skulle kunna komma att se ut med kopparrör.
Skall inte behålla detta avgas, men det ger iaf en hint om hur det skulle kunna se ut.
 

Bifogat

  • bettyI copy3.jpg
    bettyI copy3.jpg
    170.5 KB · Visningar: 127
  • avgasmodd_panzaa..jpg
    avgasmodd_panzaa..jpg
    57.6 KB · Visningar: 135
Javetinte om det blir gubbigt då måste du ju ha en gubbcykel, nädå det är klassiskt & det kan man blanda bra med råa hojar blir inte gubbigt enligt mig iallafall Lampan på tejens hoj är från en Atlas Copco gruvmaskin med galler & allt man får bara köpa ny insats då det är nån USA traktor skit i (det andra på min är bara lite svetsad rostfritt galler med en ring runt).

Kan nog hålla med EST lite om att tvåfältare kan bli coolt... Behöver inte ju inte vara oldschool färgval utan nåt som matchar hojen. Men man måste ju gilla konceptet samt hitta en kombo som passar...
 
Ni kanske har rätt boys?!

Ngn som orkar pilla på ett förslag?
 
Uppdatering:

Motorn urlyft :yoparty

Har slitigt tillsammans med donnan hela kvällen med att försöka få av topparna.
Efter 3 timmar släppte en, men den främre sitter fortfarande som berget.
Har slagit, sprutat CRC, bankat, svurit, förbannat, kilat med mejslar mellan flänsarna men skiten släpper fan inte.

Någon som har ett tips på hur fan man skall få av skiten?
Tips mottages TACKSAMT!
 

Bifogat

  • panzaa_betty1.JPG
    panzaa_betty1.JPG
    74.4 KB · Visningar: 104
  • panzaa_betty2.JPG
    panzaa_betty2.JPG
    63.1 KB · Visningar: 141
  • panzaa_betty3.JPG
    panzaa_betty3.JPG
    72.4 KB · Visningar: 112
  • panzaa_betty4.JPG
    panzaa_betty4.JPG
    57.2 KB · Visningar: 101
Nja gummiklubba brukar ju funka du får fäl dra till hårdare annars vet i fan..
 
Bara att söva till den utav helvete med gummiklubban. Nog ska den släppa!

Friskt vågat, hälften vunnet! :tummenupp
 
Har dunkat utav helvete i flera timmar, sprutar crc och våldat än mer.
I bakänden släpper den 1-2 mm, men fram är den helt jävla stum.

Slår jag hårdare kommer kylflänsar ryka (1 har redan gjort det)..

Får fan inte av skiten! :död
 
Har dunkat utav helvete i flera timmar, sprutar crc och våldat än mer.
I bakänden släpper den 1-2 mm, men fram är den helt jävla stum.

Slår jag hårdare kommer kylflänsar ryka (1 har redan gjort det)..

Får fan inte av skiten! :död

Ligger den löst nu så kanske det inte "svarar" så bra lägguppden mot nå bra träbitar eller ställ en fet kompis på :tummenupp så kanske det händer nåt när du drar till den höll med på i sommras med en mongo kåpa som inte ville släpp hur länge som helst...
 
det finns uppblåsbara kuddar som man använder för att lägga fönster plant innan man apllar upp dem, har "riktat" fönster på närmare 100 kila med sådana.
Kolla med en fack-handlare/byggbutik om de har sådana. Kanske kan trycka ner en i cylindern, spärra ven och blåsa upp de. kan funka att lyfta toppen underifrån om du har ett jämnt tryck.
 
Har dunkat utav helvete i flera timmar, sprutar crc och våldat än mer.
I bakänden släpper den 1-2 mm, men fram är den helt jävla stum.

Slår jag hårdare kommer kylflänsar ryka (1 har redan gjort det)..

Får fan inte av skiten! :död

Och alla 7 skruvarna är loss?
 
Och alla 7 skruvarna är loss?
Har du också lyckats med det?
Det kan hända att man missar en skruv.

Grejor som klistras fast kan vara oerhört svåra att knacka isär.
Häng upp motorn i toppen och låt den hänga någon cm ovanför bänken.
Silikon/packningslim släpper sakta under belastning.
Ett par smällar med nylonhammare (svarar bättre än gummiklubba) hjälper.
Glömde kolla hur toppen var bultad.
Går det, så skruva i bultarna men inte hela vägen.
Slå på bultarna.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top