Custom Caféracer bygge

Tack för tipset!

Men jag letar efter clip-on, klämfästen till gaffelbenen, har ju inte Draggens krona kvar.
Vill minnas att Roffes har.
www.roffesmotor.se
Sök på Telefix annars.
Ställbara kleponger, men löjligt tunga.
Jag föraktar dem.
2186037582_6e7c410e3b.jpg

Ser lite klena ut.
Tarozzis hade jag på gamla boldorbygget, å de funkade king.

Roffes har inte i 50mm diametern, iaf inte i katalogen?

Tack för tipset!

Men jag letar efter clip-on, klämfästen till gaffelbenen, har ju inte Draggens krona kvar.

Ring Patrik på RaceRepairs, han fixar till dig.

Hade jag bara haft tillgång till en fräs så hade det inte vart ngra problem... så är som bekant inte fallet. Var förbi Raceway idag som slog Roffes en signal, men de verkar inte kunna ta hem ifrån Tarozzi. Får kolla med RaceRepairs "Pucken"!

Tack som fan!

Precis sånt styre jag har hemma redan, dock för en 39 mm. gaffel så den passar inte. Tarozzi har dock samma modell för 50 mm. styre, men den finns inte i Sverige. Passa dig för övrigt för Grenmark Racing som annonsen anger. Har anmält den jävla sopan till blocket då han blåste mig på flera 100 lappar för bl.a. porto på ovanstående styre. Vägrade svara i tele+mail, en riktig jävla sopa!

okidoki! handlar det mesta på "iibäj" och aldrig blivit blåst ännu. det verkar som svenska handlare är dem man ska passasej för!

Nya Flatslideförknasare på!

Hujeda mig vad det går :banana :banana :banana

Sen skall Lambdan på så att jag kan ställa in allt!

Bilduppdatering för er som inte hängt med :)

Tankskyddet sitter som en smäck, måste dock hitta ett större.. tips?
DSC02782.jpg

Blinkersplacering bak
DSC02781.jpg

Nya krutpaketen (flatslide), går helt magiskt! Insugsljudet går INTE av för hackor!
DSC02775.jpg

Problemet med avgassmällarna funnet! Var en dåligt sittande packning, införskaffade en ny tjockare idag = Inget läckage alls!!
DSC02774.jpg

Infästningen för min fotvärmare (smälta gummit på dojjan idag!)
DSC02777.jpg

Färgen har redan börjat släppa från bandaget!! Jävla skräp! Skall försöka kirra det med värmefärg.
DSC02778.jpg

Fan va gött med packningen.:tummenupp

Smällde ju så jävligt när du var och hälsade på så jag började designa en logga till hojen.
"K-pist edition":D

Juste fugge! Går det att köpa en flatslide som är rätt bestyckad eller måste man köra den i bänk för att hamna rätt?

Jättesvårt att köpa "färdigbestyckad" då varje hoj är unik i sig självt, avgassystem, luft m.m. skiljer sig ofta markant mellan olika hojjar. Lägg till tändkurvor, olika kammar/kolvar så har du ännu fler!

Mina förgasare kommer från:
http://www.pacificcoaststar.com/pcs/v_star_1100_carburetor.htm

De är nu optimerade för att köra med trimm som ännu inte sitter i så hojjen går lite fett, men detta är inga större problem!

Är kanonnöjd med kvalitén på dem, även om gjutgodset utvändigt inte är lika bra som Mikuni.

Jättesvårt att köpa "färdigbestyckad" då varje hoj är unik i sig självt, avgassystem, luft m.m. skiljer sig ofta markant mellan olika hojjar. Lägg till tändkurvor, olika kammar/kolvar så har du ännu fler!

Mina förgasare kommer från:
http://www.pacificcoaststar.com/pcs/v_star_1100_carburetor.htm

De är nu optimerade för att köra med trimm som ännu inte sitter i så hojjen går lite fett, men detta är inga större problem!

Är kanonnöjd med kvalitén på dem, även om gjutgodset utvändigt inte är lika bra som Mikuni.

Precis, det måste vara omöjligt att få det perfekt. Men de du länkar till är ju i alla fall då anpassade till din hoj - det var det jag undrade. Skulle gärna ha Keihin flatslides på båda mina hojjar men ska man handla en brygga till gsxr:en så kostar det ju lika mycket som halva hojen :död
Trevligt bygge för övrigt - skulle gärna se i verkligheten :tummenupp

Skall till Kinna på träff i slutet av maj, sväng förbi ;)

Back