Cuba-svensken.

Silwer skrev:
Säg det nu då i stället, jag är nyfiken.
För jag tror att han var där i syfte att strida mot eller på annat sätt motverka USA, och pappan är säkert den pådrivande.

obs tror.

Men nu fattar inte jag. Vi utgår från att han var stridande i Afgahnistan. Det verkar rimligt. Semesterförklaringen verkar det inte. ok?

Det är väl inte detta som är det upprörande? Det upprörande är att en påstådd rättstat beter sig som ett mindre utvecklat afrikanskt stamsamhälle.

Vi kan nog i alla fall enas om att det var festligt att Freivalds sade att "så här långt kan man komma med svens diplomati, vi har jobbat hårt för det här"

Typ som om de brydde sig om vad hon och fettot sade.

ingen som såg dokumentären som gjordes strax efter han hade gripits? Jag gjorde det men kommer inte ihåg så mycke mer än att han hade varit i england nått år innan han åkte ner till Afghanistan och läst på någon skola om koranen mm. Dom intervjuva en av lärarna eller vad det var som kom ihåg svensken och han sa nått med att svensken ville ner och hjälpa sitt folk. Som sagt jag kommer inte riktigt ihåg programet, tror det var typ kalla fakta eller nått sånt program det gick på.

Chris Ash skrev:
Ponera att du ingår i ett Al-Qaida förband, i afghansk uniform och begår dina "terrorhandlingar" mot amerikanska militära mål. Är du då terrorist?

Självklart. Precis som om jag vore nazist i Sverige och såg till att bli polis och började beskjuta varenda Mercedez 190 med tre-ekrade fälgar och gula lysen.

t-rex skrev:
Men nu fattar inte jag. Vi utgår från att han var stridande i Afgahnistan. Det verkar rimligt. Semesterförklaringen verkar det inte. ok?

Det är väl inte detta som är det upprörande? Det upprörande är att en påstådd rättstat beter sig som ett mindre utvecklat afrikanskt stamsamhälle.
Det är inget jag läst på om.
USA har mycket konstigt för sig.

Vad jag ville diskutera var den här individen som jag inte anser råkar hamnat i knipan av misstag.

Det finns ju alltid 2 sidor av sånt här, Jag tycker inte USA gör rätt men jag skulle absolut inte vilja stödja talibaner eller annat liknade folk.
Finns bara de valen blir det USA för min del.

Evil M skrev:
ingen som såg dokumentären som gjordes strax efter han hade gripits? Jag gjorde det men kommer inte ihåg så mycke mer än att han hade varit i england nått år innan han åkte ner till Afghanistan och läst på någon skola om koranen mm. Dom intervjuva en av lärarna eller vad det var som kom ihåg svensken och han sa nått med att svensken ville ner och hjälpa sitt folk. Som sagt jag kommer inte riktigt ihåg programet, tror det var typ kalla fakta eller nått sånt program det gick på.

Ja, inte visar de dokumentärer om de terrorister som uppehåller sig i Sverige. Då kanske någon skulle reagera - hemska tanke.

Hjälpa sitt folk, ja det är väl ett sätt att uttrycka det.

Markus skrev:
Självklart. Precis som om jag vore nazist i Sverige och såg till att bli polis och började beskjuta varenda Mercedez 190 med tre-ekrade fälgar och gula lysen.

Du har övertygat mig, du är dum i hela huvudet.....

Silwer skrev:
Det är inget jag läst på om.
USA har mycket konstigt för sig.

Vad jag ville diskutera var den här individen som jag inte anser råkar hamnat i knipan av misstag.

Det finns ju alltid 2 sidor av sånt här, Jag tycker inte USA gör rätt men jag skulle absolut inte vilja stödja talibaner eller annat liknade folk.

Ja, valet är lätt som en plätt.

Markus skrev:
Ja, inte visar de dokumentärer om de terrorister som uppehåller sig i Sverige. Då kanske någon skulle reagera - hemska tanke.

Hjälpa sitt folk, ja det är väl ett sätt att uttrycka det.

Ok, så muslimer kan inte missionera precis som en hel del kristna gör? Är det omöjligt för muslimer att göra goda gärningar?

Silwer skrev:
..

Det finns fler val. Så som Usa betett sig under hanteringen av cubafångarna kan man inte bli annat än jävligt rädd för "the amrican way", och deras export av frihet och demokrati. Hoppas att de inte bestämmer sig för att exportera något hit...

oFFkeFF skrev:
Ok, så muslimer kan inte missionera precis som en hel del kristna gör? Är det omöjligt för muslimer att göra goda gärningar?
Nu var inte frågan till mig, jag ogillar de båda typerna som du nämner, ofta handlar det om krig och elände mot felaktigt troende.

Nu kan man ju se USA som de kristna iofs, man kan ju bygga mycket på det.

Men jag vill ändå inte se Talibaner som en stormakt som har något att säga till om i världen.

t-rex skrev:
Det finns fler val. Så som Usa betett sig under hanteringen av cubafångarna kan man inte bli annat än jävligt rädd för "the amrican way", och deras export av frihet och demokrati. Hoppas att de inte bestämmer sig för att exportera något hit...

USA är väl de som agerar världspolis.

Vad är övriga val?

Ja, konstigt.

Tycker det känns som att få landet smutskastat när en nysvensk gör bort sig så.

Silwer skrev:
...

Men jag vill ändå inte se Talibaner som en stormakt som har något att säga till om i världen.

Nä, den skaran är nog ganska liten. Den största samlingen fundamentalister just nu är dock inte talibaner, utan kristen höger i Usa.

Jag kan rekommendera lite kvällslektyr. "kampen för (om??) gud" av Karen Armstrong. Fri (nåja..) från politiska pekpinnar, men en mycket bra historisk genomgång av fundamentalism från tre håll, kristen, judisk och islamistisk.

oFFkeFF skrev:

Jag tror inte att Islam är missionerande religion, men jag är osäker. Är det det?

Silwer skrev:
USA är väl de som agerar världspolis.

Vad är övriga val?

Ifrågasätta? Fram till dess att Bush bestämde sig för att sjösätta doktrinen om förebyggnade krig så hade vi per definition inte en värld som styrdes som en skolgård där den starke bestämmer.

Väljer man usas väg så kommer vi att hamna/vara kvar där.

t-rex skrev:
Ifrågasätta? Fram till dess att Bush bestämde sig för att sjösätta doktrinen om förebyggnade krig så hade vi per definition inte en värld som styrdes som en skolgård där den starke bestämmer.

Väljer man usas väg så kommer vi att hamna/vara kvar där.
Njae, nu hänger jag inte med. Bush hade inte ens styrt US i ett år den 11/9. "Terrorkriget" pågick redan.

Beträffande Irak så var det ju bra att de petade bort mustachmannen men synd att de använde falska förespeglingar.

Apropå mustach, är det ett tecken på att man är extremist? Stalin, Hitler, Saddam, Freddy Mercury, Lars Stjernkvist osv.

t-rex skrev:
Ja. Tror till och med att det är en av deras grundstenar. Eller är jag full nu?

Jag tror att du är full. Inte vill muslimerna i sverige t.ex. att det ska komma en massa ur-svenskar till deras moskéer. Eller är det jag som är full? Jag röstar för att det är en ickemissionerande religion tills vi har bevis. Gladh, Hallåååå GLADH - vi behöver bevis.

Markus skrev:
...Apropå mustach, är det ett tecken på att man är extremist? Stalin, Hitler, Saddam, Freddy Mercury, Lars Stjernkvist osv.

Hördudu, din barbar, håll Freddy utanför detta.

Och nej, kriget mot terrorismen fördes inte (under sin nuvarnade form iaf, med total likgiltlighet inför internationell rätt och konventioner) innan Bush.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard