Strandberg
Salvaje y libre
Vad händer om herr blå kommer på mig när jag är ute och åker cross ute i skogen? Kanske någon skogsmulle blir arg på mig med. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Sjukt nog är inte ens ens egen tomt godkänd som "inhägnat område"
För att något ska få kallas inhägnat område och vara godkänt för körning med oreggade fordon krävs det att platsen är godkänd av länsstyrelsen.
Terrängkörningsförordningen 1978:594En polis hävdade detta i gårdagens tidning, så tills någon ( du?) presenterar något mer övertygande än din egen övertygelse så tror jag på polisen.

En polis hävdade detta i gårdagens tidning, så tills någon ( du?) presenterar något mer övertygande än din egen övertygelse så tror jag på polisen.
Fel! Inhängnat område behöver inte godkännas för att va giltigt... det kan va en industritomt, motorbana, eller något annat område som inga obehöriga kan av misstag gå in på.
...
Edit: något likande var uppe för något år sedan så då tog jag kontakt med både länstydelsen och polisen i östergötland
Jag är nog den enda i landet som blivit bötfälld för brott mot terrängtrafiklagen med en renault 5 -82:a![]()
Jag ringde polisen och frågade om vad som gäller när jag höll på och harvade med övningskörning 04 eller när det var. De sa att i hela Linköping finns det ett enda ställe de godtar som inhägnat område - Sviestad.
Hahahaha, du bara MÅSTE berätta hur f-n det gick till![]()
Jag ringde polisen och frågade om vad som gäller när jag höll på och harvade med övningskörning 04 eller när det var. De sa att i hela Linköping finns det ett enda ställe de godtar som inhägnat område - Sviestad.
jag tittade igenom lite gamla mail men jag måste ha raderat dom...
Jag är iaf 100% säker på att man inte behöver ansöka hos länstydelsen för att det ska kallas inhängnat.
Det viktiga är att ingen utomstående ska kunna råka knalla in på området utan att veta om att det pågår körning.. Alltså är det helt ok att köra hoj och tex, stunta på en industritomt med staket eller annan avgränsning runt.
I skogen kan man dock behöva söka tillstånd men det beror ju på att man förstör naturen, men tex grusgrop är i de allra flesta fall helt lagligt!
Kan ju va det polisen i tidningen menade... Vi kanske har rädd båda två.. I skogen måste man söka tillstånd men är det asfalt, grusgrop, eller en åker så behövs det inte...
gokartbanan på hackefors? oregistrerade fordom på inhägnat område... Bara ett exempel... återkommer med info från polisen i morgon
såhär skrev jag för något år sedan, då jag hade varit i kontakt med vv.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2048463&postcount=919
Hahahaha, du bara MÅSTE berätta hur f-n det gick till![]()
I lagens mening så är det enda "inhägnade området" ett område som är godkänt som just ett sådant. Ett inhägnat område är inte ett inhägnat område i lagens mening rörande körning med oreggade fordon bara för att där finns ett stängsel.
Själva meningen "inhägnat område" betyder just att det är godkänt av länsstyrelsen. OM det nu är det. Annars är det bara stängsel runt en tomt, typ.
Finns inte en grusgrop är det är lagligt att köra för vem som helst.
Det var en massa liv om detta med inhägnat område i tidningarna för någon sommar sedan, appropå åkgräsklippare. Vill minnas att slutsatsen då var att det i princip alltid är olagligt att klippa sin egen gräsmatta med en sådan om den inte är registrerad och har trafikförsäkring, men att ingen polis med alla paddlar i vattnet skulle bötfälla någon för det. Fast tidningarna har ju för vana att missförstå allting, så det kanske man inte ska dra alltför stora växlar på.Själva meningen "inhägnat område" betyder just att det är godkänt av länsstyrelsen. OM det nu är det. Annars är det bara stängsel runt en tomt, typ.
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |