R1-Freddan
Legitimerad fortåkare...
begge skrev:Jag är rätt novis, men kan det inte vara fel på membranet till insuget, tror det kallas för "reads" (stavning?)
har oxå tänkt på....men den svarade jä*ligt bra på gasen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
begge skrev:Jag är rätt novis, men kan det inte vara fel på membranet till insuget, tror det kallas för "reads" (stavning?)
Tjena!
Jag är inget proffs på meka, men det låter som att du har ett tändningsproblem, ev, tändspolen eller Cdi-boxen.
Har du bra gnista?
Lycka till / Stefan
skoteridioten skrev:En kompis hade liknande problem med sin Honda, den tvärdog typ omotiverat då å då.. Var tändspolen som var kass om jag inte minns fel.

R1-Freddan skrev:Tilläggas skall att det kommer oljigt klet från avgasporten (verkar som oförbränt bränsle). Har testat att dra ner oljeblandning från 2.5% till 2%, gav ingen skillnad.

crallan skrev:Lätt att tänka fel här. Om du drar ner oljeblandningen får du faktiskt en FETARE blandning! vilket inte kommer att minska kletet. Det är inte mängden olja i soppan som ska styra luft/soppa blandningen utan munstycken. Om du har en optimal blandning med 50% luft och 40% bensin & 10% olja kommer du att få en fetare blandning om du fyller på MINDRE olja, ex: 50% luft, 45% bensin & 5% olja.
Mer luft i förhållande till bränsle = magrare blandning, och omvänt.
blev det här förståeligt![]()
)

|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|