När jag körde cross hade jag å farsan snickrat ihop ett ställ all lägga i botten på kärran, hade två stycken, ett för en cykel å ett för två.
Bara å ta två vanliga brädor, tex 22x95 å såga till dom så dom passar i släpkärran på bredden. en bräda fram å en där bak som ligger i botten.
Sen sågar man till 2 st 2x4" eller 45x95.. kalla de vad ni vill
Dom ska iaf vara minst lika långa som hjulbasen på hojen.
Sen ställer man dom på högkant med lagomt mellanrum så däcken passar imellan.
Här kan man göra så de blir tightare å framänden eftersom de är olika bredd på däcken
Dom ställer man på brädorna i botten å spikar ihop skiten.
De blir lätt att göra å stadigt.
Sen kör man bara upp hojarna/hojen å spänner två spännband per cykel i styret.
Jag hade även en träkloss som ja ställde mellan framhjulet å skärmen (i underkant på gaffelkronan) som var precis att dämparen inte behövdes spännas ihop.. de sparar packboxarna nå grymt! ja lovar, behövde inte byta lika ofta efter att farsan kom på de med träklossen
Bara å ta två vanliga brädor, tex 22x95 å såga till dom så dom passar i släpkärran på bredden. en bräda fram å en där bak som ligger i botten.
Sen sågar man till 2 st 2x4" eller 45x95.. kalla de vad ni vill
Dom ska iaf vara minst lika långa som hjulbasen på hojen.
Sen ställer man dom på högkant med lagomt mellanrum så däcken passar imellan.
Här kan man göra så de blir tightare å framänden eftersom de är olika bredd på däcken
Dom ställer man på brädorna i botten å spikar ihop skiten.
De blir lätt att göra å stadigt.
Sen kör man bara upp hojarna/hojen å spänner två spännband per cykel i styret.
Jag hade även en träkloss som ja ställde mellan framhjulet å skärmen (i underkant på gaffelkronan) som var precis att dämparen inte behövdes spännas ihop.. de sparar packboxarna nå grymt! ja lovar, behövde inte byta lika ofta efter att farsan kom på de med träklossen