CRM 125 Huvudmunstycke!

Liase

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Nybro
Hoj
CRM 125R -91, YZ 250 -91
Ja, ni som kör ostrypt CRM, vilket munstycke kör ni med? vet att det är olika från hoj till hoj, men jag vill veta på ett ungefär vad som är lagom, nämn gärna om ni har effektavgas också.
 
Last edited:
jag har arrow rör, ostrypt cdi och ostrypt luft. 166 munstycke, går som en klocka.
 
162 tror jag att jag körde på. min va inte helt hundra inställd men den gick inte för snålt någonstans i registret...
 
ja. men jag fattar inte hur bjrr kan köra på 166 som oxå har burken kvar.

jag hade arrowsystem, skumfilter och nada strypningar i min.

men de fattar jag. därför gick inte jag över till skumfilter för att förbrukningen blir såpass högre. bor 2 mil från stan så jag är rätt nöjd med att den är så törstig som den är.
Därimot så ska jag lämna min motor för lite portning till en kille som kan sina saker. vågar inte pilla med det själv. jag får se hur storskilnad effektmässigt och hur pass törstigare den blir efter det :)
 
men de fattar jag. därför gick inte jag över till skumfilter för att förbrukningen blir såpass högre. bor 2 mil från stan så jag är rätt nöjd med att den är så törstig som den är.
Därimot så ska jag lämna min motor för lite portning till en kille som kan sina saker. vågar inte pilla med det själv. jag får se hur storskilnad effektmässigt och hur pass törstigare den blir efter det :)



är du 50 år eller? du kanske ska bli polare med limez...
 
Hojen är strypt till 15hk, förra ägaren satt dit 140 munstycke för den skulle gå fet under inkörningen (I stort sätt allt nytt). Men ska ta bort alla strypningar så de blir 28hk + jag har gianelli effektrör. Så Det blir väl o köra på 148 (ja jag har kvar burken)
 
Hojen är strypt till 15hk, förra ägaren satt dit 140 munstycke för den skulle gå fet under inkörningen (I stort sätt allt nytt). Men ska ta bort alla strypningar så de blir 28hk + jag har gianelli effektrör. Så Det blir väl o köra på 148 (ja jag har kvar burken)

Är det verkligen 28 hk i en CRM? :va
 
I mina regpapper så står det ursprunglig effekt 32hk :S
Jag har burken kvar som någon nämde, alla hojar är individer, min funkar bra med det stora munstycket, det kanske inte din gör. Känner en som är importör av polini delar, han mäter alla portar på sina fabriksnya cylindrar och säljer dom med bäst portar till sina bästa kunder:P Största skillnaden han mätt upp mellan 2 exakt likadana cyllar är 7/10mm. Alltså nästan en hel mm i skillnad på i detta fallet avgasporten. Alltså en himla skillnad från hoj till hoj. Tänk på det en annan gång. ;)
 
Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

Back
Top