CR500AF konverterad med CRF450 '02 Alu-ram

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Detta var bra inspiration till ett bygge nästa vinter :gnissla

Roligt när ungen kommer in i andra timelapsen :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Detta var bra inspiration till ett bygge nästa vinter :gnissla

Roligt när ungen kommer in i andra timelapsen :D
Varför gnissla smilie över det? Bygg bara :tummenupp

Ja min dotter Leia hjälper gärna till i verkstan. Underbart :) Hon kom in och skruvade (ca 50 sek in i filmen) när jag satte ihop stålhästen i vintras för att kunna provköra efter motorrenoveringen:
http://youtu.be/AEA5AiKn4fE

och igår åkte hon med en skaplig runda på Monstret. En sväng runt kvarteret räckte inte. "Igen! Åka mutuhutte, pappa!" Vi skulle åka runt hela förorten innan hon var nöjd *stolt* Hon fyllde två år i december. Åkte minimoppen med mig första gången när hon var 10 månader. Åkte CRF 450 i höstas och nu CR500AF. Inget mammapjosk, hon är pappas tjej minsann! :)

Tack för all uppskattning över bygget allesammans! Jättekul :tummenupp Fortsätt gärna att skriva vad ni tycker

Raising my family nedan. Eller som Leia säger "Åka bakluulet!"
 

Bifogat

  • WheeLeia.jpg
    WheeLeia.jpg
    188 KB · Visningar: 489
  • G-fest05.jpg
    G-fest05.jpg
    203.9 KB · Visningar: 377
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Skitkul idé och snyggt utfört! :)

Kul timelapse-video på motorbygget. :tummenupp
 

tede-77

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
luleå
Hoj
KTM sx500 -08,KTM 300 exc -09,ktm sx 250 -09 ,KTM exc 525 motard, Honda cr 500, Yamaha yzf 426,2 st KTM sx junior,Honda qr 50 ,goes 90 ,ktm sx 50 lc,14e,honda monky,Yamaha pw 80,Honda mt 50,suzuki k50,polaris dragon 120,polaris widetrac 650 trippel
Syggt jobbat... märkligt att min ktm sx 500 väger in på 100.3 kg trots stålram....
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Skitkul idé och snyggt utfört! :)
Tack. Idén är tyvärr inte min egen. Jag fick inspirationen av denna bild. En Service Honda CR500AF blingbling

honda_cr_500_2t_supermotard_front.jpg


Syggt jobbat... märkligt att min ktm sx 500 väger in på 100.3 kg trots stålram....
Med eller utan bensin i tanken? Min har över halv tank tror jag. Ditt chassi är väl ca fem år nyare också?
Min badrumsvåg ger iof bara ungefärlig vikt :D
 
Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Varför gnissla smilie över det? Bygg bara :tummenupp

Ja min dotter Leia hjälper gärna till i verkstan. Underbart :)

Tack för all uppskattning över bygget allesammans! Jättekul :tummenupp Fortsätt gärna att skriva vad ni tycker

Vad gick kalaset på till slut?
Verkar inte finns så gott om varken rullande chassin eller CR500 på blocket. Kanske man kan hämta från UK eller Tyskland? :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Allt som allt lite över 30 tkr ungefär, inkl motorrenovering, borrning, kolv mm. Gick iof lite pengar till portningsverktygen men eBay är min BFF :tummenupp

Det är ju en fördel om du själv eller nån bekant kan svetsa aluminium. Det tog lite tid att hitta den kontakten också.

Nä, man fick ha tålamod när man letade objekt, men de finns. En kompis har tre CR500'or nu. Lägg en bevakning på Blocket så ska du se att det kommer en och annan.
Jag ratade nog fyra-fem innan jag köpte '99an.

Utgifter i stort:
CR500: 15000
chassi: 9000
Kolv: 1500
svetsning: 1000
borrning: 800
luftburk: 500
smådelar: 1000

tot: ca 30 tkr
 
Last edited:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Då är det bara till att höra efter med ekonomiavdelningen :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Du vet väl att du kan blåsa ut bucklorna i pipan med tryckluft samtidigt som du värmer med gassvetsen. Finns beskrivet på nätet om du söker. Men börja innifrån och jobba dig utåt på bucklan.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag äger ingen svets eller brännare och den pipan är så ful och svetsad sen tidigare så detta finbygge förtjänar en ny blank Pro Circuitpipa. Tack för tipset ändå :)
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Hel**te va stiligt! :Bugar Du får hojta till någon dag när du ska ut och busa på den, så man får ta sig en närmare titt :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hel**te va stiligt! :Bugar Du får hojta till någon dag när du ska ut och busa på den, så man får ta sig en närmare titt :)
Blev en kort liten runda idag, men roligt var det!! Hann inte läsa detta innan. Har du nån körbar hoj nu Ziephon?
 

Bifogat

  • KmanWhee.jpg
    KmanWhee.jpg
    63.2 KB · Visningar: 284
  • KmanBiddarn.jpg
    KmanBiddarn.jpg
    73.7 KB · Visningar: 261
  • KmanSwShadow.jpg
    KmanSwShadow.jpg
    60 KB · Visningar: 237

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Blev en kort liten runda idag, men roligt var det!! Hann inte läsa detta innan. Har du nån körbar hoj nu Ziephon?

Se där ja :) Fick tillbaka DD:n från Helsingborg (2000-mila service) innan påsk, men vädret såg ju redan då ut att bli så jäkla kasst så det blev att ställa in hojen i svärfars garage (har ju inte fixat något sådant i stan) vilket kändes rätt när snön kom... :gnissla Tar in den till stan igen när det blivit lite varmare :) Får styra upp något lite längre fram!
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Allt som allt lite över 30 tkr ungefär, inkl motorrenovering, borrning, kolv mm. Gick iof lite pengar till portningsverktygen men eBay är min BFF :tummenupp

Det är ju en fördel om du själv eller nån bekant kan svetsa aluminium. Det tog lite tid att hitta den kontakten också.

Nä, man fick ha tålamod när man letade objekt, men de finns. En kompis har tre CR500'or nu. Lägg en bevakning på Blocket så ska du se att det kommer en och annan.
Jag ratade nog fyra-fem innan jag köpte '99an.

Utgifter i stort:
CR500: 15000
chassi: 9000
Kolv: 1500
svetsning: 1000
borrning: 800
luftburk: 500
smådelar: 1000

tot: ca 30 tkr

Riktigt bra byggt tycker jag & på kort tid!! Mig tog det ju ca 8 månader att färdigställa en AF men då byggde jag inte riktigt så koncentrerat som du.

Det går att bygga billigt om man är om sig och kring sig + säljer av allt som blir över.

Även jag har gjort en kalkyl på vad min har kostat och inkl en extra uppsättning std-hjul, en uppsättning finndubb & ny hjälm + glasögon så står det 9674:- på sista raden.

Precis när den var körklar så visade kalkylen faktiskt runt 1500:- + men efter det så har det ju tillkommit en del som inte var absolut nödvändigt vid själva byggnationen.

/Christer
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Surt att SH inte klarar att infoga mer än 640-bilder utan scrollbar i sidled :(

Esquire: Man ska ju ha nåt att pyssla med under vintern. Visst är det mycket jobb men gillar man att klura och mecka så... :)

+712545.
Nya sidbredden är tokkass :4skrika

Edit.
Din hoj är asball =D
Ge mig
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Sett hojen live nu, det som saknas för att ge den den sista touchen är en porrig pipa! Annars är jag imponerad, trodde inte den skulle bli klar så fort & (utan att ha kört) den blev riktigt rå! Kul att folk har ork att bygga om sina mc samt att dela med sej här på sh.

I say thanks! Way to go :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top