CR500AF konverterad med CRF450 '02 Alu-ram

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fan K-man! varje gång jag ser din tråd bläddrar jag förbi din film på youtube och ha begäret bara exploderar.

Skulle fan vilja da din hoj i den ramen, montera på annan gaffel och sving om så behövs samt krashkåpor + dreva den lite så man får ut lite högra fart på rakorna och piska den på bana.
Nåt sånt här eller? Den här är baserad på en gammal CR250-ram. Rätt coolt bygge :)

http://www.youtube.com/watch?v=fc6ht3Iu2OA
 

Ollvid

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Ort
På sadeln
Hoj
Honda Hornet 600 2001
Jasså, det är din helsjuka maskin man höjt till skyarna för polarna :)
Grattis till bygget, verkar vara en otrolig hoj!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Monstret har stått still sen femmans drev sa upp sig under iskörning i vintras och äntligen, efter åtta månaders väntan dök en vettig (hoppas jag) växellåda till CR500 upp på ebay. Bilderna ser jättebra ut.
Komplett innehåll för ca 2300 inkl frakt. Kanske blir moms på eländet men i Sverige kostar ETT drev+ EN gaffel 1700, så vad hade inte allt nedan kostat? :rolleyes:

Har saknat monstret. Har inte kört den i motardutförande alls i år ju, men snart så. Borde gå att hinna med nån repa innan häradet täcks av lappmögel :)

Tranny.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hur gick det? Rullar hojen igen?
Jajamän nu funkar den igen. Galet vad den går :D Vrider upp sig på bakhjulet mitt i kurvor när effekten kommer. Underbart roligt.

Funderar dock på att sälja den. Trångt i garaget nu :/ Fem stora och två små hojar tar plats. Nån som är intresserad? Crosschassit ingår så egentligen får man tre hojar i en. Monstermotard, cross och ismaskin. Säljes för materialkostnaden, typ 37000 kr eller hbj.

Juni2014.jpg

Juni2014crossram.jpg
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top