Ok. Tack för klargörandet!1 µg är motsvarande 40 IU dvs 1 IU är motsvarande 0,025 µg.
Du får i dig 1000 IU om dagen. Personligen skulle jag säga att det är lågt, iaf vintertid om du bor i Sverige och inte solar solarium.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok. Tack för klargörandet!1 µg är motsvarande 40 IU dvs 1 IU är motsvarande 0,025 µg.
Du får i dig 1000 IU om dagen. Personligen skulle jag säga att det är lågt, iaf vintertid om du bor i Sverige och inte solar solarium.
Det var ju kanske inte i huvudsak en matematisk fråga, det var inget direkt fel på datan han hade vad jag vet. Det som var fel var någon fantasi om att om man väl exponerats så kunde man inte smittas igen, det var också många Tegnellska fantasier om vem som är smittsam och när, hur länge osv.
Hur mycket är lämplig dos, menar du?
Har knaprat "den rekommenderade dagsdosen" genom hela pandemin men hört surr om att man borde överdosera en del. Vistas vanligtvis ute stora delar av dagen, vilket borde ge en del.
Matvanorna? Inga kommentarer. Inga kommentarer, sa jag.
Bra att du poängterar. Har inte studerat men hörde videon medan jag jobbade att Campbell gjorde notering om 51% samt 72% mindre risk för död och ICU.Association, inte risk, om jag får be. Det handlar om en korrelation, inte ett kausalt samband.
Artikel informerar inte om risk/kausala samband.
Edit. Inte ovanligt, inte ens författarna själva använder rätt ord...i en vetenskaplig artikel.
"The purpose of this meta-analysis and trial sequential analysis (TSA) was to better explain the strength of the association between the protective role of vitamin D supplementation andthe risk ofmortality and admission to intensive care units (ICUs) in patients with COVID-19. "
Samma rekommendation om D-vitamin kom i dec 2020 i Finland.Dr Cambell sjunger D-vitaminets lov (jag tar fortfarande min dagliga dos).
Enligt en studie gjord i Italien så minskar risken för av avlida med ca 50%!
Han är samtidigt skapligt emotionell över att vi inte gör mer för att sprida denna billiga försäkring.
expose-news.com
Covid-Vaccinet kan bli bästa skyddet hittils mot den Biologiska bomben ?!? Kemisk sterilisering !Pfifer uttrycker oro för kvinnors fertilitet i hemlighet och är oroade att en hel generation inte kan få barn då vaxinet visar sig påverka kvinnligt hormon.
BREAKING: @Pfizer Director Concerned Over Women's Reproductive Heath After COVID-19 Vaccinations
"There is something irregular about their menstrual cycles…concerning…The vaccine shouldn't be interfering with that…It has to be affecting something hormonal…"#Pfertilitypic.twitter.com/XAuMPJNShD
Den sista tanten där har absolut ingen aning om vad vetenskap är eller går ut på. Själva essensen av vetenskap har absolut noll med politik att göra. Hemskt att höra av någon med makt över andra människor.Det har varit ett 1000 tal av covid forskare från hela värden i Stockholm o dividerat om biverkningarna efter vaxinering.
Har någon läst något i tidning eller sett på tv om detta.
Nä det hade inget allmännintresse enligt våra medie hus.
Wow, detta är en öppning! I Stockholms Regionfullmäktige tar en politiker upp att på vår konferens framfördes att covidvaccinen återfinns i testiklar och äggstockar och att barnafödandet har minskat efter 2021. Svaret från S-politikern är minst sagt… https://t.co/PlkAMIqaJB
Det är ju ganska stor skillnad på ANTIVAX och stor misstänksamhet mot 1 Vaxin typ.Den sista tanten där har absolut ingen aning om vad vetenskap är eller går ut på. Själva essensen av vetenskap har absolut noll med politik att göra. Hemskt att höra av någon med makt över andra människor.
Att spikprotein hittas på alla möjliga ställen har flaggats för sedan länge, mer eller mindre lyckat, jag gissar att det beror på att folk inte bryr sig om data utan mer vem som förmedlar datan.
Och hur var det då? Spikproteinet skulle väl stanna i den injicerade muskel? Var det något man bara trodde eller sa vetenskapen det?
+1.Det är ju ganska stor skillnad på ANTIVAX och stor misstänksamhet mot 1 Vaxin typ.
Pfifer uttrycker oro för kvinnors fertilitet i hemlighet och är oroade att en hel generation inte kan få barn då vaxinet visar sig påverka kvinnligt hormon.
BREAKING: @Pfizer Director Concerned Over Women's Reproductive Heath After COVID-19 Vaccinations
"There is something irregular about their menstrual cycles…concerning…The vaccine shouldn't be interfering with that…It has to be affecting something hormonal…"#Pfertilitypic.twitter.com/XAuMPJNShD
Jag är bara så imponerad över att dina kvinnliga bekanta öppnar sig för dig och berättar om sina menstruationscykler. Det har aldrig hänt mig trots att jag anser mig vara något av en hedersknyffel.En av dom jag känner som fått oregelbunden menstruation efter covid vaccinet har fött en frisk liten pojke....
Katolsk roulette fungerar dåligt som preventivmedel när klockan inte går rätt
Dom fick en Covid baby.
Jag är bara så imponerad över att dina kvinnliga bekanta öppnar sig för dig och berättar om sina menstruationscykler. Det har aldrig hänt mig trots att jag anser mig vara något av en hedersknyffel.
Du gör rätt stora generaliseringar. Vilka påstår det i fetstil?Så bra att du verkar veta hur allt ligger till. Låt oss sluta lita på all forskning, alla myndigheter och alla andra än oss själva (och de som gillar våra inlägg på twitter) så får vi nog ett drömsamhälle till slut.
Har du hört något som avviker från vad jag skrev så är du välkommen med saklig, konstruktiv kritik.En relaterad fråga, vad tror du om Förintelsen?
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |