Covid-19 viktig information!

Men visst, jag kan inte hindra er att sprida antivax-propaganda, konspirationsteorier och alternativa nyheter. Det är ju bara det lilla faktumet att de är felaktiga. Vill ni tro det så… tja. :)
Ursäkta men injektionerna är genterapier och inte ett Vaccin. Alltså är det ingen som sprider "antivax-propaganda" trots att man är emot det så kallade "COVID-vaccinet".
Propaganda är desssutom inte samma sak som att hänvisa till vetenskap, fakta och statisktik som motsätter sig narrativet. Att falskt påstå att en experimentell drog är säker och effektiv utan att kunna styrka det, däremot. Det är propaganda.

Man visste detta när det utspelade sig. Du kanske bara hade 1 källa för nyheter.Inte undra på att din bild är så enkelspårig och fel.

Källa på det?
Mer grundlös ryktesspridning och falska påståenden från din sida. Så ologiskt och ovetenskapligt. Hittar du bara på eller upprepar du bara rykten du hör från tv?

Inte så tydligt för Svenska myndigheter:
“Ingen risk att svenskarna kan sprida Corona-viruset. Risken är obefintlig”/Anders Tegnell, 2 februari.

Så här enkelt är det att motbevisa fake-news och falska påståenden idag.Man har inte en chans så länge man inte håller sig till sanning, fakta eller vetenskap.

Experten: Ingen risk att svenskarna kan sprida coronaviruset
Ja det var tider det ! Våren 2020.
Vår expert (FHM's expert) anade att toppen kunde vara nådd redan i Mars 2020.

HNeLEAf.jpg
Ja, det finns några som läser SportHoj och tagit beslut därefter! :tummenupp
1673459016711.png

Har någon lust att sammanfatta vad diskussionen syftar till nu? Pandemin är över, med eller utan vaccin, vad är grejen och vem bryr sig?

Tack på förhand.

Det är många som inte anser den vara över. För att komma till Filippinerna måste man fortfarande ha intyg på ett negativt gentest max 24h innan avresa.

Samtidigt som de flesta i Sverige slutat erbjuda sånt. Jag hade så svårt hitta att jag frågade i en grupp för svenskar boende i Filippinerna. Det gav inte mycket hjälp men däremot drog det igång en jäkla cirkus från vaccintalibaner av den mest obildade och obegåvade sorten.

Nu är jag ju som den där grisen i svinstian som man man bara blir smutsig av att bråka med så det roade mig mest.
Men min poäng var att det uppenbarligen inte alls är över för väldigt många.

Dessutom så är det ofta lärorikt att titta tillbaka på historien. Det gillar du ju själv också att göra ibland ifall det kan smutskasta något annat parti än sd.

Har någon lust att sammanfatta vad diskussionen syftar till nu? Pandemin är över, med eller utan vaccin, vad är grejen och vem bryr sig?

Tack på förhand.
Antar att det är samma syfte som många andra diskussioner. Vädra tankar och ideer, uppmärksamma på saker som händer, kanske lära sig ngt(som tvåtaktarn säger i sista stycket) osv. Syfte kan finnas oberoende av pandemistatus.

Intressant hur lätt det är att skapa masshysteri och osämja bland befolkningar, hur man pss kan roffa åt sig mer makt. Människors fria liv vägde lätt visade det sig. Vilken syn, moral och vilket värde sätter man på andra människors liv egentligen. Var ju helt galet i tex kanada och australien, folk behandlades mlm som ägodelar. Och alla som "sitter i samma båt" slöt samman. Lex mitt senaste inlägg som eld på den brasan.

Hela den diskursen finns det nog saker att titta på kopplt till "covid" som någons sorts gemensam nämnare.

Last edited:
Antar att det är samma syfte som många andra diskussioner. Vädra tankar och ideer, uppmärksamma på saker som händer, kanske lära sig ngt(som tvåtaktarn säger i sista stycket) osv. Syfte kan finnas oberoende av pandemistatus.

Intressant hur lätt det är att skapa masshysteri och osämja bland befolkningar, hur man pss kan roffa åt sig mer makt. Människors fria liv vägde lätt visade det sig. Vilken syn, moral och vilket värde sätter man på andra människors liv egentligen. Var ju helt galet i tex kanada och australien, folk behandlades mlm som ägodelar. Och alla som "sitter i samma båt" slöt samman. Lex mitt senaste inlägg som eld på den brasan.

Hela den diskursen finns det nog saker att titta på kopplt till "covid" som någons sorts gemensam nämnare.
Låter som det kommer hålla delar av forumet sysselsatt i åratal då, härligt!

Men magnetiskt kan väl ingen tro på? Det är ju på nivån jorden är platt?
Resten av grejerna där är väl i princip belagt av allehanda "sidor"?

Minns att det var något snack om det där så jag försökte googla ram vad det handlade om.
Hittade detta guldkorn. En reporter som själv vill undersöka saken.

"I met the people who were saying that metal objects now stuck to them because of their vaccines and gave them a whole recruitment speech about how they were the next stage in evolution, but once I said the word “evolution,” they looked at me doubtfully. Then I asked them to show off their abilities, and — I hate to say this but, have you ever been at a friend’s amateur magic show, where the magic show is not going quite as was hoped, and there’s a lot of saying “hold on” and “wait, hang on” and “sorry” as they fail several times running to identify your card, and then a dead bird falls unprompted out of someone’s hat? Frankly, that would have been an improvement."

Jag hade en polare som berättade för mig att om jag tog vaccinet så skulle jag bli magnetisk. Eftersom jag samma dag hade blivit vaccinerad och bevisligen inte var magnetisk så kom han på att det nog berodde på att jag inte hade en 5G-telefon just då. När/om jag skaffade en 5G-telefon så skulle magnetismen nog starta. Vi har vuxit upp ihop men kommit till olika slutsatser.

Vilken fars.

Ingen Fingerspitzengefühl här inte.

Och US and A rockar på.

Det är väl denna som kallas Kraken. Det jag har hört på radion är att den är mycket mera smittsam men inte alls lika farlig jämfört med de gamla varianterna. Den sätter sig liksom inte lika djupt ner i luftvägarna.
Fast jag lyssnade bara på ett halvt öra på jobbet.

Last edited:
Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back