Covid-19 viktig information!

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
De 20 största kommunerna sorterade efter "överfödsel":

0,8212​
1281 Lund
79,36​
0,9075​
2180 Gävle
76,89​
0,9247​
0127 Botkyrka
60,54​
0,9330​
0580 Linköping
79,06​
0,9365​
0180 Stockholm
73,89​
0,9483​
0126 Huddinge
68,26​
0,9541​
1880 Örebro
75,88​
0,9630​
1490 Borås
73,41​
0,9653​
0581 Norrköping
74,28​
0,9668​
0182 Nacka
76,23​
0,9685​
2480 Umeå
81,74​
0,9764​
0181 Södertälje
63,53​
0,9854​
1480 Göteborg
72,86​
1,0011​
0680 Jönköping
76,4​
1,0059​
1283 Helsingborg
70,99​
1,0086​
0484 Eskilstuna
74,31​
1,0303​
0380 Uppsala
80,47​
1,0305​
0184 Solna
75,63​
1,0486​
1280 Malmö
67,88​
1,0832​
1980 Västerås
76,29​
Ganska stark korrelation med utbildningsnivå om inte annat.

Kanske du är något på spåren?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ganska stark korrelation med utbildningsnivå om inte annat.

Kanske du är något på spåren?

Utbildning skadar spermierna? Ja, kanske det.

Men jag vill nog gärna att du fyller på statistiken med siffror för utbildningsnivå i kommunerna innan jag köper din tes. Jag menar Botkyrka har väl inte så stor andel utbildade? Och Uppsala i andra änden? Och värsta kommunen Övertorneå tror jag inte ståtar med så hög utbildningsnivå.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hittade denna från Stockholms Universitet.
We show that the seasonally adjusted monthly TFR of Germany dropped from 1.5-1.6 in 2021 to 1.3-1.4 in early 2022, a decline of about 14 %. In Sweden, the corresponding TFR dropped from about 1.7 in 2021 to 1.5-1.6 in early 2022, a decline of almost 10 %. There is no association of the fertility trends with changes in unemployment, infection rates, or COVID-19 deaths. However, there is a strong association between the onset of vaccination programmes and the fertility decline nine months after of this onset. The fertility decline in the first months of 2022 in Germany and Sweden is remarkable. Common explanations of fertility change during the pandemic do not apply in its aftermath. The association between the onset of mass vaccinations and subsequent fertility decline indicates that people adjusted their behaviour to get vaccinated before becoming pregnant, as societies were opening up with post-pandemic life condition.
Vad menas med sista meningen? Antyder de något eller vadå?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Utbildning skadar spermierna? Ja, kanske det.

Men jag vill nog gärna att du fyller på statistiken med siffror för utbildningsnivå i kommunerna innan jag köper din tes. Jag menar Botkyrka har väl inte så stor andel utbildade? Och Uppsala i andra änden? Och värsta kommunen Övertorneå tror jag inte ståtar med så hög utbildningsnivå.
Det som blir tydligt är att kommuner med hög andel högutbildade (universitetsstäder) har en betydligt högre vaccinationsgrad än kommuner med låg andel högutbildade (förorter).
Anledningar till det kan väl vara generellt högre förtroende för samhället och mindre benägenhet att tro på skrock/fake news osv.

Det finns sannolikt också en korrelation med antalet döda i Covid-19 men givetvis måste man också korrigera för främst ålder som visat sig vara den kanske viktigaste faktorn för överlevnad. Men fler döda/capita i Botkyrka, färre i Umeå.

Som du tidigare sade så är Övertorneå och liknande kommuner för små för att dra några statistiska slutsatser. Man bor ju tex väldigt olika i Alby och Hedenäset...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det som blir tydligt är att kommuner med hög andel högutbildade (universitetsstäder) har en betydligt högre vaccinationsgrad än kommuner med låg andel högutbildade (förorter).
Bör inte korrelationen göras mot överfödsel också. Annars säger det ju inget map att vi tittar på just överfödsel.

Lund och Uppsala ligger i motsatta ändar tex.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det som blir tydligt är att kommuner med hög andel högutbildade (universitetsstäder) har en betydligt högre vaccinationsgrad än kommuner med låg andel högutbildade (förorter).
Anledningar till det kan väl vara generellt högre förtroende för samhället och mindre benägenhet att tro på skrock/fake news osv.

Det finns sannolikt också en korrelation med antalet döda i Covid-19 men givetvis måste man också korrigera för främst ålder som visat sig vara den kanske viktigaste faktorn för överlevnad. Men fler döda/capita i Botkyrka, färre i Umeå.

Som du tidigare sade så är Övertorneå och liknande kommuner för små för att dra några statistiska slutsatser. Man bor ju tex väldigt olika i Alby och Hedenäset...

Du är väl medveten om att bland forskarutbildade slutar ditt påstående om utbildning och vaccinationsbenägenhet att gälla. Underligt nog så plockades dessa snabbt bort ur den statistik som presenterades för fårket.

Men, ja eftersom vaccinationsbenägenheten är högre bland utbildade upp till en viss grad så korrelerar naturligtvis även överfödseln med utbildning.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag la in samtliga kommuner och dels ökade lutningen och dels ökar ju säkerheten ganska ordentligt med 290 mätpunkter så det börjar vara svårt att hitta på andra ursäkter.

Men visst korrelation behöver förstås inte betyda kausalitet. Det kan det ju vara så att det finns något psykologiskt fenomen som gör att samma personer som är benägna att vara regimtrogna och vaccinera sig har också av någon orsak också tappat intresset för att reproducera sig.
Kanske samma människor precis kommit på att de vill minska överbefolkningen i världen.

vaccin_birth_all.pngvaccin_birth_all_B.png
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ser ju inte ut att vara mycket till korrelation?

Vet inte det jag. Nu blir ju allt "filtrerat" genom att ca 90% av personerna som ingår i statistiken har inget med barnafödandet att göra.
Det är ju en hel jäkla massa vaccinerade som man skulle vilja plocka bort ur datamängden.
Alla kvinnor över 40 och alla män som inte lever med en kvinna under 40 vill man ju plocka bort.

Helst skulle man ju bara vilja samla just precis de par som faktiskt försökt göra barn.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Så tesen är att om man vaccinerat sig så kan man inte få barn?

Gäller inte "autism" längre alltså?

Tittar man på plotten så blir det väl ganska uppenbart att det handlar om normalfördelning, dvs de flesta samlas kring mitten. Linjen har då jag svårt att se hur den skall dras på det sätt du gjort.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
90% har viss immunitet mot Covid-19.


Borde drar ner på spridandet kraftigt även för mer smittsamma varianter. Sen om det är faktiskt tidigare smitta eller kvarvarande effekter efter det, får man konstatera såhär i efterhand, relativt ineffektiva vaccinet, är väl inte helt enkelt att utreda.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så tesen är att om man vaccinerat sig så kan man inte få barn?

Gäller inte "autism" längre alltså?

Tittar man på plotten så blir det väl ganska uppenbart att det handlar om normalfördelning, dvs de flesta samlas kring mitten. Linjen har då jag svårt att se hur den skall dras på det sätt du gjort.
Vet inte om Autism har med barnafödande att göra och jag vet inte hur det förhåller sig, i likhet med tex dig då, men jag vet inte vem som är svaret skyldig, för som det är nu att "ingen vet" duger ju inte för alltid.






Conclusions
Systemic immune response after BNT162b2 vaccine is a reasonable cause for transient semen concentration and TMC decline. Long-term prognosis remains good

Eller har du någon bättre teori du vill dela?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Så tesen är att om man vaccinerat sig så kan man inte få barn?

Gäller inte "autism" längre alltså?

Tittar man på plotten så blir det väl ganska uppenbart att det handlar om normalfördelning, dvs de flesta samlas kring mitten. Linjen har då jag svårt att se hur den skall dras på det sätt du gjort.

Du som ständigt hänvisar till vetenskap borde inte behöva ställa någon av de där frågorna.

Den första frågan är för dum för att ens svara på.
Den andra frågan förstår jag inte. Men du får gärna förklara din tes om kopplingen mellan autism och förändring i barnafödande.
Den tredje frågan(påståendet) är att linjen inte är dragen godtyckligt som någon humanist skulle gjort utan matematiskt beräknad(minsta kvadratmetoden) och du är uppenbarligen inte rätt person att avgöra vad som är matematiskt uppenbart.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Men r-värdet ser väl ändå inte ut att vara något att hänga i julgran direkt?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
https://www.reuters.com/world/asia-...refund-tens-thousands-covid-fines-2022-11-29/

Jahopp nu har en domstol i Australien konstaterat att det var fel och olagligt med covid böter o att dessa skall betalas tillbaka.

När dras första statsmanen inför rätta o avlägsnas till en etta med galler fönster?
Tvekar på att det finns ett så Demokratiskt land.
Vi har ju så kallad representativ demokrati och i representativ demokrati, NÄ !
I Danmark har väl Mette Frederiksen varit nära för beslutet avliva alla Danmarks minkar men klarat sig och blev omvald i år.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Googlar man på covid vaccin i kombination med menstruation eller sperm så hittar man ganska mycket vetenskapligt producerat material att förkovra sig i.

Utöver det så undrar jag om det var så bra ide att rekommendera vaccinationer för gravida kvinnor.
Yes. Och postat i denna tråd också har jag för mig

Och som du skrev ovan "...borde inte behöva ställa någon av de där frågorna."
Precis så. Frågor av typen: Är X farligt map Y borde vara ställda och svarade på långt innan man börjar mata andra människor med X, eller på något sätt intervenerar i liv och frihet hos de människor som inte vill äta X..
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Yes. Och postat i denna tråd också har jag för mig

Och som du skrev ovan "...borde inte behöva ställa någon av de där frågorna."
Precis så. Frågor av typen: Är X farligt map Y borde vara ställda och svarade på långt innan man börjar mata andra människor med X, eller på något sätt intervenerar i liv och frihet hos de människor som inte vill äta X..

Ja, det kanske är nu man ska påminna om att läkemedelsbolagen skrev över ansvaret för biverkningarna på staterna som vaccinerade sitt folk.

Vetenskapen som sagt var, vetenskapen vet hur lång tid det tar att färdigtesta ett vaccin. Tyvärr har politruckerna aldrig förstått hur lite dom förstår. Än mindre fårket och svansen av nyttiga idioter.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top