Covid-19 viktig information!

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ännu en konspirationsteoretiker. Eller? När ska ni inse hur lurade ni är? 0,05% av världens befolkning har dött med C-19 och det är 2,4% risk att ens få det. Och detta är statistik med ett helt värdelöst test.

Ja, vem tror ännu att vaccinet är vägen ur detta? För den konspirationsteorin hoppas jag alla vaknat från.

Problemet är väl inte att några dör med Covid. I Sverige ca 14000 /10500000=ca 0,13%
Problemet är väl att Covid-sjuka fyller sjukhussängarna i Sverige ?
Den enkla lösningen vore kanske att sätta stopp på akuten: "Åk till Apoteket. Vi tar inte emot dig här." #

# Den replik jag fick när jag besökte vårdcentralen hösten 2009, med enligt egen gissning svininfluensa.
Innan vaccineringarna började. dvs slutet September början Oktober.
Spridningen av svininfluensan började ju när folk kom tillbaka från sommarsemestern dvs i Augusti 2009.

Och på Apoteket sa dom när jag försökt få fram jag behövde nått mot hosta.: Åk till Vårdcentralen !
Varpå jag svarade: Jag har redan varit på vårdcentralen. Dom skickade mig hit.
Och Apoteket fixade lite hostmedicin....:)
 
Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Länka till Läkemedelsverket via en Facebook-sida, vad får man för det, likes?

haxors;//l.facebook.com/l.php?u=haxors;%2F%2Fwww.lakemedelsverket.se%2F4a73e5%2Fglobalassets%2Fdokument%2Fbehandling-och-forskrivning%2Fcoronavirus%2Fmisstankta-biverkningar%2Fvaxzevria-fd-covid-19-vaccine-astrazeneca-handlagda-rapporter-om-misstankta-biverkningar-2021-09-22.pdf%3Ffbclid%3DIwAR3OZ2mF23g84o5WX1cT4kWAGWOhdNDgu194OvmnjRbdH1q2la85I6naDFk&h=AT3eJEOdi5NQQ3KKwOH3dt8mPMrgUdfVhF9K2rHAPTPEdgDt5n8ZOuzQ4765uy4gBKe_DvonguRQcHsEBAlNQUJHYejD-vMLK1OmKRm2fbrM7E8wCW9qNsUn_88RBpQYsWZI&__tn__=-UK-y-R&c[0]=AT0txU_7579bqc2gN6j_dz8TVPIVeSyQN3F_T0aiZVZiFXLMiHGdKLSHA-9NmvMPfmYur8dMz7lwkpqtfQ6M3tqiA0Sj_Rc43wSYxXjBn2X6F8YJ64yMcr2WxXZgZd5_LFqYM6QTt4EM8VsYCbxn3awJzfPE7MTs9RZ_XWV-9e2OK9hezX7a5k7jvo0V7PIAMZBtoCqndRtawaRYNg
Vem bryr sig? Du.? Vill du ha "likes"?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Att jag yttrade mig beror på att jag blockerar sociala media i min DNS och fick ett felmeddelande att sajten inte kunde hittas. Läkemedelsverket är inte blockerat i min DNS men kunde trots skenbar korrekt url-länk kunde informationen inte visas - för mig. Ibland fungerar inte "Ingorera" här på SH då någon annan icke-ingorerad citerar på ett intressant sätt övertar ibland nyfikenheter, som i det här fallet.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Att jag yttrade mig beror på att jag blockerar sociala media i min DNS och fick ett felmeddelande att sajten inte kunde hittas. Läkemedelsverket är inte blockerat i min DNS men kunde trots skenbar korrekt url-länk kunde informationen inte visas - för mig. Ibland fungerar inte "Ingorera" här på SH då någon annan icke-ingorerad citerar på ett intressant sätt övertar ibland nyfikenheter, som i det här fallet.
Huruvida "trots skenbar korrekt url-länk" inte kunde visas för dig kan jag inte hjälpa. Men varför inte försöka med att gå in på Läkemedlsverket hemsida?? Det du säger om länken med detta är att du inget sagt, än mindre bevisat att ditt påstende är korrekt.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Talade med en av mina arbetskamrater idag. Hon hade tagit jabben. Faktiskt båda. Hon hade så ont efter första jabben i vänster arm så hon tog den andra jabben i höger arm. Nu flera veckor senare har hon fortfarande smärtor i vänster arm. Läkare vet inte råd!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
. Ibland fungerar inte "Ingorera" här på SH då någon annan icke-ingorerad citerar på ett intressant sätt övertar ibland nyfikenheter, som i det här fallet.
Jag kör manuell ignorering. Fungerar klockrent, jag går bara vidare när något ointressant dyker upp!

"Utan tvivel är man inte klok"
Tage Danielsson
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Själv hoppas jag detta tas på fullaste allvar. Utan smak och lukt känns livet lite tråkigare. När jag var sjuk var min smak och lukt helt borta 1-2 veckor och sen kom den delvis tillbaka. Efter ca 6 månader var den i det stora hela helt återställd.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Ännu en konspirationsteoretiker. Eller? När ska ni inse hur lurade ni är? 0,05% av världens befolkning har dött med C-19 och det är 2,4% risk att ens få det. Och detta är statistik med ett helt värdelöst test.

Ja, vem tror ännu att vaccinet är vägen ur detta? För den konspirationsteorin hoppas jag alla vaknat från.

Nu är det konstiga siffror igen.
2,4% risk att få det!? I min bekantskapskrets är det ca 50% som har haft det, och om vi kollar Sverige i stort så har vi drygt 10% konstaterat smittade av befolkningen. En siffra som med största sannolikten är mycket lägre än verkligheten eftersom inte alla smittade testats.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu är det konstiga siffror igen.
2,4% risk att få det!? I min bekantskapskrets är det ca 50% som har haft det, och om vi kollar Sverige i stort så har vi drygt 10% konstaterat smittade av befolkningen. En siffra som med största sannolikten är mycket lägre än verkligheten eftersom inte alla smittade testats.

2.9% av världens befolkning har haft bekräftad covid, och 0.06% har bekräftats döda med covid. Så han utgår väl från några globala siffror som är från gissningsvis juli, och missar att en massa länder inte ens testar.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
2.9% av världens befolkning har haft bekräftad covid, och 0.06% har bekräftats döda med covid. Så han utgår väl från några globala siffror som är från gissningsvis juli, och missar att en massa länder inte ens testar.
Kanske det, men den globala siffran är ju helt irrelevant, så varför ens använda den?
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Nu är det konstiga siffror igen.
2,4% risk att få det!? I min bekantskapskrets är det ca 50% som har haft det, och om vi kollar Sverige i stort så har vi drygt 10% konstaterat smittade av befolkningen. En siffra som med största sannolikten är mycket lägre än verkligheten eftersom inte alla smittade testats.
Killen tror att covid-19 inte är värre än en säsongsinfluensa och att vaccinet är magnetiskt, något som har motbevisats några tusen gånger. Att han inte klarar av att räkna procent känns som det lilla problemet i sammanhanget.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top