Covid-19 viktig information!

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det som oroar mig med spridningen i Indien är mängden individer som viruset kan muteras i. Riskerna för fler varianter som vaccinen inte biter på ökar ganska ordentligt i takt med antalet smittade.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det som oroar mig med spridningen i Indien är mängden individer som viruset kan muteras i. Riskerna för fler varianter som vaccinen inte biter på ökar ganska ordentligt i takt med antalet smittade.

Ja, och det är ju även nåt som tex FoHM och regeringen borde tagit hänsyn till när dom släppt lös smittan.
Samt div andra länder som inte ansträngt sig för att bromsa smittspridningen.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Läste att Indien är världens största tillverkare av och använder hydroxiklorokin liksom flera andra läkare och länder med stor framgång. Används i Kina, Sydkorea och Australien, en dos kostar bara några tior. Idag har man stoppat det iaf i väst pga ingen/liten effekt och högre risk för dödsfall efter en studie och alla andra studier avbröts då. I Sverige användes det en period utan problem. Skeptiker till förbudet menar att läkemedlet stoppats med flit genom studier som medvetet inte använt hydroxiklorokin tillsammans med bl. zink som är mycket viktigt för effekten och något som är lätt att se i studierna. När man sätter in medicinen är också viktigt. Orkar inte läsa på och granska men det kan vara värt att titta på om det verkligen är positiv effekt av hydroxiklorokin vi ser i Indien.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Personer under 65 som fått Astra spruta 1 får byta vaccin till spruta 2.
Antingen till Phizer eller Moderna verkar det.

Resultatet av det borde väl, om man inte överreagerar på andra sprutan, bli ett bredare skydd eller?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Personer under 65 som fått Astra spruta 1 får byta vaccin till spruta 2.
Antingen till Phizer eller Moderna verkar det.

Resultatet av det borde väl, om man inte överreagerar på andra sprutan, bli ett bredare skydd eller?
Det är ju tanken. :) Förklarades bra i Studio Ett idag.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Calculations have been performed based on Norwegian data where the risk of dying from COVID-19 disease among the different age groups is compared with the risk of dying from the severe, but rare, condition with severe blood clots observed after AstraZeneca vaccination.


"Since there are few people who die from COVID-19 in Norway, the risk of dying after vaccination with the AstraZeneca vaccine would be higher than the risk of dying from the disease, particularly for younger people," says Bukholm.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Conclusions: All systematic evaluations of seroprevalence data converge that
SARS- CoV- 2 infection is widely spread globally. Acknowledging residual uncer-
tainties, the available evidence suggests average global IFR of ~0.15% and ~1.5- 2.0
billion infections by February 2021 with substantial differences in IFR and in infec-
tion spread across continents, countries and locations.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Med tanke på skillnaden i dödstal / 100000 invånare mellan Sverige och Norge i Covid-19 kan det kanske vara klokt fortsätta vaccinera med Astra Zeneca Covid-19 vaccin / Vaxcevria här i Sverige.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
..eller så är de snabba med att beställa mRNA-vaccin innan de går till andra länder. Norge och Danmark lär ju redan ha beställt bra mycket mer än tidigare planer men jag vet inte hur vaccin fördelas av tillverkarna och inom EU men Pfizer tex kunde leverera vaccin snabbare än väntat till EU läste jag.
Astra Zenecas vaccin är ju bättre än inget och bromsar smittspridningen bra, kanske verkningslöst eller sämre när det gäller sydafrikanska. Det räddar liv men kanske tar ett och annat eller högre risk för svår biverkning jämfört med mRNA-vaccin.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
..eller så är de snabba med att beställa mRNA-vaccin innan de går till andra länder. Norge och Danmark lär ju redan ha beställt bra mycket mer än tidigare planer men jag vet inte hur vaccin fördelas av tillverkarna och inom EU men Pfizer tex kunde leverera vaccin snabbare än väntat till EU läste jag.
Astra Zenecas vaccin är ju bättre än inget och bromsar smittspridningen bra, kanske verkningslöst eller sämre när det gäller sydafrikanska. Det räddar liv men kanske tar ett och annat eller högre risk för svår biverkning jämfört med mRNA-vaccin.
Det är nog inte så enkelt att beställa mer vaccin. Allt som tillverkas det här året lär redan vara sålt. Är ju ingen hemlighet att mRNA ännu så länge ser ut att ha ett övertag mot vekror, även om det är dyrare, men begränsad produktion gör att båda behövs.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Det är nog inte så enkelt att beställa mer vaccin. Allt som tillverkas det här året lär redan vara sålt. Är ju ingen hemlighet att mRNA ännu så länge ser ut att ha ett övertag mot vekror, även om det är dyrare, men begränsad produktion gör att båda behövs.
Precis, det är ju inte bara att köpa och få. Det är som sagt tidigare bla. tillgången till annat vaccin som styr. Vi får se vad som händer när det gäller bieffekter, i min värld är det inte omöjligt att läget kan ändras. Situationen i Norge och Danmark är annorlunda men alla ska vaccineras och på något sett ser de till att få tillräckligt av mRNA då de slopar vektorbaserade eller håller de bara ut längre?
Ett avtal skrivs väl som tillverkaren ska försöka hålla men med nya fabriker har de kommit igång snabbare än väntat (en i Tyskland), tex kommer de leverera mer vaccin till USA i maj när ett annat stoppades.
 
Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Senaste nyheter: Av 100 000 som fått Astra Zenecas vaccin drabbas 1 person av blodpropp enligt EMA, den Europeiska läkemedelsmyndigheten. (Förändrar inget gällande vaccinationen)


Aftonbladet:
Tegnell fick frågan hur man kommit fram till att vaccinet kan ges till personer över 65 år. Samt vad Folkhälsomyndigheten har för underlag för sin slutsats. Han svarade då så här:
– Ja, vi har det underlaget att vi vet att alla de rapporterade fallen som finns i Europa och hela världen hittills, att ingen av dem har varit över 65 år.
Men att det inte fanns några dödsfall över 65 år var fel. Redan den 7 april rapporterade brittiska BBC om dödsfall på grund av koagulationsrubbning med blodproppar och låga nivåer av blodplättar hos personer över 65 år som fått Astra Zenecas vaccin.

Två dödsfall mellan 70 och 79 år gamla​

När Aftonbladet granskar detta närmare uppger Läkemedelsmyndigheten i England, MHRA, att man hade kännedom om totalt 22 dödsfall som inträffat med denna misstänkta allvarliga biverkan. Fem av dem var personer över 60 år och två av dem var mellan 70 och 79 år. Fallen rapporterades före den 6 april.

TT har också noterat att Tegnell gjorde ett felaktigt påstående i intervjun med Aftonbladet den 13 april och publicerade under gårdagen en intervju där de ifrågasätter hans uppgifter.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hur vet man att Tegnell ljuger?
Han rör på munnen.

Det enda som fortfarande förvånar mig är att han är kvar som statsepidemiolog och att han fortfarande tillåts hålla presskonferens flera gånger i veckan.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Det lilla jag läst i ämnet - är det så att det enbart är kvinnor som drabbas?
Nästan bara tror jag men har inte läst om alla fall, ålder och kön . Vill minnas att jag läst att iaf en man drabbats och risken anses fortfarande vara otroligt liten samt mindre för äldre.
 
Last edited:

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03


Annett Schulze

Virus har ALDRIG pga vetenskap bevisats vara levande smittsamma företeelser som har isolerats från en människas kropp!
Hela virusteorin är av Rockefeller skapad rappakalja för att kunna bortförklara skadeverkningar av gifter.

Strax innan "polio" sprejade man barns huvuden med DDT mot löss!
I "Zika" området massvaccinerade man gravida kvinnor, vilket var ett experiment av Bill Gates, precis som Covid 19 vaccin!
?

Detta snack om vilda virus och virus bygger på att dessa vetenskapsmän/kvinnor också är grundlurade.

Man har hjärntvättat tom vetenskapsmän som min far som har forskat i genetik i hela sitt liv på Humboldt Universitet i Berlin.
Jag: "Har du någonsin sett ett virus".
Han: "Nej, det har jag inte, för de är för små för att man ska kunna se de i mkroskop, men de ser ut så här och så där."
Hur kan han veta när han aldrig har sett ett? Nåja.
Han: "De består av ett proteinhölje och DNA. När de går in i cellen lämnar de sitt proteinhölje utanför" Vilket han då heller aldrig har kunnat se och bekräfta själv.
Jag: Hur vet du att detta DNA som du då ser i en cellhar kommit in i kroppen utifrån?"
Han: "Du menar att det ska komma ifrån kroppen? Nu får du ge dig. MAN VET ju att virus existerar utanför kroppen."
Jag: "Har du sett en studie som har verifierat detta?"
Han: "Nu slutar vi här."
Det säger en hel del för mig iaf!

Sedan har vi Kary Mullis berättelse om hur han försökte verifiera HIV virusets existens och att den är orsaken till AIDS:
https://www.youtube.com/watch?v=BJnIcQSNWRo
Sedan har vi resultatet av
John Blaid
idogt grävande, jag hade hittat samma som han oberoende av honom:
https://www.spreaker.com/.../73rcb-vi-intervjuar-john...
Sedan har vi siffrorna:
År folk döda per 1000
2020 98124 9,48 (Pa nd emi, c0v!d-I9)
2019 88766 8,64
2018 92185 9,06
2017 91972 9,14
2016 90982 9,17
2015 90907 9,28
2014 88976 9,18
2013 90402 9,42 (Svi ninflue nsa)
2012 91938 9,66 (Sv ininflu ensa)
2011 89938 9,52
2010 90487 9,65
2009 90080 9,69 (Svi nin flu ensa)
2008 91449 9,29
2007 91729 10,03
2006 91177 10,04
2005 91710 10,16
2004 90532 10,07
2003 92961 10,38
2002 95009 10,65
Det finns mycket mer, såsom på vetenskapliga grunder helt utdömda PCR tester som upphovsmannen själv. Kary Mullis (nobelpristagare) har sagt om att man inte kan använda de för att diagnostisera infektioner eller något. Han pratade mycket om att testet är "missused".
Det ger upp till 97+ procent falskt positiva resultat och Corman-Drosten rapporten som den bygger på har "10 fatal errors"! Alla PCR tester i världen bygger på Corman-Drosten!!!!
22!!! vetenskapsmän har dömt ut den i denna peer review studie (högsta vetenskapliga kvalite, C-DRosten är inte peer review...
https://cormandrostenreview.com/report/...

Jag har begärt studier som verifierar virusets existens som levande, smittsamt som orsakar covid 19 av regeringen. FHM, smittskyddsläkare, min agivare, "Norges Tegnell"... ingen svarar ens förutom smittskyddsläkare som säger att det finns massor med studier, men när jag begär att få titta på EN av alla dem så svarar han att jag ska leta själv och på mitt svar på det så blir det tyst.
agivare kunde inte heller ge mig något mer än: "Vi litar på våra myndigheter, vi ska lyda order och det ska du med!"

Så har du VETENSKAP som säger emot att människor som är lite snuviga och hostiga måste hålla sig hemma för att de är en fara för omvärlden så ge mig den gärna... jag ska titta på den, jag har letat utan att få se något under ett års tid nu!

Intressant läsning...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top