Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Menar du i såna fall att dina slutsatser om hur du själv väger risk mot nytta i det här fallet även är riktiga på populationsnivå, dvs att den potentiella risken med ett vaccin är större än den potentiella nyttan och att vaccinering mot Covid-19 generellt sett är en dålig idé?
Anser du att riskerna för att nya vaccin/läkemedel orsakar allvarliga biverkningar är samma som när vaccinet för svininfluensan togs fram eller när talidomid togs fram?
Anser du generellt att vacciner/läkemedel som tas fram med dagens kunskap, metoder och regelverk inte är tillräckligt testade när vaccinet/läkemedlet lanseras för allmänt bruk och därför inte bör användas förrän de funnits på marknaden under en längre tid (hur det nu skulle gå till ifall man inte bör använda dem i det läget)?
Bestående lungproblem är knappast heller så kul.
Tänk att bli andfådd av minsta lilla fysisk aktivitet. Hur kul liv har man då?
dvs att den potentiella risken med ett vaccin är större än den potentiella nyttan och att vaccinering mot Covid-19 generellt sett är en dålig idé?
Jag blev inlagd på sjukhus ett par veckor för att jag hade någon typ av lunginflammation? (fick aldrig veta vad det var) för typ 10 år sedan, jag hade syrgas slang i näsan i princip hela tiden, då jag inte klarade av att syresätta blodet själv.
För många. Dom flesta verkar det som är smittan ungefär som en bakfylla.
Men enligt all press är det livsfarligt.
Och jag känner någon som känner någon som blivit smittad.
Det verkar minst sagt överdrivet och dåligt utrett.
Klart tidningar vill ju sälja tidningar.
En del regimer tycker smittan är överdriven men dom flesta tycker som Sverige och ändå hårdare.
Jag känner någon som känner någon som dog av Covid19.
Jag känner folk som absolut skulle dö om dom drabbades, på grund av andra sjukdomar.
Jag har också läst om nästan 6000 dödsfall i Sverige på grund av Covid19
Har vi någon här på SH som har gått igenom en sväng av Covid19?
Jag känner också en hel familj som blev akut sjuka med feber och kraftig hosta förra helgen, dom fick svaret i dag, (i går kanske, jag fick SMS av dom i dag) att det inte var Covid, men dom har föredömligt isolerat sig och informerat alla dom har varit i kontakt med.
eller liknandeÄr man inte i en riskgrupp så kan man skita helt i detta med corona nästan.
Det enda som kan ta död på en är att man får i sig enormt mycket virus på extremt
kort tid , typ hångla med smittadeller liknande
De e ju sant , förmodligen har han fått i sig massa virus på korttid men klarat sig för han var i form.
Typ tagit i en handtag snortanten slemmat på o sen tat sig i ansiktet och t.ex ögene...
I Stockholm fick en vattendykargrupp(Brandförsvaret) nästan tas ur drift för hälften blev covidade.
Inte hört om dom blev återställda men dom hade iaf i somras nedsatt lungkapacitet
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |