Covid-19 viktig information!

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Bill Gates säger: Vänta tills nästa pandemin. Han fick rätt 2015. Skall han få rätt även 2021.?? Och den lär vara mycket värre än vad vi sett hittills. Nej, den kommer inte i Oktober, inte November... December.?? Inte senare än Mars 2022. Den som lever får se.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bill Gates säger: Vänta tills nästa pandemin. Han fick rätt 2015. Skall han få rätt även 2021.?? Och den lär vara mycket värre än vad vi sett hittills. Nej, den kommer inte i Oktober, inte November... December.?? Inte senare än Mars 2022. Den som lever får se.

Du menar att den här pandemin är över och inte kan bli värre?
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Det där har sagts så många gånger utan att det sen kan bekräftas så jag vill gärna se källa på den saken.

Och då menar jag inte anekdotiska citat från någon som sitter i jourtelefon och svarar på samtal.
Möjligt. Men nu sade man detta på nyheterna svt.se. Men du kanske har rätt.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det där har sagts så många gånger utan att det sen kan bekräftas så jag vill gärna se källa på den saken.

Och då menar jag inte anekdotiska citat från någon som sitter i jourtelefon och svarar på samtal.
Känns väl som en naturlig följd av pandemin?
De barn/ungdomar som trivdes i skolan och ville gå dit mådde sämre när de inte fick gå.
De barn/ungdomar som inte trivdes i skolan och inte ville gå dit mår nu sämre för att de måste tillbaka.

Högst lekmannamässig gissning och inga siffror...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det verkar ju klarna lite om vaxin en iallafall.

2 är stoppade o det 3dje säger forskarna så här om.

Som argument för massvaccination av alla – även de som haft covid – hävdas att skyddet som erhålls genom vaccinering är starkare än det kroppens immunförsvar på egen hand bygger upp hos den som varit sjuk. Visselblåsare hos vaccintillverkeren Pfizer menar dock att detta inte stämmer och att motivet bakom påståendet är pengar.

Journalister på Veritas har talat med en av Pfizers forskare, Nick Karl, som – tvärtemot vad som påstås från företagets ledning och från flertalet folkhälsomyndigheter – menar att det immunskydd som kroppen naturligt skapar mot covid hos de som insjuknat med hög sannolikhet är väsentligt starkare än det man får genom att vaccinera sig.




Karl uppges vara en av de forskare på Pfizer som varit direkt involverade i att ta fram företagets covid-vaccin och bedöms därför med auktoritet kunna uttala sig om vaccinets funktionssätt och effektivitet. Han menar att de antikroppar som skapas naturligt blir både fler och bättre än de som erhålls vid vaccinering.

– När någon är naturligt immun – som när de haft covid – har de sannolikt fler antikroppar mot viruset… När du faktiskt utsätts för viruset börjar du producera antikroppar mot flera delar av viruset.. Så dina antikroppar är då sannolikt också bättre än vid [covid]-vaccination.

Repressalier, inte information, ska få alla att vaccinera sig

Vaccin ger en person antikroppar utvecklade på endast en del av viruset, inte på hela viruset som efter sjukdom. Karl är samtidigt inte negativ till vaccinering av personer som inte haft covid men påtalar samtidigt att taktiken för att få människor att gå och vaccinera sig mer bygger på att göra livet svårt för dem än att informera.

– I staden [New York] måste man ha vaccinationspass och sånt. Det handlar om att göra det obekvämt för ovaccinerade till den punkt där de ger upp och säger ”Va fan, jag tar väl sprutan då”. Förstår du?


Läkemedelsföretagens vinst motorn i massvaccinationerna

Karl är inte den enda på Pfizer som kritiserar den officiella hållningen om att alla ska vaccineras, oavsett man haft covid eller inte. Chris Croce är en av läkemedelsföretagets chefsforskare och fångades nyligen med dold kamera när han intygade att den som haft covid är bättre skyddad under en längre tidsrymd än den som blivit vaccinerad.

Croce kallade vid tillfället också företaget där han är anställd för ”ondsint”. Detta med hänvisning till att det enda bolagsledningen har för ögonen är pengar och ju fler man kan förmå att vaccinera sig, desto mer pengar tjänar man. Covid-vaccinet är idag Pfizers verkliga kassako.

– Det känns som att jag arbetar för ett ondsint företag eftersom allt i slutänden kokar ned till vinst. Jag vill att min uppgift ska vara att hjälpa människor, inte att generera miljoner och åter miljoner dollar. Det är ett moraliskt dilemma… Strängt taget lever vår organisation nu på covid-pengar.

Croce sade vidare att behandling för att erhålla så kallade monoklonala antikroppar har skjutits åt sidan därför att det anses kosta för mycket. Detta trots att det både mildrar sjukdomsförloppet hos de som drabbas av covid och skapar ett bättre immunförsvar än det som erhålls genom vaccinering.

Forskare pressas till tystnad av företagsledningen

En tredje forskare på Pfizer som Veritas talat med, Rahul Khandke, vidgår att företagets forskarteam har instruerats att undanhålla den här informationen från allmänheten.

– Vi har uppfostrats och undervisats att säga att ”vaccin är bättre än att faktiskt få covid”. Vi har fått gå på s¨å många seminarier med det budskapet. Vi har fått sitta i timme efter timme och höra att ”ni får inte prata om det här offentligt”.

Vid sidan av att vaccinera personer som haft covid och redan är immuna har det också, bland annat i Sverige, nu beslutats att även barn, som konstaterats löpa väldigt liten risk att drabbas allvarligt av sjukdomen, ska massvaccineras. Vidare hävdas att det inte längre räcker med två sprutor utan att alla som tidigare betraktades som fullvaccinerade ska ta ytterligare en eller flera doser.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det verkar ju klarna lite om vaxin en iallafall.
Att företagen vill tjäna pengar?
Att det är bättre att ta vaccin och sen eventuellt få en lindrigare variant av Covid-19?
Att det är sämre att vara icke-vaccinerad och få Covid-19?
Att vaccination mot Covid-19 skulle vara annorlunda än den årliga säsongs-flunsa-vaccinet?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Att företagen vill tjäna pengar?
Att det är bättre att ta vaccin och sen eventuellt få en lindrigare variant av Covid-19?
Att det är sämre att vara icke-vaccinerad och få Covid-19?
Att vaccination mot Covid-19 skulle vara annorlunda än den årliga säsongs-flunsa-vaccinet?
Inte jag som påstår något utan dom som utvecklat ett av vaxinen.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det har mig veterligen aldrig påståtts att vaccin ger starkare/mer antikroppar än genomgången infektion.

Den lilla detaljen är att en rätt stor andel får svåra konsekvenser eller dör av infektionen.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det har mig veterligen aldrig påståtts att vaccin ger starkare/mer antikroppar än genomgången infektion.

Den lilla detaljen är att en rätt stor andel får svåra konsekvenser eller dör av infektionen.
Nja vi hade tillomed under dödlighet under värsta covid pressen.

Oavsett vad man tycker avlider det mera äldre personer årligen i vanlig influensa än vad som avlidit av endast covid.

Det har ju visat sig att covid i många fall enbart skyndat på en förväntad avlidning av många multi sjuka.

Tror dom nämnde dryga 5000 enbart av covid.

Är väll ca 10,000 som avlider av rökning om året i svedala

Ungefär 90-100,000 avlider normalt varje år i Sverige totalt utom under covid för då som sagt avled historiskt lite personer totalt.

Så ser man på det så blev ju folk friskare under pandemin värsta härjningar än under ett vanligt år..
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Journalister på Veritas har talat med en av Pfizers forskare, Nick Karl, som – tvärtemot vad som påstås från företagets ledning och från flertalet folkhälsomyndigheter – menar att det immunskydd som kroppen naturligt skapar mot covid hos de som insjuknat med hög sannolikhet är väsentligt starkare än det man får genom att vaccinera sig.
Det där stämmer inte med vad vi ser i verkligheten. De som vaccinerats har i genomsnitt betydligt högre antikroppsnivåer än de som tillfrisknat, speciellt de som haft mild sjukdom.

Är också nyfiken på vars du läst/kopierat det där.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det där stämmer inte med vad vi ser i verkligheten. De som vaccinerats har i genomsnitt betydligt högre antikroppsnivåer än de som tillfrisknat, speciellt de som haft mild sjukdom.

Är också nyfiken på vars du läst/kopierat det där.
Antar att det är denna.
Inte sett själv.

Edit.
Googlade fram denna då jag ändå höll på.
SARS-CoV-2-naïve vaccinees had a 13.06-fold (95% CI, 8.08 to 21.11) increased risk for breakthrough infection with the Delta variant compared to those previously infected...
This study demonstrated that natural immunity confers longer lasting and stronger protection against infection, symptomatic disease and hospitalization caused by the Delta variant of SARS-CoV-2, compared to the BNT162b2 two-dose vaccine-induced immunity.
 
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
SD-politikern Mattias Karlsson är svårt sjuk i corona. Han är vårdas på St Görans sjukhus i Stockholm, där han “utkämpar en ganska hård och obehaglig strid mot covid-19”, skriver han i ett inlägg på Facebook.

Akut livsfara​

Enligt Karlsson har infektionen varit så passa allvarlig att den varit en fara för hans liv – men på fredagen har vårdpersonal meddelat riksdagsledamoten att den akuta faran är över.

“Idag fick jag iaf det glädjande beskedet att infektionen inte längre tycks fortsätta expandera i mina lungor och att den akuta faran för mitt liv därmed tycks vara avvärjd för den här gången”, skriver han i inlägget.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
HNeLEAf.jpg

Dessa råd tänker jag följa idag! :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hepp, undrar om vadslagningsfirmorna tillåter bet på antal döda i vinter?
Annars är det väl bara att luta sig bakåt med popcornskålen och invänta mitten av november då jag antar att vi börjar kunna skönja resultatet av detta.

Men Brooklyn kanske kan läxa upp oss med ett försvarstal för regimen redan nu.

Det är något mycket konstigt med honom och hans mani att försvara regimen till varje pris i varje läge.
Klart obehagligt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför hoppas hon att den blir stor? Hela grejen är jättekonstig.

Man misstänker ju att hon kanske har en mild hjärnskada men att arbetsgivaren inte hjälper henne här är inte okej faktiskt.

413a0a6804f9014c64329c200e34b6fe.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Nja vi hade tillomed under dödlighet under värsta covid pressen.

Oavsett vad man tycker avlider det mera äldre personer årligen i vanlig influensa än vad som avlidit av endast covid.

Det har ju visat sig att covid i många fall enbart skyndat på en förväntad avlidning av många multi sjuka.

Tror dom nämnde dryga 5000 enbart av covid.

Är väll ca 10,000 som avlider av rökning om året i svedala

Ungefär 90-100,000 avlider normalt varje år i Sverige totalt utom under covid för då som sagt avled historiskt lite personer totalt.

Så ser man på det så blev ju folk friskare under pandemin värsta härjningar än under ett vanligt år..

Mnja, på den.
Vi hade lite underdödlighet under sommaren, men överdödlighet i princip resten av 2020.

Skärmklipp.PNG
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kanske lite hederlig acetylsalicylsyra kan hjälpa?

The team investigated more than 400 COVID patients from hospitals across the United States who take aspirin unrelated to their COVID disease, and found that the treatment reduced the risk of several parameters by almost half: reaching mechanical ventilation by 44%, ICU admissions by 43%, and overall in-hospital mortality by 47%.
Israeli researchers reached similar results in a preliminary trial at the Barzilai Medical Center in March. In addition to its effect on blood clots, they found that aspirin carried immunological benefits and that the group taking it was 29% less likely to become infected with the virus in the first place.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top